  • 1. Data: 2010-05-11 09:36:33
    Temat: 720x576 a 704x576
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Witam.
    Pytanie bardziej z TV przemysłowej.
    Często spotkac można w opisie jednych rejestratorów 720x576 a w innych
    704x576. Czy rzeczywiście te rejestratory z 720x576 nagrywają z taką ilością
    lini - 720? Jesli tak, to czy po podaniu tak nagranego sygnału na TV albo
    monitor przypadkiem obraz nie zostanie i tak obcięty do 704?

    Marek

  • 2. Data: 2010-05-11 10:38:52
    Temat: Re: 720x576 a 704x576
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    > ilością lini - 720? Jesli tak, to czy po podaniu tak nagranego sygnału
    > na TV albo monitor przypadkiem obraz nie zostanie i tak obcięty do 704?

    raczej tak, ale do monitoringu uzywa się dedykowanych monitorów
    (stąd ich wyższa cena), a nie odbiorników tv.
    większość obecnych rejestratorów ma również wy VGA pod monitor.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2010-05-11 10:57:58
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > raczej tak, ale do monitoringu uzywa się dedykowanych monitorów
    > (stąd ich wyższa cena), a nie odbiorników tv.
    > większość obecnych rejestratorów ma również wy VGA pod monitor.

    No z tymi dedykowanymi monitorami to nie byłbym taki pewien. To jest to samo
    tyle że brakuje głowicy odbiorczej.
    Co do wyjścia VGA to czy zapisany obraz w rejstratorze w rozdzielczości 720
    przy odtwarzaniu na wyjściu VGA - zostanie oczywiście
    przeskalowany -równierz zaprezentowany będzie z tymi dodatkowymi 16 liniami
    ?

    Marek

  • 4. Data: 2010-05-11 11:04:59
    Od: zenek <z...@o...pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    > ilością lini - 720? Jesli tak, to czy po podaniu tak nagranego sygnału
    > na TV albo monitor przypadkiem obraz nie zostanie i tak obcięty do 704?

    720x576 to standardowa rozdzielczosc PAL z tym ze widoczna czesc linii
    to tylko 625 na reszcie niewidocznej przesylany jest np Teletekst w
    standardowym sygnale TV.

  • 5. Data: 2010-05-11 12:40:20
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2010-05-11 13:04, zenek pisze:
    > 720x576 to standardowa rozdzielczosc PAL z tym ze widoczna czesc linii
    > to tylko 625 na reszcie niewidocznej przesylany jest np Teletekst w
    > standardowym sygnale TV.

    Gdzieś dzwoni, tylko w którym kościele...
    Te 576 linii to właśnie "resztka" z tych 625.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 6. Data: 2010-05-11 12:41:47
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2010-05-11 11:36, marko1a pisze:
> [...]
    > ilością lini - 720? Jesli tak, to czy po podaniu tak nagranego sygnału
    > na TV albo monitor przypadkiem obraz nie zostanie i tak obcięty do 704?

    A czemu miałby być obcięty? Trzeba tylko pamiętać o tym, że nie ma
    kamer, które dawałaby czy to 704 czy 720 linii. Maksymalnie będzie to
    pewno ok. 500 linii.

  • 7. Data: 2010-05-11 12:45:40
    Od: zenek <z...@o...pl>

    Wiewior pisze:

    > Gdzieś dzwoni, tylko w którym kościele...
    > Te 576 linii to właśnie "resztka" z tych 625.

    Tak dzwoni ale tobie w glowie pewnie na kacu.

  • 8. Data: 2010-05-11 12:54:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak dzwoni ale tobie w glowie pewnie na kacu.

    Teletext przesyłany jest w liniach poziomych i nawet go "widać" jak się
    zawęzi obraz w TV odpowiednio od góry i dołu regulując wysokość elementami
    regulacji wewnątrz TV.
    Ja pytam o pionowe linie które nie mają nic wspólnego z poziomymi :)

    Marek

  • 9. Data: 2010-05-11 13:06:15
    Od: zenek <z...@o...pl>

    marko1a pisze:
> [...]
    > elementami regulacji wewnątrz TV.
    > Ja pytam o pionowe linie które nie mają nic wspólnego z poziomymi :)

    Ty pytasz o punkty nie o linie, i podobnie jak w przypadku poziomych
    pionowe moga byc poza obrazem. To wszystko zalezy od tego jak producent
    napisze, podobnie kiedys TV np 21'' naprawde widzialnego obrazu mial 2
    '' mniej.

  • 10. Data: 2010-05-11 13:26:08
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "zenek" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak dzwoni ale tobie w glowie pewnie na kacu.

    Nie dość, że brak mu wiedzy, to jeszcze i ogłady...

    --
    Wiewior
    j...@t...cy