  • 31. Data: 2017-03-03 19:55:41
    Temat: Re: A mogło być lepiej. Przyśniło.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 10:25:19 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Wyczytalem gdzies ze mu dlug gmin wliczamy.

    My ? Watpie.

    > Ale to bez znaczenia bo
    > wszystkie polskie gminy maja w zlotowkach dlug zblizony do Berlina
    > liczony w ojro. I podobno berlin nie jest najbardziej zadluzonym na
    > mieszkanca niemieckim miastem. Dlug berlina to cirka jebalt cwierc
    > zadluzenia calej Polski. Wychodzi ze ten co twierdzi ze merkelowa
    > calkiem dobrze sobie radzi ma , jak by powiedzial Grunspan z Ziemi
    > Obiecanej, male myszki w glowie.

    Tylko widzisz - Morawieckiemu zabraklo 60mld rocznie.
    Tyle pozyczy, i o tyle wzrosnie zadluzenie panstwa (bez gmin, miast
    itd). I za rok trzeba bedzie od tego odsetki placic.
    Plus oczywiscie od calego dlugu, zakumulowanego od 1970.
    Plus oczywiscie kolejne 60mld, ktorych zabraknie w kolejnych latach.

    A Niemcy maja obecnie delikatna nadwyzke. Znow rzad centralny -
    Berlina i innych nie wliczajac.
    I im dlug spadnie. I prawdopodobnie bedzie spadal dalej.
    No chyba, ze im Trump zabierze :-)

    J.

  • 32. Data: 2017-03-03 19:58:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Mar 2017 09:33:40 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Tez racja. Ale to tylko 2% roznicy.

    Ale decydujace o tym, ze ich ten dlug "nic nie kosztuje", a nas sporo
    :-)

    J.

  • 33. Data: 2017-03-03 20:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie wielokrotnie a ze dwa procent wiecej.

    Bez jaj, przeciez to elementarna matematyka...

    > To ze wiele osob mi
    > tlumaczylo nie znaczy ze sie nie mylili. Historia zna takie przypadki.

    Oczywiście.
    Ale podali konkretne argumenty, z twojej strony padło tylko umniejszanie
    znaczenia tych kilku procent.
    A te kilka procent to sa miliardy złotych... które moznaby oszczedzic, co
    widac po naszych sasiadach. Nie szkoda?

    > Chociazby ten z muchami jedzacymi gowno. Powolalem sie na jakies dane.
    > Napisales ze niemcy placa mniej a to nie jest prawda. Policz ile dlugu
    > przypada na niemca a ile na Polaka.

    :)
    cóż za piekna manipulacja.
    Nia zauwazasz, ze "ilosc długu" a "koszt obsługi tego długu" to sa dwie
    odrebne sprawy?

    > Wiesz ze gdzies wyczytalem ze oni
    > do swojego dlugu nie wliczaja dlugow jakie maja miasta.

    A podasz konkretnie, co masz na mysli? Pokazesz te róznice w liczeniu długu
    miedzy Niemcami a Polska?

> [...]
    > Polaka. I co z tego ze placa 2% mniej jesli placa od prawie 10 razy
    > wiekszej kwoty. Poza tym wykazalem ze stosunek dlugu do pkb o niczym
    > nie swiadczy. Hinek dal linka do danych na ktorych sie oparlem. Wykaz
    > na kilku przykladach z listy z linku ze jest jakis zwiazek pomiedzy
    > zadluzeniem, pkb i dobrobytem. Jesli juz to oczywiscie w kilkoma
    > wyjatkami wyjdzie ze ludziom lepiej sie zyje jak ich panstwa sa duzo
    > bardziej niz Polska zadluzone. I caly mit o niewyobrazalnym zadluzeniu
    > Polski idzie w pizdu bo wychodzi ze u nas bedzie znaczaco lepiej jak

    Czy dobrze rozumiem, ze Twoim wnioskiem jest: mozemy zadłużac się do woli,
    bo to nie ma zadnego znaczenia?
    Znaczy te kilkadziesiat miliardów ktore ida na obsługe długu ,gdyby je
    zaoszczedzic, to nie miałyby zadnego znaczenia dla kraju?
    Hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 34. Data: 2017-03-03 20:30:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dla rownowagi ich sporo kosztuje utrzymanie dwoch milionow nowych obywateli. Na
    starych opalonych co im sie pracowac nie chce tez sporo kasy im sie idzie pierdolic.
    A nas prawie nic nie kosztuja imigranci z Afryki. Za to imigranci ktorzy do nas
    przybyli dokladaja sie do wspolnej kasy chociaz docelowo nic z niej w przyszlosci nie
    dostana. Jak widzisz jakas sprawiedliwosc na tym swiecie jest. Szkoda tylko ze niemcy
    podkupia nam imigrantow z ukrainy. Chociaz dobre strony to tez bedzie mialo.

