  • 21. Data: 2009-11-10 11:38:06
    Temat: Re: 7d na dpreview.com
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Marcin [3M] pisze:

    Hej

    > Jeżeli używaliście SB800/900, to bardziej można sie uśmiać z testujących...

    W sumie brakuje mi 2 rzeczy:
    - fotoceli z obu stron lampy
    - fabrycznej nasadki coś jak Stofen odcinającej światło widzialne, tak
    żeby zrobić sobie z SB900 - SU800
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 22. Data: 2009-11-10 11:50:48
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Tak, kiedyś tak było i dlatego połowa ślubniaków teraz klnie patrząc na
    > tysiące utopione w systemie c.
    >
    > --

    Nikon zrobił jakieś 2 (?) lata temu duży krok do przodu i znacznie
    wyprzedził matryce Canona. I mimo iż od tego czasu N stoi praktycznie w
    miejscu (pod względem matryc), to i tak C (pomimo wysiłków) nadal zostaje z
    tyłu. Co więcej dobre matryce N są dostępne nawet w sprzęcie klasy
    popularnej - np. N D90.

    --
    Lol

  • 23. Data: 2009-11-10 12:04:54
    Od: "Pikus'" <p...@o...eu>

    > Pewnie po to aby zrobić miejsce pomiędzy 500D a 7D na model w klasie
    > Nikona D90.

    Jakby nie patrzec - Nikon D90 jest o klase lepszy od 7D : czy to jakoscia
    barw czy szumami

  • 24. Data: 2009-11-10 12:06:28
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Pikus'" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Jakby nie patrzec - Nikon D90 jest o klase lepszy od 7D : czy to jakoscia
    > barw

    Jak definiujesz "jakosc barw"?

    > czy szumami

    Jakies wykresy testowe? Porównanie?

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 25. Data: 2009-11-10 12:06:38
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-10 13:04:54 +0100, "Pikus'" <p...@o...eu> said:

    > Jakby nie patrzec - Nikon D90 jest o klase lepszy od 7D

    A ile to jest, ta "klasa"?

    > : czy to jakoscia barw

    Jak to zmierzyłeś?

    de Fresz

  • 26. Data: 2009-11-10 12:22:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hdbipj$jep$...@n...onet.pl

    > Tak, kiedyś tak było i dlatego połowa ślubniaków teraz klnie patrząc na tysiące
    utopione w systemie c.

    Czyli teraz czyje matryce są lepsze?

    Ślubniacy dobrze zarabiają -- dowiedziałem się, że za odwalaną chałturę
    (fotki prosto z aparatu, nawet bez kadrowania) biorą od 1200 złotych do
    1500 złotych. Czasami któryś dorzuci ze 200 sztuk (15 na 22) na papierze.

    Przy tych zarobkach sprzęt raczej nie kosztuje wiele.
    Można powiedzieć, że jest niemal za free. :)

    -=-

    Dziadek dziewczyny próbuje wyjaśnić jej narzeczonemu, iż sfinansuje
    jego hobby, myśląc o tym, że tym hobby jest fotografia. :) Dziewczyna
    szturcha łokciem swego faceta i mówi:

    -- A widzisz, mówiłam ci, że Cobra jest twoja. ;)

    Jest i inna wersja. :)

    -- Nie ma wygórowanych żądań. Nie musi to być najnowszy Apache, :)
    zadowoli się Cobrą z demobilu, oby sprawną. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2009-11-10 12:58:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 10 Nov., 11:29, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

    > sa 3 prawdy :
    > -prawda
    > - tylko prawda
    > i g.prawda
    > -------
    >
    > Jeśli już, to raczej "Są w życiu tylko trzy prawdy: święta prawda, tysz
    > prawda i gówno prawda."
    >
    > --
    > Lol

    bogf malpa cos tam
    pisze o prawdzie i to przez duze P.
    widac istnieje oprocz wymienionych rodzaji prawdy i jakis czwarty
    rodzaj ten najprawdziwszy przez duze P i zna go bogf malpa cos tam.

    A pytanie , na ktore odpowiadam jest tak glupio sformulowane ze nie
    mozna na nie inaczej rzeczowo odpowiedziec tylko tak:

    rozdzielczosc matrycy nie limituje rozdzielczosci obiektywu

    rozdzielczosc obiektywu nie limituje rozdzielczosci matrycy.

    sa to niezalezne fizykalne cechy tych urzadzen.
    Zmiana matrycy nie wplywa na rozdzielczosc obiektywu tak jak zmiana
    obiektywu nie wplywa na rozdzielczosc matrycy.

    MOzna mowic o wplywie rozdzielczosci matrycy i / lub obiektywu na
    rozdzielczosc odwzorowania czyli rozdzielczosc obrazu.

    A wiec sensownym moze byc pytanie : jak rozdzielczosc matrycy limituje
    rozdzielczosc obrazu .

    Jesli juz ktos udaje , ze wie o co chodzi , to na udawaniu to sie
    konczy.

    Rozdzielczosc obrazu jest limitowana glownie przez rozdzielczosc
    elementu najmniej rozdzielczego - to bedzie najczesciej matryca. Ale
    istnieje wzajemne oddzialywanie. Zbyt wysoko rozdzielczy obiektyw dla
    okreslonej matrycy moze dac wynikowo gorsza rozdzielczosc obrazu niz
    obiektyw o nizszej rozdzielczosci z ta sama matryca. . Dlatego tez
    zaburze sie rozdzielczosc obiektywow wprowadzajac filtr AA.

    Zgiodnie z kyterium Nynquista rozdzielczosc matrycy , aby mogl zostac
    obraz z obiektywu zdigitalizowany bezstratnie winna wynosic co
    najmniej dwukrotna rozdzielczosc obiektywu. A ze tak nie jest dlatego
    zaniza sie te rozdzielczosc wyminionym filtrem.
    Leica obchodzi sprawe softwarowo , ale to nie na teraz.

  • 28. Data: 2009-11-10 12:58:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Czyli teraz czyje matryce są lepsze?

    Generalnie Nikon, ale zależy od warunków jak bardzo lepsze, w
    konkretnych przypadkach różnica jest pomijalna.

    > Ślubniacy dobrze zarabiają -- dowiedziałem się, że za odwalaną chałturę
    > (fotki prosto z aparatu, nawet bez kadrowania) biorą od 1200 złotych do
    > 1500 złotych. Czasami któryś dorzuci ze 200 sztuk (15 na 22) na papierze.

    To jest mocne uproszczenie, po przeanalizowaniu całkowitego bilansu
    wychodzi cieniutko.

    > Przy tych zarobkach sprzęt raczej nie kosztuje wiele.
    > Można powiedzieć, że jest niemal za free. :)

    Nie za free tylko za piętnaście ślubów w cenie jak podałeś - to czasem
    jest cały jeden sezon.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 29. Data: 2009-11-10 12:59:03
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Znów tworzysz nowe prawa fizyki?
    >
    > Dla zainteresowanych PRAWDĄ polecam poniższe dwa artykuły:
    >
    > http://optyczne.pl/23.1-artyku%C5%82-Czarowanie_mega
    pikselami.html
    > http://optyczne.pl/24.1-artyku%C5%82-Film_kontra_mat
    ryca_czyli_czarowania_megapikselami_ci%C4%85g_dalszy
    .html

    albo mój cykl intelektualny dołuje albo sam nie wiem co

    cytat z poleconej strony

    /*

    Zakładając dla uproszczenia, że mamy do czynienia z monochromatycznym
    światłem o długości 550 nanometrów, otrzymujemy, iż teoretyczna odległość na
    matrycy pomiędzy dwoma punktami, którą jesteśmy w stanie odróżnić (wyrażona
    w mikrometrach) opisana jest wzorem 1.34*F. Oznacza to, że przy przesłonie
    3.5 wynosi ona 4.7 mikrometra, a przy przesłonie 11 aż 14.8 mikrometra
    (patrz poniższa tabelka).

    */

    czyli przy małej przysłonie (dużym otworze) można zarejestrować ostry obraz
    dwóch bliskich sobie punktów (4.7mikrometra)
    przy dużej przysłonie (mały otwór) te punkty się zlały w jeden.

    kłuci się to z wiedzą potoczną...

  • 30. Data: 2009-11-10 13:15:53
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    TheGuru pisze:
> [...]
    > dwóch bliskich sobie punktów (4.7mikrometra)
    > przy dużej przysłonie (mały otwór) te punkty się zlały w jeden.

    z ortografią też ;)

    Masz na myśli potoczne odczucie przysłaniania, głębi i polepszania
    korekcji obiektywu?

    Dyfrakcja, nieuniknione zjawisko fizyczne, jest (powszechnie) mniej
    bolesna niż dolegliwości realnych, nie teoretycznych szkieł.
    Nie wnikam w konkretne wspólczyniki podane w w/w wykładzie, ale
    dyfrakcja, będąc zjawiskiem falowym silniej zachodzi dla malych
    obiektów. To sie szkolnie pokazuje jak przechodzi fala wodna przez duży
    otwór (niemal równolegle) a mały (otwór rozprasza falę - czyli jakby
    zamazuje obraz).

    W fotografii dyfrakcja boli naprawdę później lub tylko niektórych. Tych
    na naprawdę dobrych obiektywach, na dobrych materiałach, po mocnym
    przysłonięciu itd.