  • 11. Data: 2009-09-13 20:13:26
    Temat: Re: ASUS czy INTEL pod mały serwer?
    Od: Tomasz Madurski <t...@p...onet.pl>

    Hej

    Krzysiek wrote:

    > To co? SBS 2003 czy 2008? Aktualnie po zdalnym potrzebuje podlaczyc 3
    > uzytkownikow z soba wlacznie.

    W SBS 2003 i 2008 masz w ramach licencji 2 równoległe połączenia przez
    zdalny pulpit pracujące w trybie administracyjnym. Połączenia do pracy
    użytkowników wymagają licencji na serwer terminali. Zdecydowanie SBS
    2008, po co wybierać starsze rozwiązanie.

    TomekM

  • 12. Data: 2009-09-14 05:46:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 13 Sep 2009 22:13:26 +0200, Tomasz Madurski napisał(a):

    > Zdecydowanie SBS
    > 2008, po co wybierać starsze rozwiązanie.

    Z tego samego powodu radzę 64b a nie 32b.

  • 13. Data: 2009-09-16 17:53:11
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    On 14 Wrz, 07:46, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Z tego samego powodu radzę 64b a nie 32b.

    Nabyłem stosowną literaturę Windows Small Business Server 2008 -
    Vademecum Administratora. Wiem więc już co to domeny, AD, etc. Wiem
    już, że Outlooki 2007 muszę instalować oddzielnie, tam gdzie potrzeba
    ale nadal nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: czy można instalować
    oprogramowanie centralnie, tak aby wszyscy mieli do niego dostęp? Mam
    licencję na 1x Office - jedna osoba może korzystać, mam inną licencję
    na 3 stanowiska - 3 osoby mogą korzystać. To samo dotyczy innych
    programów jak np. COREL X4. Chodzi o to, aby fizycznie na komputerach
    klienckich był tylko system.

  • 14. Data: 2009-09-16 20:42:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]

    na 3 stanowiska - 3 osoby mogą korzystać. To samo dotyczy innych
    programów jak np. COREL X4. Chodzi o to, aby fizycznie na komputerach
    -------------
    Czy to się nie nazywa cienkim klientem?

  • 15. Data: 2009-09-17 15:13:36
    Od: Krzysiek <k...@g...com>

    > na 3 stanowiska - 3 osoby mogą korzystać. To samo dotyczy innych
    > programów jak np. COREL X4. Chodzi o to, aby fizycznie na komputerach
> [...]

    nie wiem. Uczę się dopiero. Chciałbym jednak wrócić do sprzętu. Czy w
    przypadku serwera, który przez pierwsze dwa lata będzie obsługiwał do
    5 użytkowników jest sens inwestowanie w sprzęt? E7400 czy może jakiś
    QUAD lub tani XENON np. X3320? DDR3 1600 czy może jednak DDR2 ale
    więcej?