  • 11. Data: 2009-05-17 07:18:27
    Temat: Re: ADC wbudowany czy wolnostojący :)
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    [...]
    > kiedyś burr-brown miał "podobno" rewelacyjne 51 z 24bitowym ADC, chyba
    > jeszcze texas ma je w ofercie jako pomiarowe MCU. Ja większy problem z
    > prędkościami, bo 1MSPS to już ciężko wydusić chyba z wbudowanego ADC.

    Taka rodzina 28xx TI ma ADC z typowym czasem konwersji 80ns.
    K.

  • 12. Data: 2009-05-17 11:32:29
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Mikrokontrolery zwykle
    > mają marne wewnętrzne źródło napięcia referencyjnego (a takie AVRy w
    > szczególności)

    Możesz rozwinąć swoją myśl?

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 13. Data: 2009-05-17 13:09:40
    Od: glatocha <g...@g...com>

    In article <guodnb$gi8$1@217.76.112.12>, d...@b...pl says...

    > [...]
    >
    > Taka rodzina 28xx TI ma ADC z typowym czasem konwersji 80ns.
    > K.

    No, Blackfin też pewnie ma coś szybkiego, ale ja raczej w granicach
    8/16bit myślałem :)
    Generalnie chodziło o to, że mogę mieć procesorek za 5zł z ADC albo
    procesorek za 4,50 i ADC za 10zł :):)

    dzięki wszystkim za wypowiedzi
    g.

  • 14. Data: 2009-05-17 15:33:50
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Generalnie chodziło o to, że mogę mieć procesorek za 5zł z ADC albo
    > procesorek za 4,50 i ADC za 10zł :):)

    W tych cenach też można coś znaleźć.
    K.

  • 15. Data: 2009-05-17 15:35:32
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Możesz rozwinąć swoją myśl?

    Wystarczy spojrzeć w pdf-a uC z ADC i Vref. To Vref jest najczęściej bardzo marne.
    K.

  • 16. Data: 2009-05-17 16:46:58
    Temat: Re: ADC wbudowany czy wolnostojšcy :)
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 17 May 2009 00:33:32 +0200,
    glatocha <g...@g...com> screamed:

    > Ja tu raczej nieregularnie zaglądam, ale Ty jesteś znanym zwolennikiem
    > AVR, co ja z kolei omijam szerokim łukiem, ale nie twierdzę, że to złe
    > procki. Tak samo myślę, że ciągle 8051 daje radę. Ale lepiej tego nie
    > rozgrzebywać :):)

    Z moich obserwacji wynika, że raczej ARM (i słusznie).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 18:46:23 user up 12075 days, 6:41, 1 user, load average: 0.50, 0.99, 0.22 ]

    Cocaine is God's way of saying you're making too much money. -- R. Williams

  • 17. Data: 2009-05-17 21:28:59
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Jeszcze inna para kaloszy to dużo dokładniejsze przetworniki. Nie
    > istnieją procki z zintegrowanym 24-bitowym ADC (nawet bardzo powolnym).

    ADUC845 Analoga, MSC121x Texasa (dawne Burr-Brown) - rdzeń '51,
    ADUC7060 Analoga - rdzeń ARM, tylko taki trochę "niedorobiony" - wolny,
    mało pamięci i innych peryferiów..
    Są zapewne i inne.

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 18. Data: 2009-05-17 21:35:59
    Temat: Re: ADC wbudowany czy wolnostoj?cy :)
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    J.F. wrote:

    > Akurat bylem na jakims seminarium o nim, wiec wiem :-)

    działałem kiedyś na nim i IMHO bardzo sympatyczny: mały pobór mocy,
    zasilanie 2,7 - 5,5V, 32KB Flasha programowanego przez RS-a, wejścia
    różnicowe, PGA o wzmocnieniu 1-128, zegar DC-33MHz (4 a nie 12 taktów na
    cykl).

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 19. Data: 2009-05-17 21:48:25
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Marcin Łukasik pisze:

    > Możesz rozwinąć swoją myśl?

    Pierwszy z brzegu AVR - powiedzmy ATmega644, dokumentacja rozdział "ADC
    characteristics", w tabelce widnieje pięknie:

    "VINT1 Internal Voltage Reference min 1.0 typ 1.1 max 1.2V"

    No i jak tu opierać cokolwiek na napięciu "referencyjnym", które może
    mieścić się gdzieś tam w zakresie od 1 do 1,2V? I w rzeczywistości
    spotykam AVRy o bardzo różnym napięciu referencyjnym, co egzemplarz to
    inne. A jak pływa z temperaturą to sam pomierz - ma prawo od 1V do 1,2V.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 20. Data: 2009-05-17 21:49:47
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > spotykam AVRy o bardzo różnym napięciu referencyjnym, co egzemplarz to
    > inne. A jak pływa z temperaturą to sam pomierz - ma prawo od 1V do 1,2V.

    BTW: A dla napięcia VREF 2,56V wartości mogą się mieścić gdzieś w
    zakresie od 2,4V do 2,8V. Istna referencja...

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/