  • 11. Data: 2023-10-02 22:18:24
    Temat: Re: 7 kolorowy eink
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, October 2, 2023 at 10:23:08 a.m. UTC-5, SW3 wrote:
    > Do wszystkiego co się nie rusza szybko i nie wymaga dużo kolorów, czyli
    > wszystkiego z wyjątkiem filmów i zdjęć.
    > Dane, wykresy, tabele, schematy, mapy, kalendarze, zegarki,
    > powiadomienia, panele sterownicze...
    > Albo inaczej: był czas, że komputery wyświetlały kilka kolorów i te
    > kolory bywały użytecznie wykorzystywane. To samo z drukiem.

    Dobra ale tak konkretnie.

    Zegarek? musi sie zmienic co minute max. przy odswierzaniu 5sekundowym to nie wiem
    czy duzo pradu zaoszczedzi sie...

    Mapa, dobra sugestia.

    Kalendarz? Papierowy tanszy, imho lepszy. Moze jakby sprzegnac z outlookiem czy innym
    podobnym ale komu sie chce wywoz smieci czy plan lekcji dzieci do terminarza wbijac?

    Powiadomienia? Tak praktycznie w domu?

    Chodzi mi to ze w moim aktualnym zyciu nie widze sensu.

    Pytam czy ktos w swoim widzi sens. Zalozmy ze odswierzenie tego 7 kolorowca bedzie 5
    sekundowe. I zalozmy ze nie ma partial refresha (ale mozliwe ze sie daje).

    Co warto miec w domu sprzegniete z jakas siecia czy automatem co bedzie pokazywac
    obrazki z oszczednoscia pradu?

  • 12. Data: 2023-10-03 11:47:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 13:18:24 -0700 (PDT), ptoki (ptoki) wrote:

    > Dobra ale tak konkretnie.
    > Zegarek? musi sie zmienic co minute max. przy odswierzaniu 5sekundowym to nie wiem
    czy duzo pradu zaoszczedzi sie...

    Chyba nadal. Tylko ... zegarek kolorow moze nie potrzebuje.
    To LCD bierze pradu bardzo mało, a podobnie dobrze widoczny.
    Kolorowe LCD "transflexive" tez są/były, kolorki kiepskie,
    ale zawsze cos.

    > Mapa, dobra sugestia.
    > Kalendarz? Papierowy tanszy, imho lepszy.
    > Moze jakby sprzegnac z outlookiem czy innym podobnym ale komu sie chce wywoz smieci
    czy plan lekcji dzieci do terminarza wbijac?

    Do telefonu sobie wbijesz.

    Ale ... "tabliczka" do rysowania i notowania dla dzieci?

    > Chodzi mi to ze w moim aktualnym zyciu nie widze sensu.
    > Pytam czy ktos w swoim widzi sens. Zalozmy ze odswierzenie tego 7 kolorowca bedzie
    5 sekundowe. I zalozmy ze nie ma partial refresha (ale mozliwe ze sie daje).

    Sens w zasadzie widzę jako drugi wyswietlacz do telefonu - ksiazki
    i mapy.
    Chyba, zeby tak w formie osobnego tabletu ... no ale wiekszy obraz
    miec i youtube nie miec ?

    > Co warto miec w domu sprzegniete z jakas siecia czy automatem co bedzie pokazywac
    obrazki z oszczednoscia pradu?

    jakis fikusny zegarek? sprzęgniety z terminarzem faktycznie?

    Stacja pogodowa? Lista zakupów na lodówkę?

    Ale to nie musi byc do domu - niech sie przedsiębiorcy martwią, jak to
    sprzedać :-)

    J.

  • 13. Data: 2023-10-03 14:04:33
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2.10.2023 o 22:18, ptoki (ptoki) pisze:

    > Dobra ale tak konkretnie.

    Jestem mało kreatywny ale spróbuję.

    > Zegarek? musi sie zmienic co minute max. przy odswierzaniu 5sekundowym to nie wiem
    czy duzo pradu zaoszczedzi sie...

    No dobra, zegarek z sekundnikiem może nie (chyba, że sekundnik będzie
    osobno) ale minutowy jak najbardziej. Wyświetlający też wszystkie
    ustawione budziki, te na najbliższe 5 minut na czerwono, na godzinę na
    żółto, pozostałe na czarno.

