  • 41. Data: 2013-08-27 07:45:38
    Temat: Re: )
    Od: z <...@...pl>

    > Jakoś to ostatnio przypominano: "państwo rezerwuje sobie
    > monopol na przymus" :>

    Nie przymus tylko PRZEMOC!!! :-)
    Ustalono że PRZYMUS byłby stosowniejszym słowem ale ministrowi się
    chlapnęło.
    Hm... Co prawda to NTG ale są tacy co dosłownie traktują zapisy umów i
    ich się trzymają.
    Ustalono KAPITAŁ początkowy.
    Potem wpłacane były SKŁADKI
    Teraz instytucja która je pobierała daje ciała (znaczy państwo daje
    ciała ale...) Dlatego w dobie dbania o własność (składki) może spróbować
    te składki ulokować w bezpieczniejszym miejscu dla dobra właściciela :-)
    Wiem... Nie przejdzie. A może jednak? :-)
    To by był piękny pretekst do uzdrowienia tego bagna.

  • 42. Data: 2013-08-27 09:48:22
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Irokez nabazgrał(a):

    > Jednak się nie zgodzę.
    > Alfa Romeo 156. Presostat klimatyzacji oraz tylne amortyzatory (!!!)
    > najtańsze były w ASO. Dysze spryskiwaczy i trójnik z zaworkiem zwrotnym
    > też miał cenę że nie warto było się bawić w odtykanie.

    Ostatniej zimy też kupowałem dysze spryskiwaczy i taniej wyszły w ASO bo na
    dzień dobry dostałem 40% zniżki :)

  • 43. Data: 2013-08-27 21:57:42
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jak budujesz *swoją* emeryturę, to pewnie nie będziesz. Nie muszę chyba
    > pisać, że w ZUSie niczego nie "budujesz"?

    Emerytury nie buduje ? A co ?

  • 44. Data: 2013-08-27 23:32:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Aug 2013, z wrote:

    > Hm... Co prawda to NTG ale są tacy co dosłownie traktują zapisy umów i ich
    > się trzymają.

    Od zawsze zwracam uwagę, że kwestia wpłat do ZUS i kwestia wypłat
    z ZUS są ustalone w dwu ODRĘBNYCH ustawach.
    Wszelkie uprawnienia powstają więc dopiero w dniu przejścia
    na emeryturę, w dniu wpłacenia składek nie powstaje żadne prawo
    dla wpłacającego.

    > Ustalono KAPITAŁ początkowy.
    > Potem wpłacane były SKŁADKI

    No właśnie :) Ani słowa, że coś z tego tytułu się należy/

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2013-08-28 09:17:21
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Emerytury nie buduje ? A co ?
    Myślałem, że to już wszyscy wiedzą - "szklane domy" ZUSu oczywiście...
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 46. Data: 2013-08-28 10:10:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 28 Aug 2013 09:17:21 +0200 osobnik zwany WOJO napisał:

    > Myślałem, że to już wszyscy wiedzą - "szklane domy" ZUSu oczywiście...
    > Pozdrawiam.
    > WOJO

    czytałeś kiedyś budżet ZUSu? to poczytaj. pouczająca lektura. te
    pieniądze ine idą do ZUSu tylko do budżetu.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 47. Data: 2013-08-28 10:30:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Aug 2013, WOJO wrote:

    > Myślałem, że to już wszyscy wiedzą - "szklane domy" ZUSu oczywiście...

    Tego jest góra kilka procent, i to "małych" (3%?)
    Urzędnicy ZUSu jednak nie stanowią większości obywateli.
    O to, czy "szklane domy" są potrzebne można się oczywiście spierać
    i sam zastrzeżenia mam, ale nie to stanowi clou problemu.

    pzdr, Gotfryd