  • 1. Data: 2010-12-03 03:38:01
    Temat: Nowe gumy... z silikonem? :)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Witam, założyłem dziś nowe kapcie na swoją Hondę Accord.
    Samochód był przez fabrykę wyposażony również w oponki Bridgestone
    model Turanza EL41. Nie było ich na stanie i postanowiłem kupić inne...
    Przy 101670 milach na liczniku kupiłem Bridgestone "Potenza G 019 GRID".
    http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Bri
    dgestone&tireModel=Potenza+G+019+Grid

    W opisie tych opon jest że:
    "A package of Bridgestone technologies including UNI-T,
    a silica enhanced tread compound molded into a sophisticated
    directional tread pattern helps to deliver all-season traction
    - in wet, dry, or snow."

    I tu mam pytanie do starych grupowych wyjadaczy:
    Co daje dodatek krzemu do składu gumy z jakiej zrobiona jest opona?
    Spotkaliście się z tym już gdzieś?

  • 2. Data: 2010-12-03 08:00:20
    Temat: Re: Nowe gumy... z silikonem? :)
    Od: "kml" <f...@g...lp>

> [...]
    >
    > I tu mam pytanie do starych grupowych wyjadaczy:
    > Co daje dodatek krzemu do składu gumy z jakiej zrobiona jest opona?

    Spotkaliśmy się z czytaniem ze zrouzumieniem. Przynajmniej w PL. Producent
    napisał w swoim marketingowym bełkocie co ma to dawać więc doprecyzuj o co
    dokładnie chodzi.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2010-12-03 08:06:22
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    Witam

    > Co daje dodatek krzemu do składu gumy z jakiej zrobiona jest opona?
    > Spotkaliście się z tym już gdzieś?

    W każdej gumie jest dodatek piasku jako wypełniacza (obok sadzy itp).
    Tu zostało to przekute w bełkocie marketingowym na uszlachetnianie...

    Pzdrr
    Ja

  • 4. Data: 2010-12-03 08:16:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.12.2010 08:06, MiKhau pisze:
    > Witam

    > W każdej gumie jest dodatek piasku jako wypełniacza (obok sadzy itp).
    > Tu zostało to przekute w bełkocie marketingowym na uszlachetnianie...

    Przy "marketspeak" orwellowska nowomowa wysiada ;)

  • 5. Data: 2010-12-03 10:31:26
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Pszemol wrote:

> [...]
    >
    > I tu mam pytanie do starych grupowych wyjadaczy:
    > Co daje dodatek krzemu do składu gumy z jakiej zrobiona jest opona?

    Chyba wszystkie zimowe gumy mają większą lub mniejszą zawartość
    krzemionki (silica to krzemionka, czyli dwutlenek krzemu, nie krzem).
    Z tego co wiem zwiększa to elastycznośc gumy w niskich temperaturach.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2010-12-03 13:07:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał
> [...]
    > - in wet, dry, or snow."
    > I tu mam pytanie do starych grupowych wyjadaczy:
    > Co daje dodatek krzemu do składu gumy z jakiej zrobiona jest

    Nie krzemu, nie silikonu, a krzemionki (SiO2), czyli czegos od
    pasty do zebow do piasku kwarcowego.

    Wszyscy dodaja juz od paru lat, i reklamuja jakie to swietne cudo
    .. a ja prywatnie zauwazam ze od tego czasu letnie opony na sniegu
    sie coraz gorzej zachowuja.

    A swoja droga - pylica to nie grozi osobom przebywajacym przy
    drogach ?

    J.

  • 7. Data: 2010-12-03 14:15:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "MiKhau" <J...@w...pl> wrote in message

    > W każdej gumie jest dodatek piasku jako wypełniacza (obok sadzy itp).
    > Tu zostało to przekute w bełkocie marketingowym na uszlachetnianie...

    Czyli żadna rewelacja :-) OK.

  • 8. Data: 2010-12-03 14:18:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Massai" <t...@w...pl> wrote in message news:idadde$cif$1@news.onet.pl...
> [...]
    > krzemionki (silica to krzemionka, czyli dwutlenek krzemu, nie krzem).
    > Z tego co wiem zwiększa to elastycznośc gumy w niskich temperaturach.

    Według opisu te opony są "all-season", czyli wielosezonowe, nie zimówki.
    Niby mają literki M+S (mud and snow) wciąż są w kategorii all-season.

  • 9. Data: 2010-12-03 14:20:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Wszyscy dodaja juz od paru lat, i reklamuja jakie to swietne cudo .. a ja
    > prywatnie zauwazam ze od tego czasu letnie opony na sniegu sie coraz

    A jak oceniasz to zachowanie na śniegu? Na oko?
    Czy masz jakieś naukowe metody?
    Bo według producenta ma to pomagać właśnie na śnieg.

    > A swoja droga - pylica to nie grozi osobom przebywajacym przy drogach ?

    :-) Tylko wtedy gdy oddychasz :-)

  • 10. Data: 2010-12-04 00:40:41
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 02 Dec 2010 20:38:01 -0600, Pszemol napisał(a):

> [...]
    > enhanced tread compound molded into a sophisticated directional tread
    > pattern helps to deliver all-season traction - in wet, dry, or snow."
    Silica to krzemionka, nie silikon :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski