  • 1. Data: 2011-08-29 13:47:43
    Temat: Czy to już koniec budek telefonicznych?
    Od: m...@g...com

    Witam. Przejrzałem z ciekawości stronę UKE pod kątem informacji o
    usłudze powszechnej (a dokładniej o obowiązkowej ilości automatów) i
    natknąłem się na wiele ciekawych informacji, m.in wyniki badań rynku
    usługi powszechnej (w tym PAS, czyli po ludzku automatów
    telefonicznych). Dostępne są pod adresem

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&new
    s_cat_id=261&news_id=6771&layout=8&page=text
    (badanie w załączniku)

    Wzmianki o automatach pojawiają się na stronach 31, 49 i 67.
    Według przeprowadzających badania automaty są już we większości
    niepotrzebne, a ewentualne zapotrzebowanie jest jedynie miejscowe, a
    automaty można zastąpić np. ogólnodostępnymi VoIP-ami. Zresztą,
    przeczytajcie sami.

    Natomiast to...
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Lead01&new
    s_cat_id=261&news_id=6797&layout=8&page=text
    hmmm, TP raczej nie jest z tego zadowolona. Krótko mówiąc, TP domagała
    się zwrotu kosztów świadczenia usługi powszechnej w latach 2006-2011 w
    wysokości ponad 803 mln, a dostała tylko 61 mln. Chodziło głównie o
    automaty - zdaniem UKE, TP nie zapewniła odpowiedniej ich ilości w
    niektórych gminach
    - tzn. w przeliczeniu na kraj wszystko się zgadzało, był 1 automat na
    950 mieszkańców, ale w przeliczeniu na niektóre gminy już nie.
    Zresztą, przeczytajcie sami.

    Aktualnie nie wyznaczono nikogo do dalszego świadczenia usługi
    powszechnej. TP, która nie może zbytnio usuwać nierentownych aparatów
    robi co może, aby jakoś zwiększyć zyski. Stworzyła nową bazę danych i
    zaczęła na automatach rozlepiać nalepki z informacjami o wysyłaniu
    SMS. Nie zdziwię się, jak wkrótce zobaczę Serce i Rozum zachęcających
    do dzwonienia z budek. Nie zdziwię się też, gdy nie spowoduje to
    żadnego efektu i UKE zlikwiduje obowiązek utrzymywanie automatów. A
    wówczas zostanie pewnie jakieś 1000 najrentowniejszych automatów
    (szpitale, lotniska, itp) i era budek w Polsce de facto skończy się.

  • 2. Data: 2011-08-29 20:12:44
    Temat: Re: Czy to już koniec budek telefonicznych?
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik <m...@g...com>

    --

    http://zdjecia.niusy.pl/DSCF0134.jpg

    Urwali słuchawkę, numer został

  • 3. Data: 2011-08-29 20:34:48
    Od: m...@g...com

    On 29 Sie, 22:12, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:
> [...]
    > wówczas zostanie pewnie jakieś 1000 najrentowniejszych automatów
    > (szpitale, lotniska, itp) i era budek w Polsce de facto skończy się.

    Link nie działa.

  • 4. Data: 2011-08-30 02:42:40
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
> [...]
    > się zwrotu kosztów świadczenia usługi powszechnej w latach 2006-2011 w
    > wysokości ponad 803 mln, a dostała tylko 61 mln. Chodziło głównie o

    Hmm, dużo automatów chodziło po łączach ISDN, gdzie każdy stale zajmował
    jeden z kanałów B (na nadzór ponoć), zamiast D, co dla przeciętnego abonenta
    skończyło by się znacznym rachunkiem. Nie przypuszczam, aby dla Publitela
    było to za darmo, zatem jakby przemnożyć koszta, to wcale się nie zdziwię,
    jeśli ich "znacznie większą połowę" TP przepyliła na własne życzenie. A w
    takiej sytuacji domaganie się wyrównania kosztów było by nieuczciwe.

    --
    127.0.0.1 www.facebook.com
    127.0.0.1 www.twitter.com

  • 5. Data: 2011-08-30 06:27:32
    Od: "B.G" <z...@w...com.eu>

    On Tue, 30 Aug 2011 04:42:40 +0200, Araneus Diadematus
    <w...@c...pl> wrote:

    > Hmm, dużo automatów chodziło po łączach ISDN, gdzie każdy stale zajmował
    > jeden z kanałów B (na nadzór ponoć),

    Nie zajmował.
    Celem nadzoru dokonywał do kilku połączeń (na jednym kanale ofc) w ciągu
    doby, trwających najczęściej kilka/kilkanaście sekund.

    --
    B.G

  • 6. Data: 2011-08-30 21:58:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    >(szpitale, lotniska, itp) i era budek w Polsce de facto skończy się.

    Przy takim cenniku?

    http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358536/Cennik_Automat
    y_2011_367141259.pdf

    0,18 - 0,27 zl za minute polaczenia na stacjonarne w tej samej strefie,
    0,49 - 0,86 zl za minute polaczenia na stacjonarne w innej strefie,
    1,28 - 2,25 zl za minute polaczenia z komorka

    los budek jest przesądzony, no bo kto z tego bedzie dzwonil?
    Oprocz hobbystow oczywiscie.

    Nawet juz phreakowac sie z tego nie oplaca.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2011-08-30 22:06:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > SMS. Nie zdziwię się, jak wkrótce zobaczę Serce i Rozum zachęcających
    > do dzwonienia z budek. Nie zdziwię się też, gdy nie spowoduje to

    Przy takich cenach polaczen?

    http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358536/Cennik_Automat
    y_2011_367141259.pdf

    To chyba tylko na 800 oraz na numery alarmowe mozna zachecac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2011-08-30 22:11:38
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2011-08-30 23:58, SDD pisze:

    > Nawet juz phreakowac sie z tego nie oplaca.

    To były czasy... i granat pod ręką był i karabin ;-)

    --
    Ślązak

  • 9. Data: 2011-08-30 22:19:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    >Wzmianki o automatach pojawiają się na stronach 31, 49 i 67.
    >Według przeprowadzających badania automaty są już we większości

    Żałosne:

    "W latach 2002-2006 opłaty za korzystanie z PAS w TP nie ulegały zmianom
    (połączenia były
    taryfikowane zgodnie ze stawkami Planu standardowego)."

    - a dupa, w tych latach, nie pamietam dokladnie kiedy, wspaniale popsuto
    oferte, likwidujac okresy taryfowe T2 i T3 z PASow calodobowo i
    calotygodniowo taryfikujac wedlug najdrozszej taryfy.

    >Od 2004 r., kiedy popularność tych
    >usług drastycznie zmalała, TP zaczęła prowadzić akcje promocyjne, mające na
    >celu zwiększenie
    >zainteresowania usługami:

    Hehe - no piekne mi promocje. Rewelacja po prostu.
    Skoro UKE (czy jak tam sie to nazywalo) kazalo stawiac budki, to trzeba
    bylol stawiac, traktujac to jako przymusowy koszt i zlo konieczne i obnizyc
    ludziskom ceny, zeby zamiast kupowac komorki ustawiali sie w kolejkach do
    budek, to cos by z tego bylo, a tak - pozamiatane.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2011-08-30 22:32:36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    >przeczytajcie sami.

    Zdemontowane budki powinni sprzedawac. Do tego jakas karte serwisowa, albo
    "wieczna" karte dorzucic. Sam bym sobie bardzo chetnie zainstalowal w domu
    srebrnego URMET-a (nie muszac martwic sie, ze policaje za chwile zapukaja w
    moje okno), nie mowiac juz o automatach na monety.

    Pozdrawiam
    SDD