    From: SW3 <s...@p...fm.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: 7 kolorowy eink
    Date: Tue, 3 Oct 2023 14:04:33 +0200

    W dniu 2.10.2023 o 22:18, ptoki (ptoki) pisze:

    > Dobra ale tak konkretnie.

    Jestem mało kreatywny ale spróbuję.

    > Zegarek? musi sie zmienic co minute max. przy odswierzaniu 5sekundowym to nie wiem
    czy duzo pradu zaoszczedzi sie...

    No dobra, zegarek z sekundnikiem może nie (chyba, że sekundnik będzie
    osobno) ale minutowy jak najbardziej. Wyświetlający też wszystkie
    ustawione budziki, te na najbliższe 5 minut na czerwono, na godzinę na
    żółto, pozostałe na czarno.

    Aktualna pogoda (z czujników) i wykresy z historią temperatury,
    ciśnienia itp., prognoza pogody. (kolory zależne od temperatury)

    Temperatura w poszczególnych pomieszczeniach, stan zamków w drzwiach,
    ustawiona jasność i temperatura barwowa smart-żarówki... im więcej
    smart-rzeczy, tym więcej danych do pokazywania.

    > Kalendarz? Papierowy tanszy, imho lepszy. Moze jakby sprzegnac z outlookiem czy
    innym podobnym ale komu sie chce wywoz smieci czy plan lekcji dzieci do terminarza
    wbijac?

    Kalendarz z rozbudowanym kalendarium: wschody, zachody Słońca, Księżyca,
    wszelakie święta i dni (dzień kota, dzień sprzątania biurka...),
    rocznice, imieniny, urodziny, wywóz śmieci... - jak dobry kalendarz
    zdzierak, tylko że większy, kolorowy, konfigurowalny (urodziny bliskich,
    dane astronomiczne dla danego miejsca), z jeszcze większą ilością
    informacji i nie wymagający pamiętania o wyrywaniu kartki. Taki
    kalendarz mógłby wyświetlać też godzinę.

    I w zależności co kogo interesuje: wschody, zachody, górowania planet,
    najbliższe przeloty satelitów, samolotów, rozkład jazdy, godziny mszy w
    okolicznych kościołach, program tv.

    > Powiadomienia? Tak praktycznie w domu?

    Np. że coś jest w skrzynce pocztowej (tej fizycznej przy bramce albo
    drzwiach), że ktoś dzwonił domofonem, że drzwi od lodówki otwarte. A
    jakby sprzędz z telefonem albo kalendarzem Google...

    Oczywiście wiele z tych rzeczy można zrobić na czarno-białym ekranie ale
    w wielu kolor będzie przydatną rzeczą a nie tylko ozdobnikiem.

    > Chodzi mi to ze w moim aktualnym zyciu nie widze sensu.

    A mimo to są aplikacje na telefon do wszystkiego. Pokazują różne rzeczy,
    wyświetlają powiadomienia itp. Ale ogranicza je to, że telefon ma mały
    ekran i zasadniczo jest on wygaszony gdy się nie korzysta z niego aktywnie.

    --
    SW3