  • 1. Data: 2011-12-22 05:45:07
    Temat: Jaki UPS
    Od: "Andrzej Kuća" <p...@g...pl>

    Witam, mam w mieszkaniu skoki napięć (nie mam miernika w tej chwili, więc nie
    piszę jakich są rzędów). W związku z tym chciałbym kupić UPS do ochrony
    komputera przed czymś takim. Zasilacz jaki mam to Corsair 550. Nie zależy mi w
    zasadzie na podtrzymywaniu, a jedynie nad ochroną przed takimi "kwiatkami". A,
    i jeszcze jedna rzecz - gniazdka mam dwużyłowe, nie mam uziemienia. Kiedyś
    próbowałem zmostkować bolec z zerem, ale wtedy przy wyłączonej listwie co
    jakiś czas migała mi dioda w zasilaczu do monitora. Może ktoś się zna na
    elektryce/elektronice i poradzi konkretny model?
    Pzdr.

  • 2. Data: 2011-12-22 06:45:43
    Temat: Re: Jaki UPS
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Kuća napisa?(a):

    > Witam, mam w mieszkaniu skoki napięć (nie mam miernika w tej chwili,
    > więc nie piszę jakich są rzędów). W związku z tym chciałbym kupić UPS
    > do ochrony komputera przed czymś takim.

    Zerknij tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2164460.html

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 3. Data: 2011-12-22 08:28:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Dec 2011 05:45:07 +0000 (UTC), Andrzej Kuća napisał(a):

    > Witam, mam w mieszkaniu skoki napięć (nie mam miernika w tej chwili, więc nie
    > piszę jakich są rzędów). W związku z tym chciałbym kupić UPS do ochrony
    > komputera przed czymś takim. Zasilacz jaki mam to Corsair 550.
    Norma ATX przewiduje poprawna pracę zasilacza od 180 do 265 Vsk. Najpierw
    pożycz miernik i sprawdź wahania napięcia a dopiero potem leć z kasą do
    sklepu :)

    > Nie zależy mi w
    > zasadzie na podtrzymywaniu, a jedynie nad ochroną przed takimi "kwiatkami".
    No to może byś napisał jak sie te kwiatki ci objawiają?

> [...]
    > jakiś czas migała mi dioda w zasilaczu do monitora. Może ktoś się zna na
    > elektryce/elektronice i poradzi konkretny model?
    IMO możesz zewrzeć bolec w gniazdku (zaraz puryści się sprzeciwią :) a
    listwę kup taką żeby wyłącznik przerywał oba przewody zasilające. Albo
    wetknij wtyczkę monitora odwrotnie :)

    --
    Jacek