eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAkumulator zimą
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 1. Data: 2010-12-03 08:26:55
    Temat: Akumulator zimą
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Witam.


    Mam bmw 525tds '93 rocznik. Czyli dwu i pół litrowy diesel.
    Akumulator to jakiś "Aris" (chyba to jest centra). Wiek - 3 lata.

    Problem jest taki;
    10 dni temu ładowałem akumulator prostownikiem. W tym okresie miałem parę
    krótkich tras - w sumie przejechane około ~70km.
    Wczoraj maszyna nie chciała już zapalić. Oczywiście padł aku (w chwili
    obecnej ładuje się prostownikiem). Latem i jesienną porą nie miałem takiego
    problemu - pojawił się dopiero teraz.
    Akumulator ma poprawny poziom elektrolitu, przeczyszczone styki.

    Pytania;
    1.Jak sprawdzić stan akumulatora? Czy w specjalistycznym sklepie zajmującym
    się sprzedażą akumulatorów fachowcy są w stanie sprawdzić sprawność aku?
    2. Proszę mnie upewnić w kwestii poprawnego ładowania akumulatora z
    alternatora. Napięcie na akumulatorze ma wynosić;
    Około 12,5 V na postoju.
    13,8V - 14,5V podczas pracy silnika.
    Czy tak ma być? Czy to prawda że podczas zmiany obrotów silnika napięcie
    ładowania nie powinno się zbytnio wahać?

    No i pytanie główne;
    Czy to jest normalne, że po 10 dniach średniego mrozu umiera 3-letni
    akumulator?

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Everybody should believe in something, I believe I'll have
    another drink.


  • 2. Data: 2010-12-03 08:34:58
    Temat: Re: Akumulator zimą
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello Artur Frydel !:

    > Pytania;
    > 1.Jak sprawdzić stan akumulatora? Czy w specjalistycznym sklepie zajmującym
    > się sprzedażą akumulatorów fachowcy są w stanie sprawdzić sprawność aku?

    Tak - pod dużym obciążeniem. Ale to nie to samo, co przy -20 ... No i
    podaj gęstość elektrolitu, sam pozion niewiele mówi.

    > 2. Proszę mnie upewnić w kwestii poprawnego ładowania akumulatora z
    > alternatora. Napięcie na akumulatorze ma wynosić;
    > Około 12,5 V na postoju.

    OK, ale cyfrowym miernikiem !!!!

    > 13,8V - 14,5V podczas pracy silnika.

    OK.
    > Czy tak ma być? Czy to prawda że podczas zmiany obrotów silnika napięcie
    > ładowania nie powinno się zbytnio wahać?

    POd obciążeniem alternator nie wyrabia się na biegu jałowym. Ale tak od
    1500 o/min już powinien.
    >
    > No i pytanie główne;
    > Czy to jest normalne, że po 10 dniach średniego mrozu umiera 3-letni
    > akumulator?

    Tak, bywa że pada. Kup coś dobrego, nic z supermarketu. Ja kiedyś
    wywaliłem niby dobry Banner po 2 latach.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

    maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1


  • 3. Data: 2010-12-03 09:58:06
    Temat: Re: Akumulator zimą
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    Day Fri, 03 Dec 2010 08:34:58 +0100, Grzegorz wrote:

    > Hello Artur Frydel !:
    >
    >> Pytania;
    >> 1.Jak sprawdzić stan akumulatora? Czy w specjalistycznym sklepie zajmującym
    >> się sprzedażą akumulatorów fachowcy są w stanie sprawdzić sprawność aku?
    >
    > Tak - pod dużym obciążeniem. Ale to nie to samo, co przy -20 ... No i
    > podaj gęstość elektrolitu, sam pozion niewiele mówi.

    Hmm.. a jak sprawdzić gęstość elektrolitu w warunkach domowych?
    >
    >> 2. Proszę mnie upewnić w kwestii poprawnego ładowania akumulatora z
    >> alternatora. Napięcie na akumulatorze ma wynosić;
    >> Około 12,5 V na postoju.
    >
    > OK, ale cyfrowym miernikiem !!!!

    Analogi już mało spotykane są :) I ja też mierzę cyfrówką.
    >
    > Tak, bywa że pada. Kup coś dobrego, nic z supermarketu. Ja kiedyś
    > wywaliłem niby dobry Banner po 2 latach.


    Rzecz to oczywista.

    --
    Artur 'bzyk' Frydel
    Gość w dom Bóg wie po co???


  • 4. Data: 2010-12-03 10:26:25
    Temat: Re: Akumulator zimą
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > OK, ale cyfrowym miernikiem !!!!

    ???? Możesz to uzasadnić? ;-)


  • 5. Data: 2010-12-03 10:46:07
    Temat: Re: Akumulator zimą
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-03 10:26, Robert_J pisze:
    >> OK, ale cyfrowym miernikiem !!!!
    >
    > ???? Możesz to uzasadnić? ;-)

    Wszystkie cyfrowe jakie mam, w tym dwa najtańsze marketowe za 20 zł
    pokazują to samo +- 0.05V (w zakresie 20V). W czasach analogów
    nie było tak różowo.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 6. Data: 2010-12-03 10:51:17
    Temat: Re: Akumulator zimą
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-03 09:58, Artur Frydel pisze:

    > Hmm.. a jak sprawdzić gęstość elektrolitu w warunkach domowych?
    >>
    Jak będziesz ładować aku, to podsuń jakieś naczynie pod wężyk spustowy
    do nadmiaru elektrolitu. Bo znając życie masz bezobsługowy i jego nie
    rozbierzesz. Ja raz rozebrałem ale cały zmasakrowałem, nadawał się tylko
    na śmietnik. Tzn. do utylizacji :D


  • 7. Data: 2010-12-03 11:05:50
    Temat: Re: Akumulator zimą
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2010-12-03 10:46, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2010-12-03 10:26, Robert_J pisze:
    >>> OK, ale cyfrowym miernikiem !!!!
    >>
    >> ???? Możesz to uzasadnić? ;-)
    >
    > Wszystkie cyfrowe jakie mam, w tym dwa najtańsze marketowe za 20 zł
    > pokazują to samo +- 0.05V (w zakresie 20V). W czasach analogów
    > nie było tak różowo.

    Było znacznie lepiej. Wystarczy niewielkie tętnienie napięcia i przy
    czasie próbkowanie takiego wskaźnika ok.0,5s pomiar możesz sobie....
    darować ;)

    R


  • 8. Data: 2010-12-03 11:36:25
    Temat: Re: Akumulator zimą
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-03 11:05, Robson pisze:
    > W dniu 2010-12-03 10:46, Jakub Witkowski pisze:
    >> W dniu 2010-12-03 10:26, Robert_J pisze:
    >>>> OK, ale cyfrowym miernikiem !!!!
    >>>
    >>> ???? Możesz to uzasadnić? ;-)
    >>
    >> Wszystkie cyfrowe jakie mam, w tym dwa najtańsze marketowe za 20 zł
    >> pokazują to samo +- 0.05V (w zakresie 20V). W czasach analogów
    >> nie było tak różowo.
    >
    > Było znacznie lepiej. Wystarczy niewielkie tętnienie napięcia i przy czasie
    próbkowanie takiego wskaźnika ok.0,5s pomiar możesz sobie.... darować ;)

    Nie stwierdzam.
    Gdy mierzę prostokąt (PWM) pokazuje prawidłowo uśrednioną wartość,
    już od jakichś 10 hz w górę pomiar jest stabilny. Również w samochodzie
    na wolnych obrotach i dużym obciążeniu nic nie skacze.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 9. Data: 2010-12-03 13:00:01
    Temat: Re: Akumulator zimą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał
    > 1.Jak sprawdzić stan akumulatora? Czy w specjalistycznym sklepie
    > zajmującym
    > się sprzedażą akumulatorów fachowcy są w stanie sprawdzić
    > sprawność aku?

    Podlaczaja miernik ktory mierzy napiecie ale jednoczesnie obciaza
    aku sporym pradem.
    Jesli zechce im sie dluzej przytrzymac, to mozna conieco powiedziec
    o aku.
    Tylko dobrze by bylo zebys po ladowaniu odczekal ze dwie doby -
    moze ma zwarcie wewnetrzne.

    > 2. Proszę mnie upewnić w kwestii poprawnego ładowania akumulatora
    > z
    > alternatora. Napięcie na akumulatorze ma wynosić;
    > Około 12,5 V na postoju.

    Swiezo po ladowaniu akumulator ma nawet 13.2V, potem stopniowo
    spada.

    > 13,8V - 14,5V podczas pracy silnika.
    > Czy tak ma być? Czy to prawda że podczas zmiany obrotów silnika
    > napięcie
    > ładowania nie powinno się zbytnio wahać?

    Gdzies w okolicach obrotow jalowych wydajnosc alternatora ma prawo
    byc mniejsza i napiecie moze wtedy bardziej skakac.

    Wazne zeby z wlaczonymi swiatlami, grzaniem itp na podniesionych
    obrotach nadal bylo choc te 13.5V - znaczy sie laduje.

    > Czy to jest normalne, że po 10 dniach średniego mrozu umiera
    > 3-letni
    > akumulator?

    Raczej nie. Ale teraz co auto to inaczej. Jesli masz spoczynkowy
    pobor pradu np 100mA, to po 10 dniach znika 24Ah, i zima moze juz
    nie odpalic.


    J.


  • 10. Data: 2010-12-03 13:02:54
    Temat: Re: Akumulator zimą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>
    >>> OK, ale cyfrowym miernikiem !!!!
    >> ???? Możesz to uzasadnić? ;-)
    >
    > Wszystkie cyfrowe jakie mam, w tym dwa najtańsze marketowe za 20
    > zł
    > pokazują to samo +- 0.05V (w zakresie 20V). W czasach analogów
    > nie było tak różowo.

    Porzadny analog ma klase np 1 (1% zakresu) .. i ja ma.
    Chinskie badziewie z supermarketu z reguly dziala dobrze, ale
    trzeba zalozyc ze bez sprawdzenia to zadnej klasy nie ma :-)

    Inna sprawa ze ten 1% zakresu np 30V to jest 0.3V i diagnostyka
    akumulatora nie jest juz taka oczywista.

    J.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: