  • 11. Data: 2010-05-11 13:55:25
    Temat: Re: 720x576 a 704x576
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:4be9252b$0$17088$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam.
    > Pytanie bardziej z TV przemysłowej.
    > Często spotkac można w opisie jednych rejestratorów 720x576 a w innych
    > 704x576. Czy rzeczywiście te rejestratory z 720x576 nagrywają z taką
    > ilością lini - 720? Jesli tak, to czy po podaniu tak nagranego sygnału na
    > TV albo monitor przypadkiem obraz nie zostanie i tak obcięty do 704?

    Linii jest zawsze 576.
    704 i 720 to rozdzielczość pozioma.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 12. Data: 2010-05-12 06:54:01
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:hsbnjm$fg2$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    >>

    > Linii jest zawsze 576.
    > 704 i 720 to rozdzielczość pozioma.

    Oczywiście masz rację że linii poziomych jest 576 ale są złożone z 720 albo
    704 punktów. A mnie chodziło o linie pionowe (szkoda że nie dopisałem
    zadając pytanie i przyjąłeś domyślnie poziome) które mają te 576 punktów a
    może tych lini być 720 albo 704.

    Marek

  • 13. Data: 2010-05-12 08:14:09
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

> [...]
    > ilością lini - 720? Jesli tak, to czy po podaniu tak nagranego sygnału na
    > TV albo monitor przypadkiem obraz nie zostanie i tak obcięty do 704?

    Rejestrator masz cyfrowy (jak się domyślam) a TV analogowy (no chyba, że to
    LCD albo Plazma). Pytanie jest jak łączysz ten rejestrator z TV, czy kablem
    analogowym (Composite, S-Video, EURO (RGB), Component) czy cyfrowym (HDMI).
    Sygnał analogowy ma 625 linii (jeżeli to PAL i w Polsce obowiązujący) i nie
    ma znaczenia czy rejestrator ma rozdzielczość poziomą 720 czy 704 pikseli, i
    tak czas jednej lini jest 64us.
    Jeżeli sygnał jest cyfrowy to TV też nie ma znaczenia czy masz 704 czy 720
    punktów, bo TV i tak skaluje obraz do rozdzielczości matrycy (no chyba, że
    masz w TV opcję 1:1 pixel mapping). W monitorach komputerowyc jest tak samo,
    obraz przeważnie jest skalowany na cały ekran (czasami zdarząją się
    monitory, które pokazują obraz nieprzeskalowany 1:1).

  • 14. Data: 2010-05-12 15:51:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > że nie dopisałem zadając pytanie i przyjąłeś domyślnie poziome)
    > które mają te 576 punktów a może tych lini być 720 albo 704.

    Przy analogowej TV pojecie pionowej linii jest bardzo
    nieprecyzyjne.
    Sygnal zasadniczo nie ma nic takiego, stare kamery lampowe tez nie,
    kamery polprzewodnikowe to ile tam producentowi wypadnie itd.

    Dodatkowo w PAL masz 283.75 cykli podnosnej koloru w jednej linii,
    z czego tylko czesc widoczna - i nawet nie bardzo wiadomo ile
    dokladnie.
    Czyli tak juz powyzej 500 pikseli w poziomie to jest troche
    palcemna wodzie pisane.

    Z proporcji 4:3 wychodzi ze dla 576 linii poziomych potrzeba 768
    pionowych - ale znow analogowa TV nie potrzebuje kwadratowych
    pikseli

    J.