  • 35. Data: 2017-03-03 21:33:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przywolujac dane o zadluzeniu roznych panstw w stosunku do pkb chcialem pokazac ze z
    danych nie da sie wyciagnac zadnych scislych wnioskow. Co najwyzej na przykladzie
    pewnej grupy panstw mozna wykazac ze wysoki w stosunku do pkb dlug idzie w parze z
    wysoka stopa zycia a nie odwrotnie. Kuba ma dlug 17%. Powinien to byc kraj mlekiem i
    miodem plynacy a nie jest. Zadluzenie Palestyny to 20%. Mozesz pokazac czym moga to
    splacic jak jedynym przemyslem cos eksportujacym sa hodowle mlodych mezczyzn na
    odstrzal lub do zamachow. My mamy dlug publiczny w sredniej strefie stanow niskich. I
    moze dlatego u nas jest jeszcze chujowo. To rownajmy do przodujacych gospodarek
    swiatowych a nie zostawajmy za nimi w tyle.

  • 36. Data: 2017-03-03 22:40:36
    Temat: Re: A mogło być lepiej
    Od: z <...@...pl>

    > Polska to wolny kraj. Nikt Ci nie zabroni zamartwiac sie budzetem, dlugiem itd.
    Mnie to kolo chuja lata zwlaszcza ze nie mam zadnego na to wplywu.

    Może posłuchajcie jednak najlepszego specjalisty w dziedzinie, eksperta
    unijnego który rzeczowo i dość przystępnie tłumaczy w jakie bagno UE i
    ten cały świat się pcha.
    Spokojnie to opozycyjne radio i w tej audycji na pewno nie piorą mózgów :-)

  • 37. Data: 2017-03-04 01:29:14
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 02.03.2017 o 22:42, Cavallino pisze:

    > I co Ci analiza podpowiada o możliwościach budżetowych?
    > Na jak długo starczy kasy na polityczną korupcję?

    Na tak długo jak za granicą. Co za kompleksy

  • 38. Data: 2017-03-04 02:17:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    > Na jak długo starczy kasy na polityczną korupcję?

    Na tak długo jak za granicą.
    I to jest odpowiedz najlepsza z mozliwych. Jesli srednie zadluzenie dwudziestu
    czlonkow G20 jest powyzej 70% to mozemy spokojnie do siedemdziesieciu dociagnac. A
    jak przekroczymy 70 to bedziemy rownali do najlepszych. Bierzmy przyklad z
    Japonczykow. Maja 230% dlugu do pkb. Jednoczesnie sa najbardziej innowacyjnym
    narodem. Maja doskonala opieke medyczna, dobrze sie odzywiaja, zyja 100 lat z
    ogonkiem, wykupili za swoje nic nie warte pieniadze wszystko co w usa mialo jakas
    wartosc. Do tego pierdola wszystko w czapke i zyja bezstresowo. A tutaj z 52 wzrosnie
    do 52,25 i debile rwa wlosy na glowach ze bankrutuje Polska. Mam cicha nadzieje ze
    obecny rzad zwiekszy zadluzenie do minimum 70%. Bo tylko w tym szalenstwie jest
    metoda na zbudowanie panstwa nie odstajacego od tych gdzie zyje sie lepiej.

  • 39. Data: 2017-03-04 07:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > sredniej strefie stanow niskich. I moze dlatego u nas jest jeszcze
    > chujowo. To rownajmy do przodujacych gospodarek swiatowych a nie

    Z długu da się wyciągnac pewne wnioski i to jak najbardziej scisłe ale
    rzeczywiście nie takie jakie ty próbujesz wyciągnać.
    Wracając do analogii z cisnieniem w oponach - próbujesz na jego podstawie
    oszacować maksymalna predkosc obrotowa silnika, tymczasem z cisnienia w
    oponach mozna wywnioskowac to czy czy trzeba dopompowac czy nie, czy
    ewentualnie opona bedzie sie nierownomiernie zuzywac etc. Ale maksymalnych
    obrotów silnika nie odczytasz...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 40. Data: 2017-03-04 07:36:08
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-03-2017 o 01:29, Smok Eustachy pisze:

    > Na tak długo jak za granicą.

    Tak - widzieliśmy na jak długo wystarczyło w Grecji.....