    Aktualna pogoda (z czujników) i wykresy z historią temperatury,
    ciśnienia itp., prognoza pogody. (kolory zależne od temperatury)

    Temperatura w poszczególnych pomieszczeniach, stan zamków w drzwiach,
    ustawiona jasność i temperatura barwowa smart-żarówki... im więcej
    smart-rzeczy, tym więcej danych do pokazywania.

    > Kalendarz? Papierowy tanszy, imho lepszy. Moze jakby sprzegnac z outlookiem czy
    innym podobnym ale komu sie chce wywoz smieci czy plan lekcji dzieci do terminarza
    wbijac?

    Kalendarz z rozbudowanym kalendarium: wschody, zachody Słońca, Księżyca,
    wszelakie święta i dni (dzień kota, dzień sprzątania biurka...),
    rocznice, imieniny, urodziny, wywóz śmieci... - jak dobry kalendarz
    zdzierak, tylko że większy, kolorowy, konfigurowalny (urodziny bliskich,
    dane astronomiczne dla danego miejsca), z jeszcze większą ilością
    informacji i nie wymagający pamiętania o wyrywaniu kartki. Taki
    kalendarz mógłby wyświetlać też godzinę.

    I w zależności co kogo interesuje: wschody, zachody, górowania planet,
    najbliższe przeloty satelitów, samolotów, rozkład jazdy, godziny mszy w
    okolicznych kościołach, program tv.

    > Powiadomienia? Tak praktycznie w domu?

    Np. że coś jest w skrzynce pocztowej (tej fizycznej przy bramce albo
    drzwiach), że ktoś dzwonił domofonem, że drzwi od lodówki otwarte. A
    jakby sprzędz z telefonem albo kalendarzem Google...

    Oczywiście wiele z tych rzeczy można zrobić na czarno-białym ekranie ale
    w wielu kolor będzie przydatną rzeczą a nie tylko ozdobnikiem.

    > Chodzi mi to ze w moim aktualnym zyciu nie widze sensu.

    A mimo to są aplikacje na telefon do wszystkiego. Pokazują różne rzeczy,
    wyświetlają powiadomienia itp. Ale ogranicza je to, że telefon ma mały
    ekran i zasadniczo jest on wygaszony gdy się nie korzysta z niego aktywnie.

    --
    SW3

  • 14. Data: 2023-10-03 14:53:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.09.2023 o 08:17, ptoki (ptoki) pisze:
    > Ktos ma lepsze zastosowania?

    A on jest elastyczny?

    Robert

  • 15. Data: 2023-10-03 20:01:00
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, October 3, 2023 at 4:47:07 a.m. UTC-5, J.F wrote:

> [...]
    smieci czy plan lekcji dzieci do terminarza wbijac?
    > Do telefonu sobie wbijesz.
    >
    > Ale ... "tabliczka" do rysowania i notowania dla dzieci?

    Za wolno odswieza. Dzieci wysmieja - chyba nawet i w afryce :)

    bedzie 5 sekundowe. I zalozmy ze nie ma partial refresha (ale mozliwe ze sie daje).
    > Sens w zasadzie widzę jako drugi wyswietlacz do telefonu - ksiazki
    > i mapy.

    Ta, ale ile tych map? Moze do auta by mialo sens?
    Ogolnie jak widze te sterczace ekrany z desek w nowych autach to mnie trzepie. Inny
    temat wogole. Te ekrany i brak miejsca na felefon...

    > Chyba, zeby tak w formie osobnego tabletu ... no ale wiekszy obraz
    > miec i youtube nie miec ?

    kindle. Nadal nie chwycilo rynkowo za mocno. ogolnie kindle potem odszedl od einku...

    > jakis fikusny zegarek? sprzęgniety z terminarzem faktycznie?
    >
    > Stacja pogodowa? Lista zakupów na lodówkę?
    >
    > Ale to nie musi byc do domu - niech sie przedsiębiorcy martwią, jak to
    > sprzedać :-)

    No nie musi. Do warsztatu, auta, na plot.

    Te dwu-trzy kolorowe sa ok, maja partial updates. Sporo zastosowan mozna wymyslic.
    ten 7 kolorowy to tak deczko trudno...

  • 16. Data: 2023-10-03 20:09:31
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, October 3, 2023 at 7:04:36 a.m. UTC-5, SW3 wrote:

    > Jestem mało kreatywny ale spróbuję.

