  • 21. Data: 2013-08-26 13:00:37
    Temat: Re: ASO :)
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-26 12:32, Deflegmator pisze:

    > Zrobił to przy okazji wymiany płynów ustrojowych i amortyzatorów. 2
    > minuty kręcenia śrubokrętem dorzucił "gratis".

    Wówczas kolega powinien dorzucić mu 10-20zł "gratis" Tym bardziej że
    znał cenę z ASO :)

    Lewis

  • 22. Data: 2013-08-26 13:23:43
    Temat: Re: )
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-08-26 12:29, WOJO pisze:
    > Rozwiń temat...
    > Sam wyważasz na parkingu?
    > WOJO

    Po prostu nie wyważam. Tak samo jak nie wymieniam zaworków co pół roku,
    nie robię geometrii przy wymianie wahacza czy sworznia w zawieszeniu.
    Wiem takie są zalecenia ale nawet porządni fachowcy odwalają ostatnio
    takie fuszerki że to ja decyduję czy potrzebna regulacja-wyważenie.

    PS. Tak oczywiście mam pecha :-)

  • 23. Data: 2013-08-26 13:40:31
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Po prostu nie wyważam.
    Jak masz szczęście (nie pogubiłeś ciężarków) , to nie musisz wyważać raz
    wyważonych kół.
    > Tak samo jak nie wymieniam zaworków co pół roku,
    Ja też nie. Operacja jest nastawiona na typowe uzyskanie funduszy przez
    stację wymieniającą :)
    > nie robię geometrii przy wymianie wahacza czy sworznia w zawieszeniu.
    A tu się nie zgodzę. Możesz mieć szczęście i uda Ci się tak poskładać
    wahacz, że wszystko będzie normalnie, ale czasem komplet opon jest
    droższy...
    > Wiem takie są zalecenia ale nawet porządni fachowcy odwalają ostatnio
    > takie fuszerki że to ja decyduję czy potrzebna regulacja-wyważenie.
    Niestety musze się zgodzić. Jak czasem widzę sposób zabierania się do roboty
    przez mechaników, to mam ochotę odebrać mu klucze.
    Pewnie dlatego sporo ASO wstydzi się pokazywać swoich pracowników i wyprasza
    na kawę. :)
    Dlatego w pierwszej kolejności dużo czytam (serwisówki, fora
    specjalistyczne), a potem uzbrojony w tę wiedzę udaję się osobiście do
    "dupowozu" i okazuje się,
    że większość czynności da się wykonać samodzielnie...
    Nawet, jak muszę dokupić czy dorobić jakiś klucz czy pomoc, to i tak
    wychodzi taniej i mam wrażenie, że lepiej.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 24. Data: 2013-08-26 13:43:18
    Od: czak norris <c...@n...pl>

    > Tak, chciałem WYWAŻYĆ. I dalej nie wiem, co do tego ma marka i model.

    Wbrew pozorom ma. Cześć samochodów francuskich ma "nieprzelotowe" felgi
    do wyważenia których potrzeba specjalnych maszyn.

    --
    pozdrawiam,
    z półobrotu ;)

  • 25. Data: 2013-08-26 13:48:17
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Wbrew pozorom ma. Cześć samochodów francuskich ma "nieprzelotowe" felgi do
    > wyważenia których potrzeba specjalnych maszyn.

    Nie tyle maszyn, co przejściówek do zamocowania tychże nieprzelotowych felg.
    Mam jednak nieodparte wrażenie, że w przytoczonym przypadku nie o to
    chodziło...
    WOJO

  • 26. Data: 2013-08-26 16:44:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-08-26 13:40, WOJO pisze:
    > A tu się nie zgodzę. Możesz mieć szczęście i uda Ci się tak poskładać
    > wahacz, że wszystko będzie normalnie, ale czasem komplet opon jest
    > droższy...

    Może jeśli by chodziło o drążek kierowniczy to tak.
    Wymieniałem i wahacze i sworznie zwrotnicy i sprężyny i wszystko w
    porządku po 2-3 latach. Załamałem się kiedyś jak mechanicy nie pytając
    od razu rozkręcili mi przód. Powodem ściągania jednak była ładnie
    "wybulona" opona. Kilka dni się bujałem aż konkurencja zdołała
    przywrócić geometrię do poprzedniego, poprawnego stanu.

    Zresztą ta cała geometria o kant... Na zimówkach mam ideał a na letnich
    delikatnie ściąga. Dla wielu pomijalne ale mnie wku... Co z tego że
    teoretycznie wg "norm" opony o takiej samej wysokości. Szkoda czasu i
    nerwów. Wszyscy "mądrzy" twierdzą, że idealnie na 2 komplety nie ustawię :-(

  • 27. Data: 2013-08-26 20:01:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-26 11:40, WOJO pisze:

    > Nie...
    > Zależy to od sprzedawcy na Alledrogo. Jeden jest normalny i ma
    > normalne ceny, a drugi cenę wziął z dupy i jeszcze się obrusza, kiedy
    > zwróci mu się uwagę, że nowe są tańsze.

    Jednak się nie zgodzę.
    Alfa Romeo 156. Presostat klimatyzacji oraz tylne amortyzatory (!!!)
    najtańsze były w ASO. Dysze spryskiwaczy i trójnik z zaworkiem zwrotnym
    też miał cenę że nie warto było się bawić w odtykanie.

    Reszta już poza.

    --
    Irokez

  • 28. Data: 2013-08-26 20:46:18
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-26 00:36, Deflegmator pisze:
    > Czy to, kurwa, nie jest chore?
    Pan Zenon pracując na czarno nie płaci podatków i ZUS, a więc Vincent
    nie jest z niego zadowolony.
    Właściciel BMW odniósł korzyść w wysokości 900 zł i powinien od tego
    odprowadzić podatek dla Vincenta.
    Dzięki takim naprawom dziura budżetowa powiększyła się o mniej więcej
    300 zł.
    Jacek

  • 29. Data: 2013-08-26 20:54:18
    Od: K <...@...c>

    W dniu 26-08-2013 20:46, Jacek pisze:
> [...]
    > odprowadzić podatek dla Vincenta.
    > Dzięki takim naprawom dziura budżetowa powiększyła się o mniej więcej

    zenon jest na ryczalcie.

  • 30. Data: 2013-08-26 21:07:33
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > zenon jest na ryczalcie.