-
11. Data: 2015-10-27 08:15:35
Temat: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 26 Oct 2015 23:53:40 +0100, jedrek napisał(a):
> To już raczej będzie trudno coś więcej niż w jednym bloku zaplanowane 180Ah
> W hurtowni mi mówili, że jakąś tam 200Ah jeszcze mają.
A dwie 90 nie tansze ?
Na pewno latwiej nosic
> Uważam, że 180Ah to nie będzie jakoś katowane gdy będzie z niego dojony prąd
> 10A.
Prad maly, ale rozruchowy akumulator nie lubi glebokiego rozladowania
...
J.
-
12. Data: 2015-10-27 08:26:44
Temat: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 26 Oct 2015 16:17:39 +0100, jedrek napisał(a):
> Z lektury http://techtron.pl/i17,jaki-akumulator-wybrac.html wynika, że do
> zasilania przetwornic należy stosować akumulatory AGM.
> Czy faktycznie zwykły ołowiowy samochodowy się do tego celu nie nadaje?
> Typowy samochodowy szybko będzie zajeżdżony jak będzie miał takie głębokie
> cykle naładowanie->rozładowanie do 10,8V?
> Typowe samochodowe nadają się tylko do chwilowych obciążeń rozrusznikiem i
> od razu ładowanie alternatorem? Czyli tolerują i po 200A w impulsie
> rozruchowym, ale nie lubią ciągłego obciążenia aż się rozładują nim do
> 10,8V.
Centra swego czasu podawala, ze rozuchowy wytrzymuje 50 glebokich
rozladowan. Te 50 to bym troche symbolicznie traktowal ... ale jak
pradu brakuje raz na pol roku, to calkiem wiele lat moze wytrzymac.
Jesli jednak wyladowan bedzie wiecej ... kupuj "trakcyjny",
niekoniecznie AGM.
J.
-
13. Data: 2015-10-27 09:02:33
Temat: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Tuesday, October 27, 2015, 8:26:44 AM, you wrote:
>> Z lektury http://techtron.pl/i17,jaki-akumulator-wybrac.html wynika, że do
>> zasilania przetwornic należy stosować akumulatory AGM.
>> Czy faktycznie zwykły ołowiowy samochodowy się do tego celu nie nadaje?
>> Typowy samochodowy szybko będzie zajeżdżony jak będzie miał takie głębokie
>> cykle naładowanie->rozładowanie do 10,8V?
>> Typowe samochodowe nadają się tylko do chwilowych obciążeń rozrusznikiem i
>> od razu ładowanie alternatorem? Czyli tolerują i po 200A w impulsie
>> rozruchowym, ale nie lubią ciągłego obciążenia aż się rozładują nim do
>> 10,8V.
> Centra swego czasu podawala, ze rozuchowy wytrzymuje 50 glebokich
> rozladowan. Te 50 to bym troche symbolicznie traktowal ... ale jak
> pradu brakuje raz na pol roku, to calkiem wiele lat moze wytrzymac.
> Jesli jednak wyladowan bedzie wiecej ... kupuj "trakcyjny",
> niekoniecznie AGM.
Trakcyjny jest droższy. Wystarczy po prostu nie rozładowywać głęboko.
Poza tym - definicja ,,głębokiego rozładowania" Centry może mieć się
nijak do opisywanych tutaj warunków pracy.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
14. Data: 2015-10-27 10:02:58
Temat: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 27 Oct 2015 09:02:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
>> Centra swego czasu podawala, ze rozuchowy wytrzymuje 50 glebokich
>> rozladowan. Te 50 to bym troche symbolicznie traktowal ... ale jak
>> pradu brakuje raz na pol roku, to calkiem wiele lat moze wytrzymac.
>> Jesli jednak wyladowan bedzie wiecej ... kupuj "trakcyjny",
>> niekoniecznie AGM.
>
> Trakcyjny jest droższy.
No ba - "lepszy" to i drozszy :-)
> Wystarczy po prostu nie rozładowywać głęboko.
> Poza tym - definicja ,,głębokiego rozładowania" Centry może mieć się
> nijak do opisywanych tutaj warunków pracy.
Chyba bez wiekszego znaczenia - gdyby nie bylo szkodliwe, to by nie
produkowali dwoch typow i ludzie nie placili drozej za "trakcyjne"
J.
-
15. Data: 2015-10-27 11:11:34
Temat: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello J.F.,
Tuesday, October 27, 2015, 10:02:58 AM, you wrote:
>>> Centra swego czasu podawala, ze rozuchowy wytrzymuje 50 glebokich
>>> rozladowan. Te 50 to bym troche symbolicznie traktowal ... ale jak
>>> pradu brakuje raz na pol roku, to calkiem wiele lat moze wytrzymac.
>>> Jesli jednak wyladowan bedzie wiecej ... kupuj "trakcyjny",
>>> niekoniecznie AGM.
>> Trakcyjny jest droższy.
> No ba - "lepszy" to i drozszy :-)
>> Wystarczy po prostu nie rozładowywać głęboko.
>> Poza tym - definicja ,,głębokiego rozładowania" Centry może mieć się
>> nijak do opisywanych tutaj warunków pracy.
> Chyba bez wiekszego znaczenia - gdyby nie bylo szkodliwe, to by nie
> produkowali dwoch typow i ludzie nie placili drozej za "trakcyjne"
W trakcyjnych chodzi o rozładowywanie stosunkowo wysokim, ciagłym
prądem. Tutaj mamy niski prąd rozładowania.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
16. Data: 2015-10-27 13:00:02
Temat: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 27 Oct 2015 11:11:34 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
> Hello J.F.,
>>> Wystarczy po prostu nie rozładowywać głęboko.
>>> Poza tym - definicja ,,głębokiego rozładowania" Centry może mieć się
>>> nijak do opisywanych tutaj warunków pracy.
>> Chyba bez wiekszego znaczenia - gdyby nie bylo szkodliwe, to by nie
>> produkowali dwoch typow i ludzie nie placili drozej za "trakcyjne"
>
> W trakcyjnych chodzi o rozładowywanie stosunkowo wysokim, ciagłym
> prądem. Tutaj mamy niski prąd rozładowania.
Czy takim wysokim ... okret podwodny ma ze 20h plynac na
akumulatorach. Wozek widlowy cala zmiane jezdzic po magazynie - no ale
sporo w tym czasie przerw roznych ...
J.
-
17. Data: 2015-10-27 13:10:15
Temat: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Pojemność się bierze z powierzchni płyt. W rozruchowych masy czynne są porowate żeby
uzyskać dużą powierzchnie. Przez to masa jest delikatna. W trakcyjnych jest bardziej
sprasowana. Rozruchowego nie powinno się traktować ladowarkami które wywołana
gazowanie bo gazy rozrywają porowata powierzchnie. Reakcja zachodzi w całej objętości
masy czynnej. Przez to w rozruchowy wchodzi mniej energii. W trakcyjnych napięcie pod
koniec lądowania może dochodzić do 17V bo im gazowanie specjalnie nie szkodzi bo
gazują powierzchnie płyt. Przez te 17V wchodzi więcej energii w trakcyjny o takich
samych wymiarach niż w rozruchowy. Trakcyjny będzie poza tym cięższy od rozruchowego
bo będzie w nim więcej ołowiu bo czymś trzeba nadrobić powierzchnie. W celi będzie
więcej cieńszych płyt. To były szkolne wiadomości. Technika poszła do przodu i w
akumulatorach trakcyjnych. Ale i tak typowy trakcyjny do wózków będzie miał korki
żeby wody dolewac. Inna klasa która pojawiła się jakiś czas temu, to akumulatory do
zasilania awaryjnego. Robią je jako szczelne bezobslugowe. Ale to bardziej akumulator
bliższy rozruchowemu niż trakcyjnemu. Zwiększyli w nim pojemność kosztem możliwości
pobierana bardzo dużych prądów w krótkim czasie. Maja większą oporność wewnętrzną i
żeby były długowieczne wymagają utrzymywania na zaciskach własciwego napięcia. Znaczy
się cały czas są ładowane.
-
18. Data: 2015-10-27 13:20:59
Temat: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Tylko jak widłak nie jedzie to pompa oleju w nim pracuje bo podnosi. W necie są
charakterystyki rozładowania akumulatorów trakcyjnych. Nominalna pojemność maja przy
prądzie rozładowania 1/10C. Przy 1C pojemność drastycznie spada. Przy rozruchowych to
samo. Rozrusznik ciągnie 100A akumulator ma 60 Ah i prądu wystarcza na pojedyncze
minuty kręcenia a nie na ponad pol godziny.
-
19. Data: 2015-10-27 15:59:17
Temat: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 27 Oct 2015 05:10:15 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> Pojemność się bierze z powierzchni płyt. W rozruchowych masy czynne
> są porowate żeby uzyskać dużą powierzchnie. Przez to masa jest
Ale teraz sa rozne technologie. Moze jakies kieszenie z polietylenu
albo i wlokna szklanego.
> delikatna. W trakcyjnych jest bardziej sprasowana. Rozruchowego nie
> powinno się traktować ladowarkami które wywołana gazowanie bo gazy
> rozrywają porowata powierzchnie. Reakcja zachodzi w całej objętości
> masy czynnej. Przez to w rozruchowy wchodzi mniej energii. W
> trakcyjnych napięcie pod koniec lądowania może dochodzić do 17V bo
> im gazowanie specjalnie nie szkodzi bo gazują powierzchnie płyt.
> Przez te 17V wchodzi więcej energii w trakcyjny o takich samych
> wymiarach niż w rozruchowy. Trakcyjny będzie poza tym cięższy od
> rozruchowego bo będzie w nim więcej ołowiu bo czymś trzeba nadrobić
> powierzchnie.
Taki ZAP sie waga nie chwali, ale np 75Ah w wersji Silver i Marine sa
niemal tej samej wielkosci. Podejrzewam, ze i masa podobna.
J.
-
20. Data: 2015-10-27 16:06:31
Temat: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego przetwornicy 230V
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
I co te kieszenie miały by robić?