    Oj tam, dobrze ci idzie.

> [...]
    > osobno) ale minutowy jak najbardziej. Wyświetlający też wszystkie
    > ustawione budziki, te na najbliższe 5 minut na czerwono, na godzinę na

    Jakis sens ma.
    Nadal nieco na sile.

    > Aktualna pogoda (z czujników) i wykresy z historią temperatury,
    > ciśnienia itp., prognoza pogody. (kolory zależne od temperatury)

    Odbiedy...
    Ja bym wolal cos co sie odswierza co 1-5 sekund (podglad z kamery) ale moge zajrzec w
    momencie kiedy potrzebuje i miec informacje natychmiast.

    OK. Duzy - 30 calowy - zegar. Niech bedzie cz-b ale z ciekawymi dizajnami.
    To ma sens. W sumie to moze ciekawa nisza. Sprzedac zegar einkowy i kosic 2 dolary na
    miesiac za ciekawe designy.
    Klient zadowolony, producent tez...

    > Temperatura w poszczególnych pomieszczeniach, stan zamków w drzwiach,
    > ustawiona jasność i temperatura barwowa smart-żarówki... im więcej
    > smart-rzeczy, tym więcej danych do pokazywania.

    To jakis sens ma. Tyle ze albo w fonie (masz ze soba) albo przybite na sciane - wtedy
    trzeba miec miejsce i przyjsc obejrzec jak sytuacja wyglada.
    Ale idea ok.

> [...]
    > informacji i nie wymagający pamiętania o wyrywaniu kartki. Taki
    > kalendarz mógłby wyświetlać też godzinę.

    Tu sie zgodze. Ale to juz sie nieco ociera o reklame. Bo takie ficzery to warto z
    chmury ciagnac. I albo swoja chmura albo rozbudowany soft podajacy to info.
    I ta pokusa skoszenia 20kUSD za rozeslanie reklamy na ekrany wszystkich klientow :)

> [...]
    > ekran i zasadniczo jest on wygaszony gdy się nie korzysta z niego aktywnie.

    Dobre sugestie. Duzo tego nie ma i sporo sam wymyslilem ale jakby zebrac wszystko w
    kupke to ma sens taki produkt zrobic.
    No ale cala technologia dla doslownie paru rodzajow produktu/aktywnosci? Nieco bardzo
    niszowe :)

  • 17. Data: 2023-10-03 20:10:15
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, October 3, 2023 at 7:53:48 a.m. UTC-5, Robert Wańkowski wrote:

    > A on jest elastyczny?

    Ten nie.

    Nie wiem czy wiele takich elastycznych jest. Zazwyczaj nie sa szklane (te mniej
    kolorowe) ale ten akurat jest szklany i delikatny.

  • 18. Data: 2023-10-03 21:14:58
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 20:09, ptoki (ptoki) pisze:
    > OK. Duzy - 30 calowy - zegar. Niech bedzie cz-b ale z ciekawymi dizajnami.

    Tapety. Już sobie wyobrażam wszystkie ściany i sufit.
    Na ścianie przy oknie np. pl.sci.elektronika

    Robert

  • 19. Data: 2023-10-04 06:44:36
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, October 3, 2023 at 2:15:02 p.m. UTC-5, Robert Wańkowski wrote:
    > Tapety. Już sobie wyobrażam wszystkie ściany i sufit.
    > Na ścianie przy oknie np. pl.sci.elektronika

    Drogie na dzis. Ale wypatrzylem jakies 13-30 calowe za okolice 300-500pln. jednak
    cena monitora lcd podobna.

  • 20. Data: 2023-10-04 10:04:22
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 3.10.2023 o 20:09, ptoki (ptoki) pisze:
    > No ale cala technologia dla doslownie paru rodzajow produktu/aktywnosci?

    Parę rodzajów to ja wymyśliłem. Myślę, że nie wymyśliłem wszystkiego.
    Może się nie przyjmie, jak tablety. A może właśnie tablety mogące mieć
    cały czas włączony ekran się przyjmą...

    Samych grup produktów bym wyróżnił 3:
    - uniwersalne ekrany (tablety, telewizory) z możliwością korzystania z
    różnych aplikacji
    - specjalizowane urządzenia, np. bajerancki zegar i koniec, ramka na obrazki
    - jako element dowolnego urządzenia, zamiast czarno-białego LCD

    --
    SW3