  • 11. Data: 2011-08-31 20:56:20
    Temat: Re: A moze by tak, zamiast PAS-ów - publiczne terminale GSM?
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik SDD napisał:
    > Tak sobie mysle, ze obecnie, chyba w 99% przypadkow ewentualna
    > koniecznosc skorzystania z publicznego aparatu samoinkasującego wynika z
    > rozladowania sie (takiego elektrycznego) komorki.
    >
    > Moze wiec, zamiast typowych automatow telefonicznych, w ktorych minuta
    > krajowego polaczenia (z komorka) dochodzi nawet do 2 zl. instalowac
    > publiczne terminale GSM bez karty SIM. Mozna by z nich wezwac pomoc w
    > naglej potrzebie, a w sytuacji awaryjnej wsunac wlasna karte SIM i
    > dzwonic jak ze swojej komorki.

    To by się sprawdziło w pradawnych czasach, gdy telefony miały duże simy.
    Były chyba AFAIR nawet takie motki 8700 czy 8900 gdzie karta nieco
    wystawała i wyciągała się ją bez problemu. Ale wydłubywanie małego
    kawałka plastiku spod baterii jest wygodne inaczej ;-).

    Wygodniejszy byłby (jeśli już) proponowany w innym poście dostęp
    wdzwaniany przez 800 z obciążaniem konta "komórkowego".

    > Co o tym sądzicie? Funkcjonuje może cos takiego gdzies na swiecie?

    Kiedyś czytałem, że w .de mieli sieć analogową C-Netz, gdzie telefony
    miały simy (oczywiście duże) i te simy mogły służyć również jako karty
    do automatów DT (oczywiście z obciążeniem rachunku komórkowego).

    Przemek

  • 12. Data: 2011-08-31 20:59:01
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik SDD napisał:

> [...]
    > publiczne terminale GSM bez karty SIM. Mozna by z nich wezwac pomoc w
    > naglej potrzebie, a w sytuacji awaryjnej wsunac wlasna karte SIM i

    A i jeszcze jedno - co z zasięgiem? Co będzie gdy automat stoi w
    miejscu, gdzie nie ma zasięgu Twojej sieci? Zaroamuje krajowo?

    Przemek

  • 13. Data: 2011-08-31 21:26:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:j3m7b5$j4k$2@inews.gazeta.pl...

    > A i jeszcze jedno - co z zasięgiem? Co będzie gdy automat stoi w miejscu,
    > gdzie nie ma zasięgu Twojej sieci? Zaroamuje krajowo?

    Na przyklad. Albo dostep realizowany przewodowo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2011-08-31 21:28:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:j3m764$j4k$1@inews.gazeta.pl...

    > Wygodniejszy byłby (jeśli już) proponowany w innym poście dostęp
    > wdzwaniany przez 800 z obciążaniem konta "komórkowego".

    No - to by bylo ciekawe, ale mogloby sie okazac "niephreakoodporne".
    Poza tym dostep autoryzowany SIMem bylby pelny - nie tylko uslugi glosowe,
    ale wszystkie inne, dostepne w abonamencie/ofercie zwiazanym z tym SIMem.

    No to ciekawe rozwiazanie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2011-08-31 21:47:28
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik SDD napisał:

    > Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    > wiadomości news:j3m764$j4k$1@inews.gazeta.pl...

    > No - to by bylo ciekawe, ale mogloby sie okazac "niephreakoodporne".

    E tam, jak to ma być rozwiązanie awaryjne, to można wprowadzić dla
    chętnych limity kwotowo-czasowe na tego typu połączenia.

    > Poza tym dostep autoryzowany SIMem bylby pelny - nie tylko uslugi
    > glosowe, ale wszystkie inne, dostepne w abonamencie/ofercie zwiazanym z
    > tym SIMem.

    Znaczy co? Chcesz wysyłać MMSy z automatu? Albo fotki na fejsa?

    > No to ciekawe rozwiazanie.

    W czasach wczesnego GSM czytałem też o przymiarkach do tego, żeby sim
    GSM był uniwersalnym "kluczem" służącym także do dzwonienia z automatów,
    pokoi hotelowych czy stacjonarek w pracy/u znajomych na koszt jednego
    "uniwersalnego" konta telekomunikacyjnego. Sprawy potoczyły się inaczej
    i już tego nie zmienisz.

    Przemek

  • 16. Data: 2011-08-31 22:43:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:j3ma61$qvd$1@inews.gazeta.pl...

    > Znaczy co? Chcesz wysyłać MMSy z automatu? Albo fotki na fejsa?

    Na przyklad. Albo wideorozmowa - myslmy o niepelnosprawnych, a taki
    gluchoniemy przez sluchawke to niespecjalnie zagada :)
    - wideorozmowe mozna by tam jakos zrobic jeszcze przez wdzwanianie, ale po
    co tak utrudniac?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2011-09-01 04:34:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    SDD wrote:
> [...]
    > publiczne terminale GSM bez karty SIM. Mozna by z nich wezwac pomoc w
    > naglej potrzebie, a w sytuacji awaryjnej wsunac wlasna karte SIM i

    pomysł jest kompletnie idiotyczny :)

    przecież prościej jest postawić budki z telefonem wrzutowym gsm :)

    fajnie jakby potrafił współpracować z karta płatniczą

    na diabła jakies kosmiczne kombinacje.

  • 18. Data: 2011-09-02 06:55:30
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik SDD napisał:

> [...]
    > gluchoniemy przez sluchawke to niespecjalnie zagada :)
    > - wideorozmowe mozna by tam jakos zrobic jeszcze przez wdzwanianie, ale

    A kto i za co ma zafundować hardware do tych bajerów? Owszem, kamerka i
    mały ekranik LCD kosztują grosze, ale nie sądzę, żeby dało się je
    bezboleśnie (=niskokosztowo) dopiąć do istniejących automatów.
    Takie automaty z fullservicem, jaki postulujesz, to musiałyby być w
    sensie technicznym raczej wandaloodporne pecety lub tablety. Nierealne.

    Jak dla mnie, automaty powinny obsługiwać karty płatnicze (wystarczy
    chipowe bo i tak niedługo innych nie będzie) - to by może jakoś
    przedłużyło ich żywot...

    Przemek

  • 19. Data: 2011-09-02 07:59:28
    Od: Nietutejszy <t...@N...pl>

    Tomasz Wójtowicz wrote:

    > Przeszkadza w tym niska jakość złącza kart sim. Ono w ogóle nie jest
    > wandaloodporne. Zaraz by debile zatkali wejście karty, albo prejkerzy
    > zaczęli kombinować z jakimiś własnymi rozwiązaniami.
    >
    > Już prędzej widziałbym rozwiązanie w stylu: zadzwoń pod bezpłatny numer,
    > wstukaj numery na odwrocie swojej karty sim, podaj pin i dzwoń ile
    > wlezie, a my ci doliczymy to do twojego rachunku.

    Takie rozwiązanie prawie istnieje (póki jeszcze istnieje GaduAIR).
    W GA można nieoficjalnie wdzwonić się na swoje konto i rozmawiać pod
    stawkach VoIP. Dlaczego tego nie reklamowano - nie mam pojęcia.
    A dlaczego prawie - bo nie ma dostępu przez 800 a jedynie przez 22 lub
    729 (po stosownych stawkach) ;-).
    http://testergaduair.blox.pl/2011/03/GaduAIRGadu-Gad
    u-jeszcze-bardziej-jak-telezdrapka.html

    W USA istniało combo komórka-wdzwanianie przez 800 ale już go nie ma.
    http://testergaduair.blox.pl/2011/03/Prepaid-komorko
    wy-jako-telezdrapka-nie-tylko.html

    Pzdr

    Nietutejszy

  • 20. Data: 2011-09-02 11:15:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-09-02 09:59, Nietutejszy wysłał(a) wiadomość:

    > Takie rozwiązanie prawie istnieje (póki jeszcze istnieje GaduAIR).
    > W GA można nieoficjalnie wdzwonić się na swoje konto i rozmawiać pod
    > stawkach VoIP. Dlaczego tego nie reklamowano - nie mam pojęcia.

    No i chyba sam sobie odpowiedziałeś: nie reklamowali tej usługi, bo to
    było nieoficjalne? :)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/