    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 3 Oct 2023 11:09:31 -0700 (PDT)
    Subject: Re: 7 kolorowy eink
    From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, October 3, 2023 at 7:04:36 a.m. UTC-5, SW3 wrote:

    > Jestem mało kreatywny ale spróbuję.

    Oj tam, dobrze ci idzie.

    wiem czy duzo pradu zaoszczedzi sie...
    > No dobra, zegarek z sekundnikiem może nie (chyba, że sekundnik będzie
    > osobno) ale minutowy jak najbardziej. Wyświetlający też wszystkie
    > ustawione budziki, te na najbliższe 5 minut na czerwono, na godzinę na
    > żółto, pozostałe na czarno.

    Jakis sens ma.
    Nadal nieco na sile.

    > Aktualna pogoda (z czujników) i wykresy z historią temperatury,
    > ciśnienia itp., prognoza pogody. (kolory zależne od temperatury)

    Odbiedy...
    Ja bym wolal cos co sie odswierza co 1-5 sekund (podglad z kamery) ale moge zajrzec w
    momencie kiedy potrzebuje i miec informacje natychmiast.

    OK. Duzy - 30 calowy - zegar. Niech bedzie cz-b ale z ciekawymi dizajnami.
    To ma sens. W sumie to moze ciekawa nisza. Sprzedac zegar einkowy i kosic 2 dolary na
    miesiac za ciekawe designy.
    Klient zadowolony, producent tez...

    > Temperatura w poszczególnych pomieszczeniach, stan zamków w drzwiach,
    > ustawiona jasność i temperatura barwowa smart-żarówki... im więcej
    > smart-rzeczy, tym więcej danych do pokazywania.

    To jakis sens ma. Tyle ze albo w fonie (masz ze soba) albo przybite na sciane - wtedy
    trzeba miec miejsce i przyjsc obejrzec jak sytuacja wyglada.
    Ale idea ok.

    innym podobnym ale komu sie chce wywoz smieci czy plan lekcji dzieci do terminarza
    wbijac?
    > Kalendarz z rozbudowanym kalendarium: wschody, zachody Słońca, Księżyca,
    > wszelakie święta i dni (dzień kota, dzień sprzątania biurka...),
    > rocznice, imieniny, urodziny, wywóz śmieci... - jak dobry kalendarz
    > zdzierak, tylko że większy, kolorowy, konfigurowalny (urodziny bliskich,
    > dane astronomiczne dla danego miejsca), z jeszcze większą ilością
    > informacji i nie wymagający pamiętania o wyrywaniu kartki. Taki
    > kalendarz mógłby wyświetlać też godzinę.

    Tu sie zgodze. Ale to juz sie nieco ociera o reklame. Bo takie ficzery to warto z
    chmury ciagnac. I albo swoja chmura albo rozbudowany soft podajacy to info.
    I ta pokusa skoszenia 20kUSD za rozeslanie reklamy na ekrany wszystkich klientow :)

> [...]
    > okolicznych kościołach, program tv.
    > Np. że coś jest w skrzynce pocztowej (tej fizycznej przy bramce albo
    > drzwiach), że ktoś dzwonił domofonem, że drzwi od lodówki otwarte. A
    > jakby sprzędz z telefonem albo kalendarzem Google...
    >
    > Oczywiście wiele z tych rzeczy można zrobić na czarno-białym ekranie ale
    > w wielu kolor będzie przydatną rzeczą a nie tylko ozdobnikiem.
    > A mimo to są aplikacje na telefon do wszystkiego. Pokazują różne rzeczy,
    > wyświetlają powiadomienia itp. Ale ogranicza je to, że telefon ma mały
    > ekran i zasadniczo jest on wygaszony gdy się nie korzysta z niego aktywnie.

    Dobre sugestie. Duzo tego nie ma i sporo sam wymyslilem ale jakby zebrac wszystko w
    kupke to ma sens taki produkt zrobic.
    No ale cala technologia dla doslownie paru rodzajow produktu/aktywnosci? Nieco bardzo
    niszowe :)