  • 1. Data: 2014-06-13 11:41:27
    Temat: 75 czy 100
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    tyle tu radykalnych teorii, to ja nieco praktyki,
    która lutownica lepsza 45/75W czy 75/100W do lutowania różnego rodzaju
    wtyków i gniazd do kabli?

  • 2. Data: 2014-06-13 11:57:30
    Temat: Re: 75 czy 100
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 13.06.2014 11:41, feldmarszałek tusk wrote:
    > tyle tu radykalnych teorii, to ja nieco praktyki,
    > która lutownica lepsza 45/75W czy 75/100W do lutowania różnego rodzaju
    > wtyków i gniazd do kabli?

    http://www.kammar24.pl/rothenberger-lutownica-elektr
    yczna-rotherm-2000-36700-p-18741.html?utm_source=oka
    zje.info&utm_medium=referral&utm_campaign=okazje.inf

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2014-06-13 12:09:11
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    o widzę i cena okazyjna... ileż ja bym musiał zrobić po-przekrętów, żeby
    na nią nazbierać...

    na temat Panowie, na temat...

  • 4. Data: 2014-06-13 14:20:37
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 13.06.2014 11:41, feldmarszałek tusk pisze:
    > tyle tu radykalnych teorii, to ja nieco praktyki,
    > która lutownica lepsza 45/75W czy 75/100W do lutowania różnego rodzaju
    > wtyków i gniazd do kabli?

    Ta o większej pojemności cieplnej.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 5. Data: 2014-06-13 14:25:46
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    > Ta o większej pojemności cieplnej.

    zauważyłem, że temperatura grotu nie może być za wysoka bo się cyna
    wysusza i topi się plastik... bardziej chodzi mi o temperaturę, bo co to
    jest niby pojemność cieplna?

  • 6. Data: 2014-06-13 15:14:27
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-06-13 11:41, feldmarszałek tusk pisze:
    > tyle tu radykalnych teorii, to ja nieco praktyki,
    > która lutownica lepsza 45/75W czy 75/100W do lutowania różnego rodzaju
    > wtyków i gniazd do kabli?

    niedawno kupiłem 45/75 bo ta co od lat uzywałem 100W padła

    jest OK

    100W bardzo szybko paliła grot ze zwykłego drutu 1,5

  • 7. Data: 2014-06-13 15:52:07
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-06-13 14:25, feldmarszałek tusk pisze:

    > zauważyłem, że temperatura grotu nie może być za wysoka bo się cyna
    > wysusza i topi się plastik... bardziej chodzi mi o temperaturę, bo co to
    > jest niby pojemność cieplna?

    Nie wiesz co to pojemność cieplna? To chyba wina Tuska. Pewnie zakradł
    się i usunął ci mózg. Większa pojemność cieplna daje szanse, że gdy
    przytkniesz grot do lutowanego elementu to jego (grota) temperatura nie
    spadnie znacząco. Gdy pojemność cieplna jest mała to grot nie jest w
    stanie przekazać wystarczająco dużo ciepła do miejsca lutowanego i się
    do niego klei. Wtedy trzeba podkręcić temperaturę i efekt jest taki jak
    napisałeś. Tak więc najlepiej gdy jest duża pojemność cieplna i niższa
    temperatura grota.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2014-06-13 16:27:03
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    dzięki, właśnie mi też padła 100W, ale w taki sposób że chyba za mocno
    grzeje...

    ciekawi mnie jak się lutuje lutownicą 45W?

    bo pytanie pozostaje otwarte czy 45/75 czy jednak 75/100?

  • 9. Data: 2014-06-13 17:20:21
    Od: l...@g...com

    użytkownik fifak napisał:

    > 100W bardzo szybko paliła grot ze zwykłego drutu 1,5

    Bo miedz szybko rozpuszcza sie w cynie, stad groty pokrywa sie zelazem ktore tez sie
    rozpuszcza, ale wolniej. Za to zelazo przewodzi gorzej cieplo, wiec warstwa zelaza
    musi byc cienka. Aby ograniczyc naplyw spoiwa w gore grota, ta czesc pokrywa sie
    niklem a nastepnie chromem:)

  • 10. Data: 2014-06-13 17:34:12
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-06-13 17:20, l...@g...com pisze:

    > Bo miedz szybko rozpuszcza sie w cynie,

    To dobrze. Miedź w cynie podobno zmniejsza zjawisko powstawania wąsów.