  • 21. Data: 2012-02-04 19:12:50
    Temat: Re: A jednak Łada albo Zaporozec
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-04 15:30, pwz pisze:

    > (...)
    >
    > Dacia Logan MCV - góry, w nocy i nad ranem -32/33 st. C. Zapaliła za 1. razem, żeby
    nas dowieźć pod wyciąg. Sąsiad pół godziny wcześniej musiał próbować odpalać a potem
    rozgrzewać jakiegoś diesla 4x4...

    tu gdzie teraz jestem od prawie poczatku tygodnia jest -30 do -35 st.C w
    nocy. W dzien od -15 do -20 st. C Od tygodnia nie widzialem by
    termometr pokazywal wiecej niz -10stC.
    Auto odpala od pierwszego zakrecenia - ale to benzyna.
    Obserwuje co robia posiadacze diesli (w tym moi sasiedzi z pensjonatu) -
    po nocne zapalania swoich klekotow a rano i tak kable w ruch i samochod
    szczesciarza, ktory juz odpalil - bo inaczej stoja i czekaja na
    ocieplenie :)

    Pytalem sie goscia czy uzywa jakies dodatki przeciwko wytracaniu
    parafiny (depresatory), czy spuszczal wode z filtra (jak jeszcze mogl) -
    to sie na mnie patrzy jak na kosmite i mowi: przecież to nowy samochod a
    tankuje tylko arktyczny ON.
    OK - z usmiechem mu poradzilem by wzial butelke cieplej wody i polal se
    ten filtr - 2 godziny jeszcze krecil silnikiem wstzymujac innego sasiada
    - az w koncu polazl do kuchni po ciepla wode i po 15 minut bylo juz
    slychac radosny klekot jego silnika "made by japan".

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 22. Data: 2012-02-04 19:24:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-04 19:12, AL pisze:
    (...)
    > Pytalem sie goscia czy uzywa jakies dodatki przeciwko wytracaniu
    > parafiny (depresatory),

    A jak jest zakaz dodawania jakikolwiek dodatków do paliwa? To co,
    ma na siłę to robić?

    > czy spuszczal wode z filtra (jak jeszcze mogl) -

    Wodę z filtra? To się robi w serwisie prewencyjnie, albo po zapaleniu
    kontrolki "woda w filtrze paliwa"

    > to sie na mnie patrzy jak na kosmite i mowi: przecież to nowy samochod a
    > tankuje tylko arktyczny ON.

    I ma rację.

    > OK - z usmiechem mu poradzilem by wzial butelke cieplej wody i polal se

    Na lód w filtrze to pomoże, ale na nic więcej.

  • 23. Data: 2012-02-04 19:31:12
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-02-04 19:24, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2012-02-04 19:12, AL pisze:
    > (...)
    >
    > A jak jest zakaz dodawania jakikolwiek dodatków do paliwa? To co,
    > ma na siłę to robić?

    a gdzie (w jakiej marce) jest zakaz uzywania depresatorow
    zapobiegajacych wytracaniu sie parafiny.

    Czy wiesz na czym polega ON tzw "arktyczny"?
    Obawiam sie po Twojej wypowiedzi ze nie masz o tym pojecia.

    > Wodę z filtra? To się robi w serwisie prewencyjnie, albo po zapaleniu
    > kontrolki "woda w filtrze paliwa"

    tak - owszem robi osoba nie swiadoma albo mieszkajaca w miescie blisko
    ASO lub jakiegos assistance - a nie wybierajaca sie w gory.

    > I ma rację.

    i dlaczego ten ON zamarz? No jak on mogl?
    Niedobry ON, niedobty - poskarze sie mamie....
    ;)

    > Na lód w filtrze to pomoże, ale na nic więcej.

    jesli pomoglo, tzn, ze wody nie sposcil, filtr zapchany, etc
    - czyli malo swiadomy uzytkownik.

    Jak zona jezdzila dieslem - to (2-3 lata wstecz rowniez byly u nas takie
    mrozy) ani razu nie bylo wtopy, by nie zapalil (mimo, ze na pms wowczas
    pojawialy sie podobne watki do obecnie sie pojawiajacych o trudnosciach
    zapalania).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 24. Data: 2012-02-04 19:33:13
    Od: AL <a...@s...tam>

> [...]

    tak - owszem robi osoba nie swiadoma albo mieszkajaca w miescie blisko
    ASO lub jakiegos assistance - a nie wybierajaca sie w gory.

    i dlaczego ten ON zamarzl? No jak on mogl?
    Niedobry ON, niedobry - poskarze sie mamie....
    ;)

    > Na lód w filtrze to pomoże, ale na nic więcej.

    jesli pomoglo, tzn, ze wody nie sposcil, filtr zapchany, etc
    - czyli malo swiadomy uzytkownik.

    Jak zona jezdzila dieslem do roboty, to (2-3 lata wstecz rowniez byly u

  • 25. Data: 2012-02-04 19:36:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 04 Feb 2012 19:24:06 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > A jak jest zakaz dodawania jakikolwiek dodatków do paliwa? To co,
    > ma na siłę to robić?

    Oczywiscie ze tak, bo w depresatorach nie ma nic, co by moglo zaszkodzic
    silnikowi. To tylko lekkie frakcje ropy. Jak ktos sie boi, to moze kupic
    depresator marki Shell.

    > Wodę z filtra? To się robi w serwisie prewencyjnie, albo po zapaleniu
    > kontrolki "woda w filtrze paliwa"

    Nie w kazdym dieslu jest taka kontrolka...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 26. Data: 2012-02-04 19:49:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 12:26:08 +0100, Maciek napisał(a):

    > Wiem, pierwszy stoi w Sevres jako wzorzec samochodu :>

    Nie, gdzieś jeźzi, niedawno się kolejny właściciel kontaktował co z nim
    było robione.
    Zresztą, gwoli ścisłości, to miałem jeszcze dwie inne Granady, które
    ujeżdżałem.

    --
    ___________ (R)

  • 27. Data: 2012-02-04 20:16:37
    Od: Diabełson <h...@s...org>

    W dniu 2012-02-03 17:04, ToMasz pisze:

    > no co wy? cytryna 2000r hdi odpala bez problemu

    moja też bez problemu

    --
    F'pockokah az przytópęm

  • 28. Data: 2012-02-04 20:48:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-04 19:33, AL pisze:

    > a gdzie (w jakiej marce) jest zakaz uzywania depresatorow
    > zapobiegajacych wytracaniu sie parafiny ?

    Np. VW z serii PD - zakaz używania jakikolwiek dodatków
    uszlachetniających paliwo.

    > Czy wiesz na czym polega ON tzw "arktyczny"?
    > Obawiam sie po Twojej wypowiedzi ze nie masz o tym pojecia.

    LOL - zabawny jesteś wyciągając takie wnioski.

    > tak - owszem robi osoba nie swiadoma albo mieszkajaca w miescie blisko
    > ASO lub jakiegos assistance - a nie wybierajaca sie w gory.

    LOL - to już jak jedziemy w góry to się musimy nauczyć używać samochodu
    i kręcić jakimiś śrubkami (o ile są) :) Znaczy przed wyjazdem w góry
    zimą już do serwisu nie można zajrzeć?

    > i dlaczego ten ON zamarzl? No jak on mogl?
    > Niedobry ON, niedobry - poskarze sie mamie....
    > ;)

    No proszę, cóż za argumenty. No, ale zdaje się, że samochód od dawna
    już czymś użytkowym dla znakomitej większości. Może to i dobrze,
    ponieważ samochodów nie zepsują. Mogą przy okazji dać innym
    okazję do podbudowania ego.

    > jesli pomoglo, tzn, ze wody nie sposcil, filtr zapchany, etc

    Jeszcze raz powtórzę - jeżeli ogrzanie filtra wodą pomogło, to
    tylko na korek lodowy, a nie zapchanie itd.

    > - czyli malo swiadomy uzytkownik.

    Ponieważ nawet nie wie, gdzie jest filtr paliwa?

> [...]
    > nas takie mrozy) ani razu nie bylo wtopy, by nie zapalil (mimo, ze na
    > pms wowczas pojawialy sie podobne watki do obecnie sie pojawiajacych o

    No i co z tego miałoby wynikać? Że jest świadoma, czy też macie garaż?

  • 29. Data: 2012-02-04 21:09:01
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-04 19:36, Maciek pisze:

    > Oczywiscie ze tak,

    Aha, czyli producent się myli, zakazując wprost...

    > bo w depresatorach nie ma nic, co by moglo zaszkodzic
    > silnikowi.

    Gdyby tak było, to by nie było zapisów w instrukcji.

    > To tylko lekkie frakcje ropy. Jak ktos sie boi, to moze kupic
    > depresator marki Shell.

    Skoro wszystkie są takie same to po co te Shell?

    > Nie w kazdym dieslu jest taka kontrolka...

    Jak nie ma to też się to robi w serwisie - np. w połowie "przebiegu"
    filtra paliwa, bądź przed zimą (o ile taka występuje).

  • 30. Data: 2012-02-04 21:29:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 04 Feb 2012 21:09:01 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Aha, czyli producent się myli, zakazując wprost...

    Nie zakazuje wprost, tylko zakazuje ogolnie. Pojecie uszlachetniaczy jest
    bardzo pojemne i obejmuje np. niewatpliwie szkodliwe "ceramizery".
    Najlatwiej zakazac hurtem wszelkich dodatkow.

    > Gdyby tak było, to by nie było zapisów w instrukcji.

    Fajna logika. depresatory sa zle, bo instrukcja ich zakazuje, a instrukcja
    ich zakazuje, bo sa zle.

    > Skoro wszystkie są takie same to po co te Shell?

    _Jesli ktos sie boi_, to moze siegnac po produkt znanej marki cieszacej sie
    zaufaniem.

    > Jak nie ma to też się to robi w serwisie - np. w połowie "przebiegu"
    > filtra paliwa, bądź przed zimą (o ile taka występuje).

    Spuszczenie wody poza serwisem w niczym nie szkodzi, a moze pomoc.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio