  • 1. Data: 2010-05-17 13:22:36
    Temat: [oph] STS-132 Atlantis...
    Od: "Mike Alpha" <m...@W...gazeta.pl>

    Rozpoczalem nowy watek z nowym zdjeciem, gdyz niestety w poprzednim dyskusja
    rozwinela sie bardzo w temacie OT :)

    Tym razem troche bardziej przyrodnicze ;)

    http://onephoto.net/?id=645442

  • 2. Data: 2010-05-17 13:38:25
    Temat: Re: [oph] STS-132 Atlantis...
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    Gratuluje, nie tylko zdjeć ale i mozliwosci "uczestniczenia" w starcie,
    cos wspanialego. Tez chcialbym zobaczyc to na zywo a zostaly juz tylko 2
    starty :(

    Zdjecia strzelales z jakeigos ogolnodostepnego miejsca czy moze miales
    jakies wejscia aby podejsc blizej/byc ponad tlumem?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-17 13:39:16
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    W dniu 2010-05-17 15:22, Mike Alpha pisze:
    > Rozpoczalem nowy watek z nowym zdjeciem, gdyz niestety w poprzednim dyskusja
    > rozwinela sie bardzo w temacie OT :)
    >
    > Tym razem troche bardziej przyrodnicze ;)
    >
    > http://onephoto.net/?id=645442

    aha... to: http://onephoto.net/?id=645211#645211
    mi sie podoba najbardziej.

  • 4. Data: 2010-05-17 13:42:53
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    swoja droga, na swietna pore startu trafiles :)

  • 5. Data: 2010-05-17 21:31:05
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    Fantastyczne zdjęcia, gratuluję.

    W.

  • 6. Data: 2010-05-17 23:02:27
    Od: "Mike Alpha" <m...@N...gazeta.pl>

    Konrad L <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Zdjecia strzelales z jakeigos ogolnodostepnego miejsca czy moze miales
    > jakies wejscia aby podejsc blizej/byc ponad tlumem?

    Cytuje swoja odpowiedz, z drugiego watku, bo dotyczyla akurat tego samego :)

    "Zadales bardzo ciekawe pytanie. Z tego wynika, ze nie bardzo zdales sobie
    sprawe ile mnie to kosztowalo wysilku logistycznego, zeby te zdjecia zrobic.
    Tak na marginesie, to lata planowania :)

    No jasne ze nie mozna tak podesc blisko podczas startu. Zdjecia mozna robic
    jedynie zdalnie wyzwalajac aparaty. Tak, mialem specjalny pass i cala
    ciezarowke sprzetu :)
    Gdyby bylo to takie proste, to mysle ze nie byloby to moim marzeniem
    fotograficznym :)

    Sesje startowa robilem z 3 lokalizacji przy uzyciu 6 aparatow, w tym 5 zdalnie
    wyzwalanych. Najblizszy byl wlasnie ok. 300 metrow od promu, a najdalszy ok. 5 km.
    Uzywalem 6 roznych obiektywow od 28 do 600mm. Uzywalem 3 aparatow 5D MkII i 3
    sztuki 1D MkIII. W sumie sprzetu mialem za kilkadziesiat tysiuecy USD.
    Olbrzymie wsparcie dostalem od Canon USA, NASA i Muzeum Lotnictwa w
    Waszyngtonie. No i oczywiscie od Scotta Andrewsa, ktory robi zdalne zdjecia
    promow od samego poczatku. Tylko 2 opuscil :)
    Uzyczyl mi swojego sprzetu do zdalnego wyzwalania na 2 lokalizacje.

    Sam stalem wlasnie w odleglosci 5km od promu, gdyz tam znajduje sie miejsce
    dla mediow i VIPow. Przecietny czlowiek moze niestety ogladac start z
    odleglosci kilkunastu kilometrow."

  • 7. Data: 2010-05-18 00:08:23
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    No to naprawde szacunek za ogrom wlozonej pracy. Jeszcze raz gratuluje,
    miec takie zdjecia w swoim "dobytku" to naprawde cos, tym bardziej ze to
    juz jeden z ostatnich startow...

    pozdr.

  • 8. Data: 2010-05-18 03:19:24
    Od: "Mike Alpha" <m...@N...gazeta.pl>

    Konrad L <p...@o...pl> napisał(a):

    > No to naprawde szacunek za ogrom wlozonej pracy. Jeszcze raz gratuluje,
    > miec takie zdjecia w swoim "dobytku" to naprawde cos, tym bardziej ze to
    > juz jeden z ostatnich startow...

    Dziekuje Konrad.
    A Ty spac nie mozesz? Ja siedze w Mississippi, wiec czas pisana postow jest
    niejako usprawiedliwiony, ale Ty? ;)

  • 9. Data: 2010-05-18 07:05:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Mike Alpha napisal:
    > Dziekuje Konrad.
    > A Ty spac nie mozesz? Ja siedze w Mississippi, wiec czas pisana postow jest
    > niejako usprawiedliwiony, ale Ty? ;)

    Niektórzy dopiero w nocy mają czas, aby usiąść do klawiatury.
    Napisz, proszę, w jaki sposób realizowałeś to zdalne sterowanie aparatami.
    Czy aparat był czuły na ruch w obrębie kadru i sam łapał prom, czy też
    miałeś ciągły podgląd 'live' plus ewentualnie jakieś serwo do nacelowywania
    aparatu?

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-05-20 13:47:29
    Od: "Mike Alpha" <m...@N...gazeta.pl>

    Mike Alpha <m...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Rozpoczalem nowy watek z nowym zdjeciem, gdyz niestety w poprzednim dyskusja
    > rozwinela sie bardzo w temacie OT :)
    >
    > Tym razem troche bardziej przyrodnicze ;)
    >
    > http://onephoto.net/?id=645442

    W sumie zamiast tamtego wrzucilem poziome z tej samej lokalizacji. Troche
    wiecej widac :)

    http://onephoto.net/?id=646047