  • 11. Data: 2010-05-18 20:41:04
    Temat: Re: A czy ktos moze wie, czy wszystkie hybrydy...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2010, Krzysztof Chajęcki wrote:

    > Jako że 6MP obrazu wynikowego mi w zupełności wystarcza, podczas zakupu
    > S7000 stwierdziłem, że jak fuji wypuści coś w ludzkiej cenie (hybrydę) z
    > matrycą super CCD SR dającą obraz wynikowy 6MP, to się o to postaram :-)
    > No i jest... :)

    :)
    Właśnie to mnie intryguje - jak bardzo "czasowe" ograniczania
    naświetlania będzie się miało do "prawdziwego" dawania mniejszego
    ładunku (z mniejszego piksela).
    TEORETYCZNIE jest spory plus w postaci możliwości regulacji
    proporcji. Z drugiej strony jest pytanie o "przelewanie"
    ładunku. Ale z trzeciej, jak doświetlanie będzie robione tak
    iż krótszy czas będzie robiony metodą "rear sync" (czyli
    nadmiarowy ładunek będzie "zwarty" przez początek naświetlania),
    wadzić nie powinno.
    Popatrzymy :D

    > zoomem ze stabilizacją w HS10 i byłem w szoku nad jego skutecznością...

    Kilka lat temu to samo pisałem kiedy kupiłem A200: z kategorii
    "dobrze jakby był" przeszedł do "musi być".

    > jak przetestuję, to na pewno napiszę :-)

    :)

    > pzdr

    wzjm, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-05-18 21:37:14
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Tue, 18 May 2010 22:41:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > robiony metodą "rear sync" (czyli nadmiarowy ładunek będzie "zwarty"
    > przez początek naświetlania), wadzić nie powinno.

    funkcja bracketing EXP będzie fajną funkcją do przetestowania
    powyższego :D

    --
    pzdr
    meping

  • 13. Data: 2010-05-18 21:56:51
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > Kilka lat temu to samo pisałem kiedy kupiłem A200: z kategorii
    > "dobrze jakby był" przeszedł do "musi być".

    A twoja świeżo uzyskana kategoryczność dotyczy
    obecności zooma czy stabilizacji? Bo z rozbioru
    logicznego nie bardzo mogę wywnioskować...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2010-05-18 22:20:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2010, Jacek_P wrote:

    > A twoja świeżo uzyskana kategoryczność

    Kilka lat == świeżo. Przyjąłem :), co to jest wobec wieczności...

    > dotyczy obecności zooma czy stabilizacji?

    Stabilizacji oczywiście. "zum" w przypadku hybrydy był oczywisty,
    stabilizacja na przełomie 2004/2005 - nie była.

    > Bo z rozbioru
    > logicznego nie bardzo mogę wywnioskować...

    A to przepraszam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2010-05-19 15:52:35
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]
    > Lubię, lubię... matrycę mają nie do przejścia czym innym (oglądałem
    > ichnie starsze hybrydy z SR, celem wyjaśnienia).

    [...]
    > O próbki z kontrastem masz pewne pytania, o "mydło na 200mm" też ;)
    > (no, u Ciebie będzie >400mm)

    Tu są fajne sample do porównań:
    http://www.dkamera.de/testbericht/fujifilm-finepix-s
    200exr/bildqualitaet.html

    Od razu pochwalę za podawanie parametrów naświetlania - dobrze jest
    zwrócić uwagę na czas migawki (a w przypadku kompaktów także na
    przysłonę), bo producenci czasem oszukują na ISO nawet o 100% i warto to
    uwzględnić podczas porównywania czułości.

    W tym przypadku można sobie ustawiać różne tryby pracy matrycy do
    porównań, a reszta w bogatym standardzie: polecam wysokie czułości w
    słabym oświetleniu sceny, bo kto w kompakcie używa najwyższych czułości
    na słonecznej plaży? :)) (a tak właśnie przeprowadza testy większość
    serwisów :)
    Oprócz tego można sobie testować flesza, jpg z puszki i często rawa,
    pewnie na automatycznych ustawieniach.

    Lepsze to do porównywania niż amatorskie pstryki w terenie przy
    zmiennym świetle.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 16. Data: 2010-05-19 21:52:47
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Wed, 19 May 2010 17:52:35 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    [...]

> [...]
    bildqualitaet.html

    [...]

    > Lepsze to do porównywania niż amatorskie pstryki w terenie przy

    Test wypada wręcz szokująco... :) zestawiłem sobie S200 z rozważanym
    alternatywnie canonem SX1 is.... Fuji na iso400 kasuje canona na
    iso100....

    canon na iso100 ma lepszy obraz niż fuji na iso800 na otarcie łez... :-)

    naprawdę nie wiem, dlaczego fuji mimo wszystko nadal jest mało popularną
    marką... :-)

    --
    pzdr
    meping