-
X-Received: by 10.50.122.103 with SMTP id lr7mr427307igb.10.1445947815968; Tue, 27
Oct 2015 05:10:15 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.50.122.103 with SMTP id lr7mr427307igb.10.1445947815968; Tue, 27
Oct 2015 05:10:15 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!kq10no3066187
3igb.0!news-out.google.com!n2ni47044igy.0!nntp.google.com!kq10no25546040igb.0!p
ostnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Date: Tue, 27 Oct 2015 05:10:15 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <3ibl4zsj3i1c$.pcwui0tau6tm$.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=109.243.191.2;
posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
NNTP-Posting-Host: 109.243.191.2
References: <562e4414$0$25239$b1db1813$a307dbb3@news.astraweb.com>
<y6g7cqklslux$.7evkq547zept.dlg@40tude.net>
<7032816963$20151027090233@squadack.com>
<3ibl4zsj3i1c$.pcwui0tau6tm$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <4...@g...com>
Subject: Re: Akumulator ołowiowy AGM czy zwykły do zasilania awaryjnego
przetwornicy 230V
From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Injection-Date: Tue, 27 Oct 2015 12:10:15 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:687738
[ ukryj nagłówki ]Pojemność się bierze z powierzchni płyt. W rozruchowych masy czynne są porowate żeby
uzyskać dużą powierzchnie. Przez to masa jest delikatna. W trakcyjnych jest bardziej
sprasowana. Rozruchowego nie powinno się traktować ladowarkami które wywołana
gazowanie bo gazy rozrywają porowata powierzchnie. Reakcja zachodzi w całej objętości
masy czynnej. Przez to w rozruchowy wchodzi mniej energii. W trakcyjnych napięcie pod
koniec lądowania może dochodzić do 17V bo im gazowanie specjalnie nie szkodzi bo
gazują powierzchnie płyt. Przez te 17V wchodzi więcej energii w trakcyjny o takich
samych wymiarach niż w rozruchowy. Trakcyjny będzie poza tym cięższy od rozruchowego
bo będzie w nim więcej ołowiu bo czymś trzeba nadrobić powierzchnie. W celi będzie
więcej cieńszych płyt. To były szkolne wiadomości. Technika poszła do przodu i w
akumulatorach trakcyjnych. Ale i tak typowy trakcyjny do wózków będzie miał korki
żeby wody dolewac. Inna klasa która pojawiła się jakiś czas temu, to akumulatory do
zasilania awaryjnego. Robią je jako szczelne bezobslugowe. Ale to bardziej akumulator
bliższy rozruchowemu niż trakcyjnemu. Zwiększyli w nim pojemność kosztem możliwości
pobierana bardzo dużych prądów w krótkim czasie. Maja większą oporność wewnętrzną i
żeby były długowieczne wymagają utrzymywania na zaciskach własciwego napięcia. Znaczy
się cały czas są ładowane.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.15 13:20 Zenek Kapelinder
- 27.10.15 15:59 J.F.
- 27.10.15 16:06 Zenek Kapelinder
- 27.10.15 16:51 J.F.
- 27.10.15 17:25 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=