  • 21. Data: 2013-09-16 01:55:13
    Temat: Re: AMD jeszcze dycha?
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-09-13 10:50, Chris pisze:

    > Szkoda tylko że ta agonia nie dotyczy mojego Durona 1600 w firmowym
    > kompie :) tu nawet strona WWW się renderuje :)

    Dokładnie tak samo jak na 2,4GHz PIV, tyle że to nie wina ani AMD ani
    Intela, tylko kiepawych PL pracodawców, wolących płacić pracownikom
    grosze niż zainwestować w sprzęt i zwiększyć produktywność.
    Ostatnio widziałem taką scenkę: osuwisko kilkaset, jeśli nie kilka tys.
    m3 ziemi, stoi koparka a zasypuje to ze 20 robotników ...łopatami.
    Aż z ciekawości zagadnąłem nadzorującego ich majstra, inżyniera czy jak
    to się nazywa i okazało się że koparka jest poniemiecka (w znaczeniu z
    jakiegoś szrotu, a nie po II wojnie światowej ;) i więcej czasu spędza
    na naprawach niż pracuje, właśnie kolejny raz się zepsuła to ci zasuwają
    łopatami. A potem nasi wannabe eknonomiści z różnych Business Center
    Club itp. narzekają na "niską produktywność polskich pracowników"
    podpierając tym tezę że zarobki powinny być niskie.
    Jak będą jeszcze niższe to pewnie pracodawca zaoszczędzi i na łopatach
    oraz takich Duronach 1600 - będziesz miał liczyć w pamięci ;)

    --
    /MB

  • 22. Data: 2013-09-16 15:43:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Michal" <q...@d...mailexpire.com> napisał w
    wiadomości news:l15i38$e6r$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > Jak będą jeszcze niższe to pewnie pracodawca zaoszczędzi i na łopatach
    > oraz takich Duronach 1600 - będziesz miał liczyć w pamięci ;)

    Ojej, cza cie do nobla zglosic.

  • 23. Data: 2013-09-16 17:32:49
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-09-13 21:48, BartekK pisze:

    > AM3+ to "lekkie rozwinięcie AM3, które wywodzi się wprost z AM2, i
    > pomiędzy nimi zachodzą przedziwne kompatybilności w przód i w tył, przy
    > czym nie zawsze są one zachowane (zależnie od fantazji producenta płyty
    > i fazy księżyca).. tak trochę pachnie to kolejnymi poprawkami i
    > tuningiem tego samego, byle na siłę trzymać kompatybilność

    Co jest IMHO bardzo dużym plusem w przypadku segmentu DIY. Pozwala
    zaoszczędzić spore pieniądze, bądź rozłożyć zakup na części, dzięki
    czemu nie czuje się specjalnie wydatków. Możliwość przełożenia choćby
    stareńkiego Athlona II X2 do nowokupionej płyty AM3+ by potem zmienić
    tylko na najnowszą, poprawioną rewizję 8-wątkowego FXa w tym segmencie
    jest niewątpliwą zaletą. U Intela nie ma tak dobrze i czasy LGA775 to
    przeszłość, teraz co odświeżona podrodzina CPU, to nowa płyta i chipset,
    a za rogiem pomysł na większość CPU poza segmentem performance/extreme
    za ciężkie pieniądze lutowanych jako BGA - powrót do czasów 80286 i
    wczesnych 386, bo już poźniejsze AMD 386DX40 często były w podstawkach.
    Boli zwłaszcza w przypadku pomysłów MS w/s licencji OEM

    > FM2 jest chyba nowsze od AM3+, ale procesory obecnie dostępne na FM2 są
    > niezbyt wydajniejsze (jako CPU, bo grafiki mają zintegrowanie
    > niekiepskie) niż dostępne na AM3+ (gdzie raczej zakłada się, że klient i
    > tak kupi mocną kartę na PCIe)

    Niestety na wydajne CPU nie ma co tu liczyć. Dla typowego desktopa
    najlepsze co jest to nowe Athlony X4 pod FM2. Jak chce się używac
    casualowo komputera FM2 jest bardzo OK (tanio i energooszczędnie), ale d
    bardziej wymagających zastosowań średnio się nadaje.

    --
    /MB

  • 24. Data: 2013-09-18 01:21:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "R.e.m.e.K" <g...@d...null> wrote in message

    > W sumie to rzec mozna, ze Intel tez ledwo dycha ;-)
    > Nie czujac na plecach oddechu konkurencji wydaje nowe edycje procesorow,
    > ktore sa w testach wydajniejsze o 3% od poprzednich. Nazwanie tego
    > technologicznym rozwojem jest lekkim naduzyciem.

    Myślę że w krzemowej technologii prawdopodobnie osiągnięto pułap.
    Trzeba czekać na komputery kwantowe aby nastąpił duży przełom ;-)

  • 25. Data: 2013-09-18 01:24:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Wojciech Waga" <n...@d...pl> wrote in message
    > wygląda na to, że jesteśmy o krok od laptopów z ARMem na pokładzie.
    > ARMem, który nie ciągnie za sobą długiej historii poprawek i błędów
    > architektury. Może to przeniesie walkę na nowe wody i pozwoli firmie
    > odżyć.

    Microsoft jest już na te zmiany gotowy ze swoim tabletem Surface
    i systemem Windows 8 :-)

  • 26. Data: 2013-09-18 01:40:08
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2013-09-18 01:24, Pszemol pisze:
    > "Wojciech Waga" <n...@d...pl> wrote in message
    >
    > Microsoft jest już na te zmiany gotowy ze swoim tabletem Surface
    > i systemem Windows 8 :-)

    Intel zresztą też z nowa serią Atomów o wydajności c2d.
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/premiera-in
    tel-bay-trail-nowe-atomy-szturmuja-rynek.html

    miab

  • 27. Data: 2013-09-26 12:18:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 12 Sep 2013 20:15:13 +0200, Maciek napisał(a):

    (...)

    Dzieki za wszystkie opinie. Wydaje mi sie, ze jak sie chce zlozyc taniego,
    stabilnego kompa do prostych (glownie starych) gier, a przede wszytkim do
    pracy (sporo mielenia baz danych po 100-500 MB), to platforma AMD nadal
    jest niezla opcja...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał