  • 1. Data: 2009-09-08 21:03:30
    Temat: ASUS czy INTEL pod mały serwer?
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    Mam taki dylemat. Kupić dobrą płytę pod mały serwer, na razie tani
    procek (jakieś E2xxx), resztę przeznaczyć na SW. Tylko czy ASUS i
    kręcić tam te procki czy sobie odpuścić i popatrzeć na Intela? Płyta
    tak w granicach 450-600 zł więc linków nie będę podsyłał ;-) Serwer
    będzie obsługiwał przede wszystkim SQL Serwer 2007, a na nim dwie bazy
    danych. No i oczywiście konwencjonalny serwer plików z dokumentami
    firmy. Zastanawiam się jeszcze tylko czy Winda + SQL czy może już
    Windows Serwer lub SBS i praca w domenach. Ot, takie przyszłościowe
    rozwiązanie.

  • 2. Data: 2009-09-08 21:19:07
    Temat: Re: ASUS czy INTEL pod mały serwer?
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Mam taki dylemat. Kupić dobrą płytę pod mały serwer, na razie tani
    procek (jakieś E2xxx), resztę przeznaczyć na SW. Tylko czy ASUS i
    kręcić tam te procki czy sobie odpuścić i popatrzeć na Intela? Płyta
    - >
    Chcesz kręcić procki w serwerze? W jakim celu?

  • 3. Data: 2009-09-09 04:18:41
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Krzysiek napisał(a):

    > Mam taki dylemat. Kupić dobrą płytę pod mały serwer, na razie tani
    > procek (jakieś E2xxx), resztę przeznaczyć na SW. Tylko czy ASUS i
    > kręcić tam te procki czy sobie odpuścić i popatrzeć na Intela?

    Tu nie ma zadnego wyboru tylko plyty by Intel. Asusy sa dla harcerzy, do
    zabawy.

    j.

  • 4. Data: 2009-09-09 07:01:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 06:18:41 +0200, januszek napisał(a):

    > Tu nie ma zadnego wyboru tylko plyty by Intel. Asusy sa dla harcerzy, do
    > zabawy.

    I pamiętać, że instalację serwerów na płytach Intela rozpoczyna się od
    upgrade BIOS-u.

  • 5. Data: 2009-09-09 07:15:57
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 9 Wrz, 09:01, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > I pamiętać, że instalację serwerów na płytach Intela rozpoczyna się od
    > upgrade BIOS-u.

    dzięki za rozwianie wątpliwości ;-)

  • 6. Data: 2009-09-09 18:50:15
    Od: geyb <g...@g...pl>

    W kwestii systemu - zainteresuje się SBS-em w wersji z SQL Serverem -
    jakiś czas temu opłacało się kupować licencje MOLP. Rozwiązanie na pewno
    niezłe do małej firmy.

    g.

  • 7. Data: 2009-09-09 21:38:20
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 9 Wrz, 20:50, geyb <g...@g...pl> wrote:
    > W kwestii systemu - zainteresuje się SBS-em w wersji z SQL Serverem -
    > jakiś czas temu opłacało się kupować licencje MOLP. Rozwiązanie na pewno
    > niezłe do małej firmy.

    Właśnie jestem na etapie rozważeń pomiędzy 2003 a 2008 ;-)

  • 8. Data: 2009-09-10 13:48:24
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > Właśnie jestem na etapie rozważeń pomiędzy 2003 a 2008 ;-)

    Choć jestem od lat zwolennikiem linuksa lub *BSD, w firmie musiałem
    postawić dwie maszyny na Windowsach. Jedna pracuje na SBS 2003 na
    licencji MOLP, zaś druga, nowsza maszyna, na "zwykłym" 2008 w wersji
    64-bit. Pech, że jest kilka dość drogich aplikacji, które po prostu
    wymagają platformy MS łącznie z ichniejszym SQL-em. Przy koszcie
    wdrożenia takiego softu zakup licencji na serwerowe Windowsy jest
    niewielki. A tam, gdzie aplikacje są bardziej ludzkie, królują otwarte
    systemy, które jakoś sprawiają większą frajdę... :) No, ale odeszliśmy
    od głównego wątku. Na serwery - markowe płyty, ale nie marki typu asus,
    gigabyte itp, lecz intel, hp, dell, ibm... Serwer ma działać niezawodnie
    i bez niespodzianek. Do takich serwerowych płyt zazwyczaj masz wsparcie
    przez wiele lat (poprawki, drivery, bios, soft dla nowszych windows,
    gotowe rozwiązania dla linuksa), listę kompatybilnych podzespołów itd.
    Sam sprzęt też ciut lepszy - wyższa jakość użytych elementów pozwala na
    nieprzerwaną pracę przez całe lata.

    g.

  • 9. Data: 2009-09-10 15:35:18
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 10 Sep 2009 15:48:24 +0200, geyb <g...@g...pl> wrote:

    >Choć jestem od lat zwolennikiem linuksa lub *BSD, w firmie musiałem

    Ja pracuję od lat główniw na Debianie. Czasami RHEL czy SLES, kiedyś
    też Solaris o na maszynach Suna-a trza było pracować.

> [...]
    >64-bit. Pech, że jest kilka dość drogich aplikacji, które po prostu
    >wymagają platformy MS łącznie z ichniejszym SQL-em. Przy koszcie

    Dokładnei ta sam sytuacja - 2 maszyny z aplikacjami na wybór których
    nie miałem wpływu. Mieszanka MSSQL, APS i czegoś tam jeszcze robiona w
    Argentynie i z supportem w Budapeszcie. Postawiłem maszyny, wrzuciłem
    system i się nie dotykam - jak coś pada to do supportu telefon ;-)

    >wdrożenia takiego softu zakup licencji na serwerowe Windowsy jest
    >niewielki. A tam, gdzie aplikacje są bardziej ludzkie, królują otwarte
    >systemy, które jakoś sprawiają większą frajdę... :) No, ale odeszliśmy

    To że systemy sa otwarte to nie znaczy że darmowe. RHEL czy SLES albo
    np. Mandriva się kłaniają. Aplikacje pod nie tez niekoniecznie darmowe
    są - często jeśłi zalezy ci na stabilnym środowisku produkcyjnym
    wybierasz system z długim supportem i stabilny a nei zawsze najnowszy.

> [...]
    >gotowe rozwiązania dla linuksa), listę kompatybilnych podzespołów itd.
    >Sam sprzęt też ciut lepszy - wyższa jakość użytych elementów pozwala na

    Asus i Gigabyte też robią rozwiązania serwerowe choć mało popularne.
    HP, Dell czy IBM ZTCP nie produkują płyt tylko zamwiają u zewnętrznych
    dostawców. Z listy producentów dodałbym jeszce SuperMicro. Ich płyty
    główne siedza w wielu serwerach Actina - 4 dostawca serwerów w Polsce
    po "trójcy" IBM, Dell, IBM. A no i Tyan ze swoimi płytami serwerowymi
    - mam je w sumie w ponad 30 serwerach z którymi mam w rózny sposób
    styczność łącznei z pewnym klastrem obliczeniowym: 16 node-ów po 4
    4-rdzeniowe Opterony. Razem 256 rdzeni do liczenia. ;-)

    Zdrówko

  • 10. Data: 2009-09-12 09:17:49
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    jezeli idzie o serwer to potrzebuje oprzec dostep przez Zdalny Pulpit.
    Nie widze sensu instalowania pakietow offica na kazdej maszynie, kiedy
    sa uzywane od biedy czy reinstalowania OE w przypadku zmiany sprzetu.
    Pracuje na jednym oprogramowaniu, gdzie jest wszystko. Outlook jest
    tylko dodatkiem. Oprogramowanie pracuje na SQL i to jest jedna baza.
    Druga baza to Business Contact manager dla OE 2007, ktory w tej chwili
    jest uruchomiony na mojej maszynie. Jednak kiedy zabiore lapka z buira
    to juz nie ma polaczenia ;-) Potrzeba wiec zlokalizowac wszystkie
    istotne dane w jednym miejscu, tak aby komputery uzytkownikow, byly
    tylko terminalami dostepu. Potrzeba dodac nowego uzytkownika? Kupuje
    jakis maly atom z postawiona winda, konfiguruje siec i zdalny pulpit,
    zkaladam oczywiscie nowe konto na serwerze i na tym koniec. Office,
    reszta oprogramowania jest dostepna na serwerze oczywiscie wg
    uprawnien.

    To co? SBS 2003 czy 2008? Aktualnie po zdalnym potrzebuje podlaczyc 3
    uzytkownikow z soba wlacznie.