  • 1. Data: 2010-09-23 11:43:01
    Temat: 550D- rawy w nizszej rozdzielczosci
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    Witam!

    Wczesniej mialem 350D, rawy ogladalem w picasie.
    Bardzo podoba mi sie jakosc tych zdjec, moze to moje subiektywne odczucie
    ale kolory znacznie bardziej podobaja mi sie z tych rawow niz z jpg.

    Teraz mam 550D.
    Rawow nie da sie ogladac w picasie.
    Oprogramowanie canona otwiera wieki cale jedno zdjecie w rawie i nie
    podobaja mi sie kolory.
    Zniecheca mnie to skutecznie do uzywania rawow.

    Pytania:
    Czy da sie jakos zmusic 550D do robienia rawow:

    - w mniejszej rozdzielczosci
    - kiedy wreszcie picasa nauczy sie czytac rawy z 550D

    Dziekuje

    Polon

  • 2. Data: 2010-09-23 12:09:12
    Temat: Re: 550D- rawy w nizszej rozdzielczosci
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Polon" <P...@o...pl> napisał w
    > Pytania:
    > Czy da sie jakos zmusic 550D do robienia rawow:
    > - w mniejszej rozdzielczosci

    Brzmi dosc dziwnie .. to juz w zasadzie nie bedzie raw :-)

    Chyba ze ograniczajac sie do czesci matrycy tylko.

    > - kiedy wreszcie picasa nauczy sie czytac rawy z 550D

    Uprzejmy "wish list" do administratorow ?

    J.

  • 3. Data: 2010-09-23 12:20:04
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2010 12:43:01 +0100, Polon napisał(a):

> [...]
    > Bardzo podoba mi sie jakosc tych zdjec, moze to moje subiektywne odczucie
    > ale kolory znacznie bardziej podobaja mi sie z tych rawow niz z jpg.

    Da się. Trzeba sobie tylko Picasę zaktualizować do wersji 3.8 :) No i potem
    odświeżyć miniaturki :)

    > Oprogramowanie canona otwiera wieki cale jedno zdjecie w rawie i nie
    > podobaja mi sie kolory.

    To może wartoby profil ustawić inny w aparacie, tudzież własny zrobić?
    Ewentualnie wymienić aparat na jakiś co da "ładne kolory" ;P

    > Zniecheca mnie to skutecznie do uzywania rawow.
    >
    > Pytania:
    > Czy da sie jakos zmusic 550D do robienia rawow:
    >
    > - w mniejszej rozdzielczosci

    Nie.

    > - kiedy wreszcie picasa nauczy sie czytac rawy z 550D

    Ponad miesiąc temu się nauczyła.

    > Dziekuje

    Proszę.

    "The gift is the blessing of the giver."

  • 4. Data: 2010-09-23 12:20:34
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2010 14:09:12 +0200, J.F. napisał(a):

    > Uprzejmy "wish list" do administratorow ?

    Już dawno zbędny :)

    "Control the coinage and the courts -- let the rabble have the rest."
    Thus the Padishah Emperor advises you. And he tells you; "If you want
    profits, you must rule." There is truth in these words, but I ask
    myself; "Who are the rabble and who are the ruled?"

  • 5. Data: 2010-09-23 12:44:07
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > Ponad miesiąc temu się nauczyła.

    *** no prosze!

    Dzieki za info!

    Polon

  • 6. Data: 2010-09-23 14:39:11
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > Ponad miesiąc temu się nauczyła.

    Co ciekawe polska wersja nadal jest 3.6

    Znowu zaczne robic fotki w rawach widze :-)

    Polon

  • 7. Data: 2010-09-23 15:00:32
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2010-09-23 13:43, Polon pisze:
> [...]
    > podobaja mi sie kolory.
    > Zniecheca mnie to skutecznie do uzywania rawow.

    a próbowałeś te kolory suwakami umilić dla oka?

  • 8. Data: 2010-09-23 15:09:25
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > a próbowałeś te kolory suwakami umilić dla oka?

    *** Probowalem roznych programow ale picasa od razu daje mi taki efekt jaki
    mi sie podoba.

    Na szczescie 3.8 juz czyta rawy z canona 550D wiec sie ciesze.

    Troche jej to zajmuje na moim 2x2.1GHz Intel, 4GB ramu ale nie jest tak zle.

    Polon

  • 9. Data: 2010-09-23 16:45:54
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2010 13:44:07 +0100, Polon napisał(a):

    > *** no prosze!
    >
    > Dzieki za info!

    Ależ proszę bardzo :)

    God created Arrakis to train the faithful.

  • 10. Data: 2010-09-23 17:29:55
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Polon pisze:
> [...]
    > podobaja mi sie kolory.
    > Zniecheca mnie to skutecznie do uzywania rawow.

    I bardzo dobrze, bo rawów się nie ogląda tylko obrabia. To, co widzisz
    to praca autokrasnoludka z programu.
    Ustaw sobie jpg i kręć suwakami w aparacie na bieżąco.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl