  • 61. Data: 2011-02-24 12:36:35
    Temat: Re: Akumulator - jak mocny do 2.5 TDI
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 24 Lut, 12:31, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:

    > ze dwa miesi ce temu kupi em 77Ah do alhambry 1,9TDI i tej zimy ju
    > dwa razy adowa em po tygodniu stania :-(
    > Ciekawe czy dzi odpal (od niedzieli auto stoi).
    > Nast pny kupi pojemniejszy...
    > --
    > pozdrawiam,
    > Jarek Andrzejewski

    Najpierw poradziłbym Koledze wziąć amperomierz w dłoń i sprawdzić
    pobór prądu na postoju.
    Co to jest tydzień stania dla akumulatora ? zrozumiałbym że nie można
    odpalić po 2 miesiącach stania, ale po tygodniu ? nie tędy droga -
    sprawdź instalację, a nie doszukujesz się problemów w aku, coś musi Ci
    pobierac prąd w nadmiarze i rozładowywać.

    Pozdrawiam !

  • 62. Data: 2011-02-24 12:42:33
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > A mały aku takich prądów w żaden sposób nie odda.

    No chyba że coś takiego... mniej niż pół kilo :)

    http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=
    4941&osCsid=ec01966b6bfd62f538e64cb7587e1018

    Myślę że na takim maleństwie można by krótki czas awaryjnie pojeździć.
    Nawet napięcie w instalacji by nieźle pasowało :)

  • 63. Data: 2011-02-24 13:07:10
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 24 Feb 2011 03:36:35 -0800 (PST), Czarek Daniluk
    <c...@c...com> wrote:

    >Najpierw poradziłbym Koledze wziąć amperomierz w dłoń i sprawdzić
    >pobór prądu na postoju.

    że coś żre to ja wiem i bez pomiaru :-)
    Ale nawet jak ustalę dokładnie ile żre, to i tak zapewne nie będę
    wiedział co (chyba, żeby pracowicie pomierzyć na bezpiecznikach).
    Elektryki w aucie trochę jest, autoalarm też.

    Może ma ktoś pod ręką rozpiskę bezpieczników w alhambrze
    (sharanie/galaxy) np. jako link? Może warto poszukać - zaoszczędzę
    kłopotu i noszenia ołowiu (niestety nie mam 220V w garażu).

  • 64. Data: 2011-02-24 20:28:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Feb 2011 12:23:28 +0100, Jakub Witkowski wrote:

    >Ale to nie jest tak, że skoro wystarczyły resztkowe 4Ah z akumulatora
    >który miał ich oryginalnie X-dziesiąt, to znaczy że można by odpalić
    >na każdym aku który ma 4Ah :) W takim starym aku nikła pojemność może
    >iść w parze z nadal wystarczającym prądem rozruchowym (nie musi, może).
    >A mały aku takich prądów w żaden sposób nie odda.

    No ale mowa byla zeby kupic wieksze aku, bo a dluzej starczy.
    Mniejsze tez na dlugo starczy :-)

    J.

  • 65. Data: 2011-03-02 22:47:41
    Od: "Prze__mek" <p...@p...onet.pl>

    > Dużo za niego dałeś?

    420 zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Prze__mek

  • 66. Data: 2011-03-03 21:52:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 22 Feb 2011 23:39:34 +0100, Norbert napisał(a):

    > Moze warto spojrzeć na to jaki w aucie jest alternator?
    A co ma alternator do ilości energii w akumulatorze potrzebnej do rozruchu?

    --
    ___________ (R)

  • 67. Data: 2011-03-03 21:52:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 23 Feb 2011 00:01:02 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Nie za duży aku w zeszłym roku poradził sobie przy mrozie ponad -20 z
    > sinikiem, w którym cztery wtryskiwacze były padnięte.

    OK, zostaw włacznoie światła :P

    --
    ___________ (R)

  • 68. Data: 2011-03-04 01:21:46
    Od: Norbert <n...@M...com>

    > A co ma alternator do ilości energii w akumulatorze potrzebnej do rozruchu?

    Na przykład to że jeśli wsadzisz za duży akumulator, alternator nie
    zdoła go naładować i aku będzie permanentnie niedoładowany co raczej w
    niedługim czasie zaowocuje odmówieniem posłuszeństwa...

  • 69. Data: 2011-03-04 04:04:38
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jeden widzi aku do połowy pusty, drugi do połowy pełny.

    -----

  • 70. Data: 2011-03-04 11:24:02
    Od: "eMeM" <K...@n...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości

    > Na przykład to że jeśli wsadzisz za duży akumulator, alternator nie zdoła
    > go naładować i aku będzie permanentnie niedoładowany co raczej w niedługim
    > czasie zaowocuje odmówieniem posłuszeństwa...

    Muszę potwierdzić. Niedoładowany i poszedł do śmieci, bo zasiarczony.
    Wszelkie metody regeneracji nic nie dały :(