  • 1. Data: 2010-03-11 08:23:09
    Temat: 50D vs 550D
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

    Ponieważ w wątku o 550D okazało się, że 50D jest obecnie rywalem cenowym
    550D... Wyporwadźcie mnie z błędu, dlaczego nie powinienem kupić kolejnego
    trzycyfrowego modelu, tylko np. skierować się ku 50D albo po prostu pozostać
    przy 450D. Oto co wiem nt. poszczególnych apratów:

    50D, to aparat który ma:
    - justację obiektywów
    - magnezową obudowę z O WIELE LEPSZYM GRIPEM (trzymanie 30D/40D/50D -
    sprawia mi radość)
    - lepszy AF (choć nie wiem jak znacznie lepszy jest centralny punkt AF niż
    ten spotykany w 450D/500D/550D)
    - robi więcej zdjęć w ciągu każdej sekundy
    - Wysokie ISO lepsze od 450D

    550D to aparat, który:
    - nie ma justacji obiektywów
    - Wysokie ISO (chyba) lepsze od 50D
    - AF taki jak w 450D, do którego jestem już mocno przyzwyczajony
    - około 3.5 kl/s
    - Definiowalne Auto ISO
    - Nowy światłomierz rodem z 7D

    Jak wyglądają moje potrzeby?
    Mam: 18-55 IS, 50 1.4, na sezon letni 70-300 Sigma (zdrowa, bez problemów z
    AF). Scenerie: ciemno, potrzebna lampa i dobry AF, konieczność użycia ISO
    minumum 400. Dni i dni pogodnych nie liczę, bo każdy apart będzie strzelał
    świetnej jakości zdjęcia. Zawsze centralny punkt AF, zazwyczaj Spot
    Metering. A i brakuje mi ISO 3200 w 450D.
    Nie interesuje mnie kręcenie filmów i inne duperele typu HDMI etc.

    Jeżeli zmieniać 450D to na których z powyższych?

  • 2. Data: 2010-03-11 08:38:47
    Temat: Re: 50D vs 550D
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Jeżeli zmieniać 450D to na których z powyższych?

    Ja bym zmienił na 50D. Zaraz i tak rozpęta się ńiezła
    dysputa, więc daruję sobie dalsze pisanie ;-).

  • 3. Data: 2010-03-11 08:38:52
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Nie interesuje mnie kręcenie filmów i inne duperele typu HDMI etc.
    >
    > Jeżeli zmieniać 450D to na których z powyższych?

    Obiektywy ostrzą ci dobrze z body które masz, AF ci wystarcza, filmy cię
    kompletnie nie interesują. Brakuje ci tylko ISO 3200... W takiej sytuacji
    jak bym pozostał przy 450D. No chyba że masz parcie na wydanie gotówki. ;)
    Główną zaletą 550D są mimo wszystko filmy.

    --
    Lol

  • 4. Data: 2010-03-11 08:53:20
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

    > Obiektywy ostrzą ci dobrze z body które masz, AF ci wystarcza,

    Bo były dobierane i mocno testowane zanim zostały kupione. Tylko 50 1.4 od
    razu była idealnie ostra, nie trzeba było przejrzeć 3 innych sztuk. 18-55 IS
    musiałem wybrać 1 z 3, udało się znaleźć najlepszy z trójki do mojego body.

    > filmy cię kompletnie nie interesują. Brakuje ci tylko ISO 3200... W takiej
    > sytuacji jak bym pozostał przy 450D. No chyba że masz parcie na wydanie
    > gotówki. ;)

    Nie mam. Mam inne wydatki, ale brak ISO 3200 czasami uniemożliwia mi
    zrobienia dobrego zdjęcia... Co robię? Najczęściej amatorska lub semi-pro
    reporterka.

    > Główną zaletą 550D są mimo wszystko filmy.

    Ech... a tych najmniej potrzebuję. ;)

  • 5. Data: 2010-03-11 09:19:02
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marcus Wright napisał(a):
    > Nie mam. Mam inne wydatki, ale brak ISO 3200 czasami uniemożliwia mi
    > zrobienia dobrego zdjęcia... Co robię? Najczęściej amatorska lub
    > semi-pro reporterka.

    Przecież możesz robić RAW-y na 1600 ISO, niedoświetlając i potem przy
    wywoływaniu podciągać ekspozycję. Chyba, że robiąc reporterkę nie chce
    Ci się robić RAW-ów.

    --
    Mirek

  • 6. Data: 2010-03-11 09:33:38
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Nie mam. Mam inne wydatki, ale brak ISO 3200 czasami uniemożliwia mi
    > zrobienia dobrego zdjęcia... Co robię? Najczęściej amatorska lub semi-pro
    > reporterka.

    Możesz przecież niedoświetlić i potem wyciągnąć - efekty nie będą
    dramatycznie różne od ISO 3200 50D, czy 550D. Jakiejś rewolucji w
    technologii matryc u Canona nie było... Zamiast 2 dużych jabłek daje Ci 3
    małe... ;)
    No chyba, że totalnie przeszkadza ci ergonomia 450D, to wtedy pozostaje 50D.
    Jeśli nastawiasz się na duże ISO, to realny skok jakości da ci dopiero pełna
    klatka. APS-C w każdym "pokoleniu" jest tylko nieco lepsze, ale tylko
    nieco... Zauważalny postęp widoczny jest w funkcjonalności (głównie filmy),
    ale jak wspomniałeś mało cię to interesuje.

    --
    Lol

  • 7. Data: 2010-03-11 09:41:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcus Wright" hnaao3$4d0$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > musiałem wybrać 1 z 3, udało się znaleźć najlepszy z trójki do mojego body.

    A mógłbyś pokazać fotki z tych ostrych i z tych nieostrych?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2010-03-11 09:55:41
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

    > A mógłbyś pokazać fotki z tych ostrych i z tych nieostrych?

    Od dawna ich nie mam. W każdym razie od razu rzucało się w oczy na próbce 5
    zdjęć (każdy obiektyw tyle robił), który z nich był ostry, a który nie.

  • 9. Data: 2010-03-11 09:56:24
    Od: "Marcus Wright" <b...@a...mail.com>

    > Przecież możesz robić RAW-y na 1600 ISO, niedoświetlając i potem przy
    > wywoływaniu podciągać ekspozycję. Chyba, że robiąc reporterkę nie chce
    > Ci się robić RAW-ów.

    Czyli zamiast zwykłego 'CROP' + 'RESIZE' muszę jeszcze bawić się z RAWem...
    Tak, masz rację, nie chce mi się... ;((

  • 10. Data: 2010-03-11 10:27:21
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Osobiście przeszedłem z 350D na 40D (jestem b. zadowolony), myślę że
    powinieneś wybrać 50D. A do ekstremalnie ciemnej reporterki może przyda się
    jakiś wygodny monopad. Bo jasny obiektyw już masz (50 1.4)

    Krzysztof Wysocki
    ArtsDesign - projektowanie graficzne
    www.artsDesign.pl

    Zapraszam do odwiedzenia: