  • 11. Data: 2009-04-07 08:11:07
    Temat: Re: 50D czy 1D mkII?
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    j...@a...at pisze:

    > Droga L-ka bez justacji daje jakosc szkla butelkowego.

    mam zupełnie inne doświadczenie - co prawda tylko na jednej "L"-ce i
    amatorskim body (400d) ale jednak....

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 12. Data: 2009-04-07 08:23:31
    Od: j...@a...at

    On 7 Apr., 10:11, Anjay <g...@i...pl> wrote:

    > mam zupe nie inne do wiadczenie - co prawda tylko na jednej "L"-ce i
    > amatorskim body (400d) ale jednak....
    >
    > Pozdrawiam
    > Andrzej

    oczywiscie nie musimy miec tych samych doswiadczen.
    Ja nie za bardzo wierze w doswiadczenie organolpetyczne .
    Pisalem wioelokrotnie wiec nie chce sie powtarzac - na dlugim koncu
    zoom 24-70 ostrzy prawidlowo , na krotkim koncu duzo za dlugi. Do
    chcwili pomiarow odnosilem wrazenie ze obiektyw´robi brzytwe ,
    czasami tylko moze mam jakies poruszenie. Nie znalazlem
    organoleptycznie zaleznosci pomiedzy dokladnoscia ostrzenia a
    ogniskowa .

    Poniewaz pomierzylem juz kilka zoomow , nie wierze w to aby w calym
    zakresie ogniskowych zoom ostrzyl rownie dobrze , niekiedy te
    odchylki mieszcza sie w kceptowalknej toelrancji niekiedy nie.

    i juz inne doswiadczenie czasami dowiaduje sie przypadkowo ze znajomi
    ( nie sa to osoby zajmujace sie fotografia ) maja lustrzanki , prosze
    wiec przy okazji wymiany korespondencji o przeslanie jakigos zdjecia
    tak przez ciekawosc .
    90% zdjec niej est otrych , z czego nie zdja saobie sprawy , czasami
    nieostrosc wola o pomste do nieba.

    och sorry to O:T. mialo byc o 50d contra 1d

    moim zadnenim warto zamienic 40d na 50 d ze wzgledu na finejusting i
    inna matryce ( nie rozdzielczosc mam na mysli ) , ale nie potrafie
    przyrownac do 1d mkII gdyz nie robilem zdjec.

    XXX

  • 13. Data: 2009-04-07 09:04:46
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-07 09:35:48 +0200, "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> said:

    > Masz racje, choc z drugiej strony - znane zło :-) i podobno poprawione
    > wady 40d - szczegolnie ten wyswietlacz idiotyczny na ktorum nie sposob
    > ocenic czy zdjecie jest ostre. Z drugiej strony "1" korci, oj korci :)

    No sam ekran jest niewątpliwym plusem, do tego dochodzi justacja
    obiektywów i w końcu użyteczne LV (ale z tego akurat nie każdy będzie
    korzystał). Matryca - cieżko porównać, jest i trochę lepsza i trochę
    gorsza (zależy na którą stronę się zwraca większą uwagę), więc
    uśredniając możba by rzec, że jakość pixelków będzie porównywalna. IMHO
    50D do 40D to słaby apgrejd i albo dołożyć do czegoś lepsiejszego, albo
    "pomęczyć się" i poczekać. Wróbelki ćwierkają, że jest szansa na to, że
    Canon utrzyma tempo corocznych apdejtów również w półce dwucyfrowej,
    więc niby jesienią może się już pojawić następca (60D?).

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-04-07 09:25:01
    Od: j...@a...at

    On 7 Apr., 11:04, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > No sam ekran jest niewątpliwym plusem,

    ekran jest plusem , ale w praktyce nie ma az tak wielkiego znacznia.
    fotografujac na zewnatrz szczegoilnie w sloncu widzialnosc jest i tak
    marna , ze ostrosci ocenic nie sposob , trzebaby jakis swiatlochron
    stosowac.

    ale tam gdzie jasnosc otoczenia jest odpowiednio niska - fakt
    nastawiac na ostrosc lub tez ja ocenic na gotowych zdjeciach da sie b.
    dobrze.

    do tego dochodzi justacja
    moim zdaniem to najwazniejsze.

    to juz bedzie OT , ale moze nie calkiem

    czesto mozna spotkac wypowidzi o nierownych obiektywach niektorych
    firm np tamropn czy inne , ze trzeba wybierac jeden egz. z kilku ze
    wzgledu na slaba ostrosc pozostalych.
    Zawsze bylem sceptyczny do tego typu osadu , znajac rezim wykonawczy w
    urzadzeniach japonskich , na ogol sa one robione powtarzlnie ( np
    japonskie zarowki w hondzie przepalaly mi sie obydwie po paru latach w
    odstepie 3 godzin ).
    Otoz sadze , ze przyczyna nie byla bledna korekcja optyczna
    obiektywow , ale nieco zroznicowana praca AF.Podejrzewam ze wybeirajac
    obiektyw ostro rysujacy w rzeczywistosci dokonano wyboru takiego
    obiektywu , ze akurat AF podchodzil do konkretnej puszki.

    XXX

  • 15. Data: 2009-04-07 09:47:02
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    j...@a...at pisze:

> [...]
    > tak przez ciekawosc .
    > 90% zdjec niej est otrych , z czego nie zdja saobie sprawy , czasami

    mam 24-105... wolę więc żyć w błogiej nieświadomości... nie będę ci
    wysyłał zdjęć do oceny ostrości ;-)

    Pozdrawiam serdecznie
    Andrzej

  • 16. Data: 2009-04-07 10:00:53
    Od: j...@a...at

    On 7 Apr., 11:47, Anjay <g...@i...pl> wrote:

    > mam 24-105... wolę więc żyć w błogiej nieświadomości... nie będę ci
    > wysyłał zdjęć do oceny ostrości ;-)
    >
    > Pozdrawiam serdecznie
    > Andrzej- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    a wlasciwei to mogloby byc ciekawe
    kilka kolejnych zdjec na pelnym otwarciu przyslony tego samego detalu
    robione na roznych ogniskowych - czy rzeczywiscie dla kazdej
    ogniskowej AF siedzi w tym samym miejscu ?
    Ja tego szczescia nie mialem.

  • 17. Data: 2009-04-07 21:17:38
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

[...]

    --------

    co za fanzolenie... slabo sie robi. Nie dziwie sie Jankowi, ze wymiekl.
    radze uwazac na rady tego Pana i nadal sprawdzac obiektywy bo
    sa nierowne. Mozna miec pecha i trafic na kupe nawet w jakies topowej
    Lce jak u mnie 50 1.2 Czytalem sporo kretynskich testow i wnioskow
    jansala i radze zachowac spory dystans i zdrowy rozsadek. Ta choroba
    psychiczna bywa bardzo zarazliwa...

    Roger