  • 11. Data: 2009-08-14 09:35:22
    Temat: Re: 5Dmk2 - z automatu - lubi se przepalic .... co Wy na to?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Łatwiejszy, bo symetryczny i mino wszystko bez punktu odcięcia.

    E no, z tą symetrią to trochę przesadziłeś, ale fakt że odcięcie nie
    jest tak ostre jak w cyfrze.

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2009-08-14 09:39:47
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    > Łatwiejszy, bo symetryczny i mino wszystko bez punktu odcięcia.
    > Polecam zerkać na histogram (po raz enty :)
    >
    > --
    > pozdrawia Adam

    8-)
    To nie było rwanie włosów, a tylko wynik pierwszego kontaktu z tym body.
    Jak wszystko się zrobi jak trzeba (tu np. trzeba pomyśleć jaki tryb
    mierzenia światła się włącza) - jest wspaniale. Dużym ułatwieniem może być
    włączony priorytet jasnych partii obrazu. Działa chyba lepiej niż w 40D.

    Śmieszy mnie też dźwięk migawki, ale się przyzwyczaję ;-)

    Świetny korpus. Trzeba jednak się go nauczyć.

    Również pozdrawiam
    Marek

  • 13. Data: 2009-08-14 09:39:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:

    > E no, z tą symetrią to trochę przesadziłeś, ale fakt że odcięcie nie
    > jest tak ostre jak w cyfrze.

    Symetryczny znaczy pierniczy i cienie, i światła :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 14. Data: 2009-08-14 09:40:26
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" <u...@e...net> napisał w wiadomości

    > Pomiar matrycowy w Canonach (mam 350D, ale z tego co widzę 5Dmk2
    > zachowuje się podobnie) uprzywilejowuje obszar związany z punktem
    > ostrzenia. Dlatego ostatnio przestałem go używać i używam
    > średnioważonego jako bardziej przewidywalnego. Jako punkt wyjścia do
    > ewentualnej korekty ekspozycji traktuję -1/3EV (inaczej mówiąc, jak nie
    > chcę korygować ze względu na rozkład świateł i cieni w kadrze, to
    > standardowo niedoświetlam o 1/3EV). Resztę błędów ekspozycji poprawiam
    > wywołując RAW-a.

    Zdjecie drugie - kawalek chalupy z przepalonym dachem robilem zarowno na
    matrycowym jak i na sr-wazonym i efekt (bez korekt) byl identyczny.
    Przepalenia wyszly na tyle duze, ze nawet wolanie RAWa nie do konca pomaga.
    Miejscami jest 100% nieli niestety.

    Rozumiem idee korekty na sr-waz pomiarze i pewno dojde do tego - dzieki za
    uwagi. Na aktualnym etapie staram sie zrozumiec, co korygowac i jak. Stad
    fotki bez zadnych korekt, etc.

    Pozdr

    Ptas

  • 15. Data: 2009-08-14 09:52:05
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Ptas napisał(a):
    > Zdjecie drugie - kawalek chalupy z przepalonym dachem robilem zarowno na
    > matrycowym jak i na sr-wazonym i efekt (bez korekt) byl identyczny.

    Zasłoń sobie łapkami rubieże kadru, tak po 10-20% z każdej strony i
    zobacz na podstawie czego światłomierz dał swój werdykt. :-)
    To jest kontrastowa scena, wymagająca uwagi (i korekty).

    --
    Mirek

  • 16. Data: 2009-08-14 09:54:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    mkowalczuk pisze:
    > Świetny korpus. Trzeba jednak się go nauczyć.

    Jak każdego. Niby te sam sposób pracy, a jednak zawsze są subtelności,
    które potem wyłażą na zdjęciach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /boję się radonu bo nie ma zapachu, smaku i rozumu/

  • 17. Data: 2009-08-14 09:57:34
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Użytkownik "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Śmieszy mnie też dźwięk migawki, ale się przyzwyczaję ;-)
    >
    > Świetny korpus. Trzeba jednak się go nauczyć.

    Swiete slowa - wlasnie sie go probuje uczyc:)

    Mowiac 'priorytet jasnych partii obrazu' masz na mysli 'highlight tone
    priority'? Wlasnie to wykopalem w instrukcji. To oczywiscie dziala na RAWy?

    Pozdrawiam,

    Ptas

  • 18. Data: 2009-08-14 10:00:55
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    > Zasłoń sobie łapkami rubieże kadru, tak po 10-20% z każdej strony i
    > zobacz na podstawie czego światłomierz dał swój werdykt. :-)
    > To jest kontrastowa scena, wymagająca uwagi (i korekty).

    Kontrastowa mocno, to fakt. Tylko ciagle nie rozumiem, czemu nie naswietlil
    tak, zeby histogram zaczynal sie od lewej na nie dobry kawalek w prawo od
    tego miejsca. ekspozycje mozna bylo spokojnie obnizyc o jakies (strzelam)
    1ev, w cieniach ciagle bylyby szczegoly, w swiatlach mniej by przepalilo. No
    chyba, ze znalazl ze dwa piksele, ktore sa czalkiem czarne juz i uznal, iz
    nizej nie mozna ......

    Ptas

  • 19. Data: 2009-08-14 10:04:44
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mowiac 'priorytet jasnych partii obrazu' masz na mysli 'highlight tone
    > priority'? Wlasnie to wykopalem w instrukcji. To oczywiscie dziala na
> [...]

    Tak - o to chodziło.
    Sprawdź ;-)

    Tylko się nie zdziw, że zabierze Ci dostępność ISO 100 :-(
    Jest też nowość w stosunku do np. 40D - rozjaśnianie ciemnych partii ... .

    M.

  • 20. Data: 2009-08-14 10:09:33
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Ptas napisał(a):
> [...]
    > mniej by przepalilo. No chyba, ze znalazl ze dwa piksele, ktore sa
    > czalkiem czarne juz i uznal, iz nizej nie mozna ......

    Poszukaj informacji ile pól pomiarowych ma światłomierz (a zatem jak
    mocno musi uśredniać to co widzi). Weź pod uwagę, że nie jest nim sama
    matryca, jak ma to miejsce w kompaktach.

    --
    Mirek