  • 11. Data: 2009-09-09 15:21:57
    Temat: Re: AHCI a windows7
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 9 Sep 2009 14:50:40 +0200, ..Aldi.. napisał(a):

    > przed instalacją tego nei wiedziałem, a poza tym nie miałem stosownego
    > sterownika, a wcześniejsze podejścia w XP mnie zniechęcały...

    > hmmm... czyli co, teraz już nic nie zdziałam????
    > w XP jest możliwość późniejszego odpalenia AHCI, a w Win7 nie?

    W XP też nie za bardzo.

  • 12. Data: 2009-09-09 16:38:23
    Od: Bernard <b...@e...net>

    ..Aldi.. wrote:
> [...]
    >
    > postanowiłem sprawdzić czy toto będzie ze sobą
    > współpracować, wczoraj wyczytałem w necie, że
    > Win7 startuje bez problemu z takim skonfigurowaniem
    > kontrolera SATA.
    >
    > Tymczasem instalowałem system korzystając z ustawienia
    > w BIOSie kontrolera jako IDE. Wszytko działa.
    >
    > Przestawiłem wczoraj testowo kontroler na tryb AHCI
    > i co? i BSOD...
    > w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...
    >
    > czy konieczne jest ściągnięcie jakichś sterowników
    > z sieci (wiem, że w Win XP należy to zrobić ze strony Intela
    > ale nie doczytałem się tam wersji pod win7)

    Nie trzeba. Wystarczy przestawić magiczną opcję w rejestrze. Działa w
    Vista i Win7

    Jest jeszcze drugi sposób, działający również w XP, ale dostępny tylko
    na płytach, które mają > 4 porty SATA i po ustawieniu w BIOSie trybu
    AHCI umożliwiają przestawienie portów powyżej 4 w tryb IDE.

    Oba sposoby są opisane w sieci - użyj mocy (ew. Google).

    Używałem obu metod - obie działają.

    > czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
    > z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

    Rzeczywiście nie korzysta.

  • 13. Data: 2009-09-09 19:46:49
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 9 Sep 2009 10:49:52 +0200, ..Aldi.. napisał(a):

> [...]
    >
    > czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
    > z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

    Podczas próby uruchomienia komputera z systemem operacyjnym Windows
    Vista, w którym zmieniono tryb SATA dysku rozruchowego, jest wyświetlany
    komunikat o błędzie: ,,STOP 0x0000007B INACCESSABLE_BOOT_DEVICE"
    http://support.microsoft.com/kb/922976
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 14. Data: 2009-09-10 10:40:46
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    > czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
    > z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

    Tylko ile w praktyce daje takie NCQ? Chyba mało kto i mało kiedy zauważy
    różnicę...
    Gra warta świeczki?

    latet

  • 15. Data: 2009-09-10 13:05:48
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    wczoraj ściągnąłemdriver - guzik pomógł
    potem przestawiłem właśnie tę magiczną opcję
    i..działa

    :)))

    BTW: specjalnej różnicy w wydajności nie widzę..

  • 16. Data: 2009-09-10 18:05:11
    Od: "Latet" <l...@x...pl>

    > BTW: specjalnej różnicy w wydajności nie widzę..

    He, he, no pewnie że nie.

    latet

  • 17. Data: 2009-09-11 05:51:11
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 10-09-2009 o 12:40:46 Latet <l...@x...pl> napisał(a):

    > Tylko ile w praktyce daje takie NCQ? Chyba mało kto i mało kiedy zauważy
    > różnicę...
    > Gra warta świeczki?

    Czy to jest tak jak z pamięcią w trybie dual channel dla procesorów AMD?
    Brak widocznego wzrostu wydajności (nie w testach syntetycznych, ale w
    typowych desktopowych aplikacjach)?

    > latet

    Sławek

    --
    Brak sygnaturki.

  • 18. Data: 2009-09-11 09:06:48
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    no kurczę.. nie ma się co śmiać ;)
    NCQ to sprawa wyglądająca na ważną...
    a tu - psińco
    :)

  • 19. Data: 2009-09-11 19:49:18
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Tylko ile w praktyce daje takie NCQ? Chyba mało kto i mało kiedy
    > zauważy różnicę...

    NCQ oszczędza mechanikę dysku, ale to jeszcze trudniej zmierzyć niż parę
    procent w wydajności..

    --
    Azarien

  • 20. Data: 2009-09-14 06:22:09
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    > Tylko ile w praktyce daje takie NCQ? Chyba mało kto i mało kiedy zauważy
    > różnicę...
    > Gra warta świeczki?

    w sumie jak już się wie jak, to ta świeczka nie była aż taka cenna ;-)
    a odruchowo wychodzę z założenia, że jeśli mam coś w sprzęcie,
    już zakupione, to warto z tego korzystać

    inaczej mam wrażenie, jakbym jeździł pięciobiegowym autem
    używając tylko 3 lub 4 biegów :-))