-
11. Data: 2014-01-23 14:42:23
Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
>>
>> Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach
>> jazdy.
>
> Czyli ładuje?
>
>> Przy niższej temepraturze raczej nigdy.
>
> Ale nadal by ładował, prawda?
>
No i bedziesz sobie tak teorytyzowal? Do codziennej jazdy i uzytkowania
samochodu 13,5V to bieda, jezdzic mozna ale nalezaloby doladowywac co jakis
czas aku jezeli chcemy na nim dluzej pojezdzic.
--
Artur
ZZR 1200
-
12. Data: 2014-01-23 15:06:29
Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Thu, 23 Jan 2014 13:42:23 +0000, AZ wrote:
> On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
>>>
>>> Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu godzinach
>>> jazdy.
>>
>> Czyli ładuje?
>>
>>> Przy niższej temepraturze raczej nigdy.
>>
>> Ale nadal by ładował, prawda?
>>
> No i bedziesz sobie tak teorytyzowal? Do codziennej jazdy i uzytkowania
> samochodu 13,5V to bieda, jezdzic mozna ale nalezaloby doladowywac co
> jakis czas aku jezeli chcemy na nim dluzej pojezdzic.
Wszystko zależy od tego, jak użytkujesz samochód. Niektórym te 13.5V
wystarczy, ba nawet 13.2V w niektórych przypadkach wystarczy.
Tomek
-
13. Data: 2014-01-23 15:08:53
Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Thu, 23 Jan 2014 13:37:38 +0000, AZ wrote:
> Jezeli przy naladowanym akumulatorze jest 13,5V to nie bardzo...
To bardzo ciekawe co piszesz, bo mnie na elektrotechnice uczono, że w
pełni naładowana cela akumulatora ołowiowo-kwasowego ma napięcie
spoczynku 2,105V. Daje to maksymalne napięcie spoczynku w pełni
naładowanego akumulatora samochodowego na poziomie 12,63V.
Wszystko powyżej tych 12,63V oznacza ładowanie akumulatora. Szybkość tego
ładowania to zupełnie inna kwestia.
Tomek
-
14. Data: 2014-01-23 15:20:33
Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
>> Jezeli przy naladowanym akumulatorze jest 13,5V to nie bardzo...
>
> To bardzo ciekawe co piszesz, bo mnie na elektrotechnice uczono, że w
> pełni naładowana cela akumulatora ołowiowo-kwasowego ma napięcie
> spoczynku 2,105V. Daje to maksymalne napięcie spoczynku w pełni
> naładowanego akumulatora samochodowego na poziomie 12,63V.
>
> Wszystko powyżej tych 12,63V oznacza ładowanie akumulatora. Szybkość tego
> ładowania to zupełnie inna kwestia.
>
Tak jak pisalem, teorytyzowac sobie mozna dowolny czas. Tu jest grupa
samochodowa i samochody nie sa teorytycznym tworem tylko istnieja. Do
prawidlowego funkcjonowania przyjmuje sie, ze powinno byc przynajmniej
13,8-13,9V. No chyba, ze Ty samochod odpalasz rano i gasisz w nocy,
to pewnie takie ladowanie Ci wystarczy.
--
Artur
ZZR 1200
-
15. Data: 2014-01-23 15:22:44
Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
>>
>> No i bedziesz sobie tak teorytyzowal? Do codziennej jazdy i uzytkowania
>> samochodu 13,5V to bieda, jezdzic mozna ale nalezaloby doladowywac co
>> jakis czas aku jezeli chcemy na nim dluzej pojezdzic.
>
> Wszystko zależy od tego, jak użytkujesz samochód. Niektórym te 13.5V
> wystarczy, ba nawet 13.2V w niektórych przypadkach wystarczy.
>
Ale pamietasz jeszcze pytanie autora czy juz calkiem poszedles w maliny?
Odpalanie raz na 2-3 tygodnie samochodu i ladowanie 13,5V nie ma prawa
dobrze funkcjonowac.
--
Artur
ZZR 1200
-
16. Data: 2014-01-23 15:24:06
Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Thu, 23 Jan 2014 14:20:33 +0000, AZ wrote:
> Tak jak pisalem, teorytyzowac sobie mozna dowolny czas. Tu jest grupa
> samochodowa i samochody nie sa teorytycznym tworem tylko istnieja. Do
> prawidlowego funkcjonowania przyjmuje sie, ze powinno byc przynajmniej
> 13,8-13,9V. No chyba, ze Ty samochod odpalasz rano i gasisz w nocy, to
> pewnie takie ladowanie Ci wystarczy.
Nie wiesz nic na temat tego jak autor tematu użytkuje samochód, a
jednoznacznie stwierdziłeś mu - że ładowanie zaczyna się od 13,9V. To
jest po prostu nie prawda i ani teoria ani praktyka nie ma tu nic do
rzeczy.
Zaraz okaże się, że gość zmierzy sobie na biegu jałowym 13,7V i będzie
szukał problemów (z ładowaniem) tam gdzie ich niema. Tak kończy się Twoja
rada kolego.
Tomek
-
17. Data: 2014-01-23 15:25:15
Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Thu, 23 Jan 2014 14:22:44 +0000, AZ wrote:
> Ale pamietasz jeszcze pytanie autora czy juz calkiem poszedles w maliny?
> Odpalanie raz na 2-3 tygodnie samochodu i ladowanie 13,5V nie ma prawa
> dobrze funkcjonowac.
Niby dlaczego nie? Jeśli raz na 2-3 tygodnie jedzie nim w trasę 400km, to
nie widzę problemów z prawidłowym funkcjonowaniem tego samochodu.
Tomek
-
18. Data: 2014-01-23 15:30:58
Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:
>> Tak jak pisalem, teorytyzowac sobie mozna dowolny czas. Tu jest grupa
>> samochodowa i samochody nie sa teorytycznym tworem tylko istnieja. Do
>> prawidlowego funkcjonowania przyjmuje sie, ze powinno byc przynajmniej
>> 13,8-13,9V. No chyba, ze Ty samochod odpalasz rano i gasisz w nocy, to
>> pewnie takie ladowanie Ci wystarczy.
>
> Nie wiesz nic na temat tego jak autor tematu użytkuje samochód, a
> jednoznacznie stwierdziłeś mu - że ładowanie zaczyna się od 13,9V. To
> jest po prostu nie prawda i ani teoria ani praktyka nie ma tu nic do
> rzeczy.
>
No teraz to sobie zarty robisz, w pierwszym poscie bylo napisane o
odpalaniu po 2-3 tygodniach z kabli. Czyli swiadczy (prawdopodobnie)
juz o slabym akumulatorze wiec nalezaloby poszukac powodow tej slabosci.
A tymbardziej nalezaloby to sprawdzic kupujac nowy akumulator raz, zeby
go szybko nie zajechac a dwa, ze czesto dostajesz gwarancje po sprawdzeniu
ladowania i zawsze mozesz sie pospierac ze 13,2V Ci wystarcza bo raz na dwa
tygodnie odpalasz samochod na 10 godzin.
--
Artur
ZZR 1200
-
19. Data: 2014-01-23 17:21:21
Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>
On Thu, 23 Jan 2014 14:30:58 +0000, AZ wrote:
> No teraz to sobie zarty robisz, w pierwszym poscie bylo napisane o
> odpalaniu po 2-3 tygodniach z kabli. Czyli swiadczy (prawdopodobnie)
> juz o slabym akumulatorze wiec nalezaloby poszukac powodow tej slabosci.
W pierwszym poście było napisane, że autor po dwóch tygodniach nie mógł
uruchomić samochodu. Po czym wytargał akumulator z samochodu i podłączył
go kablami do innego auta, którego silnik również nie zapalił. Tyle
informacji z tego postu.
No i teraz powiedz mi, z czego wnioskujesz problem z ładowaniem? Hę?
Akumulator mógł umrzeć śmiercią naturalną, szczególnie jak był już
wiekowy. Mógł się także rozładować, bo autor zostawił włączone radio albo
światła. Powodów może być wiele, z czego spora cześć nie musi być nawet
związana z ładowaniem.
> A tymbardziej nalezaloby to sprawdzic kupujac nowy akumulator raz, zeby
> go szybko nie zajechac a dwa, ze czesto dostajesz gwarancje po
> sprawdzeniu ladowania i zawsze mozesz sie pospierac ze 13,2V Ci
> wystarcza bo raz na dwa tygodnie odpalasz samochod na 10 godzin.
Zgadzam się, że ładowanie warto sprawdzić. Przy czym rada na poziomie
"jeśli nie masz 13.9V na klemach to masz problem", jest delikatnie mówiąc
błędna.
Po pierwsze należało by zapytać, w jakich warunkach. Jeśli pomiar jest
robiony przy silniku pracującym na luzie, to nie ma problemu - może sobie
być nawet dużo mniej. Alternatory tak mają, że przy niskich obrotach
wydatek energetyczny jest mniejszy. Trzeba przegazować silnik i wtedy
mierzyć. Rozumiesz do czego zmierzam? <13.9V to nie koniecznie problem z
ładowaniem, a to zasugerowałeś autorowi.
Tomek
-
20. Data: 2014-01-23 17:34:18
Temat: Re: Akumulator? Padł czy coś jeszcze?
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
On Thu, 23 Jan 2014 14:11:03 +0100, Ukaniu wrote:
>>> Czyli przy 13,5V nie ładuje?
>> Pewnie w lato przy takim napięciu by naładował po kilkunastu
>> godzinach
>> jazdy.
>Czyli ładuje?
Na tyle slabo, ze moze nie uzupelnic strat przy niesprzyjajacej
jezdzie.
A wiec nie laduje :-)
Nie bez powodu produceni ustawiaja gdzies miedzy 13.8 a 14.5V.
J.