  • 21. Data: 2017-03-03 12:42:18
    Temat: Re: A mogło być lepiej. Przyśniło.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jak twierdzisz ze wyciagam bledne wnioski to znajdz w necie stosunek
    > dlugu do pkb wszystkich panstw na swiecie i udowodnij ze nie mam racj
    > piszac ze na jego podstawie nie da sie wyciagnac zadnych wnioskow. W
    > miedzyczasie ide po cole i chrupki.

    To troche tak jakbyś z cisnienia w oponach chciał przepowiadać komfort
    prowadzenia auta.
    Ale wiele osób ci już tłumaczyło, ze jestes w temacie zadłużenia
    niewiarygodny, skoro probujesz przekonac, ze to ddobrze, ze płacimy za to
    samo wielokrotnie wiecej niz Niemcy czy Czesi. Ja wiem, ze 30 czy 40mld to
    drobne, niemniej...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 22. Data: 2017-03-03 13:26:27
    Od: "DanielL" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Bana na google masz? Znajdz sobie. To co podalem pochodzi z informacji
    > jawnych i jest w necie.

    Nie umiesz skopiować linka ? Nie leń się.
    A może wstydzisz się podawać źródło swoich informacji,
    bo faktycznie pochodzą z twoich marzeń sennych,
    albo z goebbelsowo-kurskiej propagandy PiS.

  • 23. Data: 2017-03-03 14:00:30
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    >Nie umiesz skopiować linka ? Nie leń się.
    >A może wstydzisz się podawać źródło swoich informacji,
    >bo faktycznie pochodzą z twoich marzeń sennych,
    >albo z goebbelsowo-kurskiej propagandy PiS.

    Chyba faktycznie masz problem z Googlem
    Chętnie pomogę
    http://www.forbes.pl/najbardziej-zadluzone-kraje-swi
    ata,artykuly,196910,1,1.html
    http://pl.tradingeconomics.com/country-list/governme
    nt-debt-to-gdp

    --
    Hinek

  • 24. Data: 2017-03-03 16:29:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wielokrotnie a ze dwa procent wiecej. To ze wiele osob mi tlumaczylo nie znaczy
    ze sie nie mylili. Historia zna takie przypadki. Chociazby ten z muchami jedzacymi
    gowno. Powolalem sie na jakies dane. Napisales ze niemcy placa mniej a to nie jest
    prawda. Policz ile dlugu przypada na niemca a ile na Polaka. Wiesz ze gdzies
    wyczytalem ze oni do swojego dlugu nie wliczaja dlugow jakie maja miasta. Zadluzenie
    berlina przeliczone na berlinczyka i na zlotowki jest niewiele mniejsze od calego
    zadluzenia Polski przypadajacego na statystycznego Polaka. I co z tego ze placa 2%
    mniej jesli placa od prawie 10 razy wiekszej kwoty. Poza tym wykazalem ze stosunek
    dlugu do pkb o niczym nie swiadczy. Hinek dal linka do danych na ktorych sie oparlem.
    Wykaz na kilku przykladach z listy z linku ze jest jakis zwiazek pomiedzy
    zadluzeniem, pkb i dobrobytem. Jesli juz to oczywiscie w kilkoma wyjatkami wyjdzie ze
    ludziom lepiej sie zyje jak ich panstwa sa duzo bardziej niz Polska zadluzone. I caly
    mit o niewyobrazalnym zadluzeniu Polski idzie w pizdu bo wychodzi ze u nas bedzie
    znaczaco lepiej jak sie zadluzymy do stu procent pkb.

  • 25. Data: 2017-03-03 16:40:43
    Temat: Re: A mogło być lepiej
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-03-2017 o 08:31, z pisze:

    > Świat się zmienia na naszych oczach. Nie wiadomo czy na lepsze.
    > Mówi/dyskutuje się o rzeczach które do tej pory były
    > nietykalne/niepodważalne...

    I dalej są.
    Tylko niektórzy myślą, że jak zamkną oczy to będą niewidzialni, a prawa
    ekonomii, fizyki czy reguł prawnych znikną.

    > Budżet? To nie jest największy problem

    No właśnie o szkodliwość takiego kretyńskiego myślenia chodzi.
    Ale niektórzy za za głupi, żeby to zrozumieć, ale za to jest ich więcej,
    więc im się wydaje że swoim pr-owym pierdzieleniem mogą zmieniać fakty.

  • 26. Data: 2017-03-03 16:53:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Polska to wolny kraj. Nikt Ci nie zabroni zamartwiac sie budzetem, dlugiem itd. Mnie
    to kolo chuja lata zwlaszcza ze nie mam zadnego na to wplywu.

  • 27. Data: 2017-03-03 17:49:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 07:29:19 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Napisales ze niemcy placa mniej a to nie jest
    > prawda. Policz ile dlugu przypada na niemca a ile na Polaka. Wiesz

    Zenku - placa, albo i nie placa.
    Co z tego, ze pozycza, jesli nie oddadza ? Tzn oddadza, ale w tym celu
    pozycza od innych.

    Nam pozyczaja na 2-3%, Niemcom ... ponoc zdarzaly sie i ujemne
    odsetki. Wiec "nic ich to nie kosztuje". A jeszcze euro sie zdewaluuje
    i oddadza mniej niz pozyczyli :-)

    My tez nie.
    A jeszcze w miastach masz spolki miejskie, one tez maja zadluzenie.
    A we Wroclawiu kolejny poziom rozwoju - miasto sprzedalo budynek, po
    czym go wyleasinowalo, i odzyska za 30 lat. Zgadnij po co ta
    kombinacja.

    Jest chyba jedna roznica - my mamy ZUS, a oni panstwowa emeryture.
    Niby nic, ale jak liczysz % zadluzenia w stosunku do budzetu, to maja
    wieksze wplywy. Ale % PKB to nie dotyczy.

    Przy czym o ile sie orientuje to Merkel trzyma Niemcy dosc dobrze i
    budzet maja zrownowazony. Albo mieli.

    J.

  • 28. Data: 2017-03-03 17:52:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 07:29:19 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    > Nie wielokrotnie a ze dwa procent wiecej.

    Jesli Polska pozycza na ok 2%, a Niemy "ze 2% mniej", czyli ok 0%,
    to to moze byc jednoczesnie "wielokrotnie wiecej" :-)

    J.

  • 29. Data: 2017-03-03 18:33:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tez racja. Ale to tylko 2% roznicy.

  • 30. Data: 2017-03-03 19:25:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wyczytalem gdzies ze mu dlug gmin wliczamy. Ale to bez znaczenia bo wszystkie polskie
    gminy maja w zlotowkach dlug zblizony do Berlina liczony w ojro. I podobno berlin nie
    jest najbardziej zadluzonym na mieszkanca niemieckim miastem. Dlug berlina to cirka
    jebalt cwierc zadluzenia calej Polski. Wychodzi ze ten co twierdzi ze merkelowa
    calkiem dobrze sobie radzi ma , jak by powiedzial Grunspan z Ziemi Obiecanej, male
    myszki w glowie.