  • 1. Data: 2009-09-09 08:49:52
    Temat: AHCI a windows7
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    witam,
    moje pytaniedotyczy zastosowania AHCI w systemie Win7 RC

    postanowiłem sprawdzić czy toto będzie ze sobą
    współpracować, wczoraj wyczytałem w necie, że
    Win7 startuje bez problemu z takim skonfigurowaniem
    kontrolera SATA.

    Tymczasem instalowałem system korzystając z ustawienia
    w BIOSie kontrolera jako IDE. Wszytko działa.

    Przestawiłem wczoraj testowo kontroler na tryb AHCI
    i co? i BSOD...
    w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...

    czy konieczne jest ściągnięcie jakichś sterowników
    z sieci (wiem, że w Win XP należy to zrobić ze strony Intela
    ale nie doczytałem się tam wersji pod win7)

    czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
    z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

  • 2. Data: 2009-09-09 09:17:44
    Temat: Re: AHCI a windows7
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był 9 wrzesień (środa), gdy o godzinie 10:49 *..Aldi..* w pocie czoła
    naskrobał(a):

    > witam,
    > moje pytaniedotyczy zastosowania AHCI w systemie Win7 RC
    a zainstalowałeś sterownik AHCI?

    > czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
    > z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???
    tak

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2009-09-09 11:09:43

  • 3. Data: 2009-09-09 09:18:04
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 9 Sep 2009 10:49:52 +0200, ..Aldi.. napisał(a):

> [...]
    >
    > Przestawiłem wczoraj testowo kontroler na tryb AHCI
    > i co? i BSOD...
    > w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...

    Trzeba było przestawić przed instalacją.

    > czy konieczne jest ściągnięcie jakichś sterowników
    > z sieci (wiem, że w Win XP należy to zrobić ze strony Intela
    > ale nie doczytałem się tam wersji pod win7)

    Nie. Nic nie trzeba.

    > czy bez przestawienia tego trybu dysk rzeczywiście nie korzysta
    > z dobrodziejstw SATA (NCQ, hot-plug) ???

    Nie korzysta

  • 4. Data: 2009-09-09 09:54:17
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > i co? i BSOD...
    > w Windows7 rzadko go widuję, ale się zdarzył...

    Jeszcze nigdy nie widziałem BSODa na Viście, a za to na jednym komputerze
    Windows 7 sypał BSODem przy każdym zamykaniu :-)

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2009-09-09 10:26:09
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:h87u0v$sp8$...@n...onet.pl...

    > Jeszcze nigdy nie widziałem BSODa na Viście, a za to na jednym komputerze
    > Windows 7 sypał BSODem przy każdym zamykaniu :-)

    Jaka karta graficzna? U mnie wywalał BSOD, ale przez kretynów, którzy nie
    potrafią napisać sterowników (nvidia). Na ati ani razu nie wywalił.

  • 6. Data: 2009-09-09 12:23:17
    Od: Arek Wołowicz <w...@C...pl>

    Wiktor S. pisze:

    > Jeszcze nigdy nie widziałem BSODa na Viście, a za to na jednym
    > komputerze Windows 7 sypał BSODem przy każdym zamykaniu :-)

    Odkopali starą dziurę w obsłudze SMB v2 i można mieć bsoda na
    zawołanie, ze zdalnej maszyny:
    http://it.slashdot.org/story/09/09/08/1345247/Window
    s-7-Reintroduces-Remote-BSoD

    Pozdrawiam,
    Arek.

    --
    [ Arkadiusz Wołowicz ]
    [ wolek [at] epf [dot] pl ]

  • 7. Data: 2009-09-09 12:50:40
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    > Trzeba było przestawić przed instalacją.

    przed instalacją tego nei wiedziałem, a poza tym nie miałem stosownego
    sterownika, a wcześniejsze podejścia w XP mnie zniechęcały...

    > Nie. Nic nie trzeba.

    hmmm... czyli co, teraz już nic nie zdziałam????
    w XP jest możliwość późniejszego odpalenia AHCI, a w Win7 nie?

  • 8. Data: 2009-09-09 12:51:47
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    jak zmieniłem karte grafiki, to BSOD od ręki...
    namęczyłem się jak kto głupi, żeby go ustawić
    na nowo do normalnego działania...

  • 9. Data: 2009-09-09 12:53:51
    Od: "..Aldi.." <r...@p...fm>

    > a zainstalowałeś sterownik AHCI?

    właśnie o to czy trzeba pytałem grupę
    na stronach Intela znalazłem stery do XP
    poszukam jeszcze do Win7...

  • 10. Data: 2009-09-09 13:07:58
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Arek Wołowicz pisze:

    > Odkopali starą dziurę w obsłudze SMB v2 i można mieć bsoda na zawołanie,
    > ze zdalnej maszyny:
    > http://it.slashdot.org/story/09/09/08/1345247/Window
    s-7-Reintroduces-Remote-BSoD

    Przepisali na nowo :P
    CTRL + C
    CTRL + V
    + ręczne modyfikacje dopasowania do 7 ;-)