  • 31. Data: 2010-01-15 03:12:02
    Temat: Re: 50A 12V - może zrobić krzywdę?
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Thu, 14 Jan 2010 15:04:35 +0100, "Wiktor S."
    <wswiktor&poczta,fm@no.spam> wrote:

    >Nie jest prawdą 10 miliamper (niech będzie że trzydzieści, do 50 amper i tak
    >daleko), czy nie jest prawdą że 12 woltów nie zabije?

    Jednostką natężenia jest jeden amper, a nie jedna ampera.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 32. Data: 2010-01-15 07:00:44
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Gotfryd Smolik news"
    > Chyba poczytał.

    Chyba nie do końca.

    > Próbowałeś wbijać igły?
    > Nie?
    > To mam prostszą propozycję, taką na początek.
    > Weź baterię 9V, taką 6F22 czy jak jej tam, i przyłóż
    >do języka. Napisz jak Ci smakowało ;)

    Próbowałem jak byłem mały ;-)

    > Wersję o +30% przebitą przez skórę (nawet tak cienką jak
    >tę na języku i nawet zwilżoną śliną) zostawmy sobie
    >na później.
    > Tak, wiem, smak to głównie od elektrolizy ;) (co faktu,
    >że "w środku" nie będzie inaczej w niczym nie zmienia).

    Co nie zmienia faktu, że "sensacyjne" doniesienia kolegi od akumulatora
    są... dość ciekawe, pod warunkiem, że jednak parę warunków będzie
    spełnionych. Podejrzewam, że samymi igłami można większe kuku zrobić niż
    angażując jeszcze do tego akumulator.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 33. Data: 2010-01-15 07:02:45
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michał"
    >Ty zaś, z całym szacunkiem, poczytaj posty w tym wątku.
    >
    >Wątkotwórca zapytał: "czy PRĄD [..]" - więc pytał o PRĄD (natężenie).
    >
    >Wielkością opisującą prąd elektryczny jest natężenie prądu elektrycznego
    >I, które definiuje się jako pochodną ładunku elektrycznego q, który
    >przepływa przez poprzeczny przekrój przewodnika, po czasie t przepływu
    >tego ładunku.

    Widzę, że potrafimy korzystać z wikipedii. Brawo.

    >Odpisujący podał mu linka mówiącego o NAPIĘCIU ELEKTRYCZNYM.
    >
    >Wierzę, że widzisz różnicę?

    Wierzę, że nie do końca rozumiesz powiązanie pomiędzy prądem, napięciem,
    wydajnością źródła, czasem trwania impulsu i takimi tam.
    A, i nie czytałeś tekstu podanego w linku, prawda?

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 34. Data: 2010-01-15 07:06:21
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michał"
    >Proszę Państwa, czy Wy naprawdę nie rozróżniacie pojęć PRĄD (natężenie)
    >i NAPIĘCIE? W taserach nie gra roli żadna "energia" (zdolność do
    >wykonywania pracy). Taser ma MOC równą iloczynowi NAPIĘCIA i PRĄDU
    >(natężenia).

    Śmiesznie wygląda to w połączeniu z tym, co napisałeś poniżej.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 35. Data: 2010-01-15 07:17:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Piter" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > podobno 2 nitki przewodów przebiły opuszki palców i prąd przepłynał
    > bezpośrednio przez serce. Nie wiem czy ta historia jest prawdziwa, ale
    > możliwa, bo niemal 100% rezystancji to właśnie naskórek a 50 mA wystarczy do
    > zabicia wtedy.

    No popatrz. A jak poliżesz bateryjkę to rezystancja jest jeszcze mniejsza i
    bateryjka jakoś nie zabija. ;)
    Według twojego rozumowania opuszki dają 99,9999% rezystancji - to po pierwsze.
    Po drugie: napięcie przemienne jest groźniejsze, ponieważ powoduje trwały skurcz
    mięśni sercowych( migotanie komór sercowych) znacznie zmniejszenie krążenia
    krwi, z której dostaje się tlen do komory mózgowej).
    Przy stałym nie powoduje wyżej wymienionych skutków - tylko działanie cieplne i
    elektrolityczne.

    Przypisany przez ciebie przypadek można przyjąć jako wymyśloną bajeczkę - tak
    samo jak pozew obywatela ameryki przeciw McDonald's bo przytył.

  • 36. Data: 2010-01-15 08:07:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail q...@p...fm napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Przypisany przez ciebie przypadek można przyjąć jako wymyśloną
    > bajeczkę - tak samo jak pozew obywatela ameryki przeciw McDonald's bo
    > przytył.

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33206,11677
    74.html

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 37. Data: 2010-01-15 08:46:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    wiadomości grup dyskusyjnych:1...@b...poznan.pl...
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33206,11677
    74.html

    Podali źródło tej informacji? Podali jak zakończyła się sprawa? Ktoś wymyślił
    wiadomość, rozeszła się łańcuszkiem i trawiła do "poszukiwaczy prawdy". Z
    słynnych amerykańskich pozwów prawdziwy był tylko z gorącą kawą.

  • 38. Data: 2010-01-15 10:07:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > wymyślił wiadomość, rozeszła się łańcuszkiem i trawiła do
    > "poszukiwaczy prawdy". Z słynnych amerykańskich pozwów prawdziwy był

    to jak się skonczyła, to zupelnie inna sprawa - nikt chyba nie twierdził,
    ze MD przegrał?
    Pamiętam, zę informację widziałem też w TV - ale może jest taka jak mowisz,
    ze wszyscy poszli owczym pędem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 39. Data: 2010-01-15 11:17:11
    Od: "Darkac" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Miecio" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Czy prąd 50A o napięciu 12V może zrobić człowiekowi kuku??

    A mnie kiedyś zrobiło kuku. Przy okazji pobiłem rekord świata w szybkości
    zdejmowania z ręki zegarka i rzucania go na ziemię.

    Grzebiąc przy silniku w starym samochodzie, nagle poczułem na przegubie
    piekielnie gorące pieczenie od metalowej bransolety zegarka. W ułamku
    sekundy zegarek leżał na ziemi i dymił sobie smrodkiem spalonej skóry.
    Jak oprzytomniałem to doszedłem że zwarłem zegarkiem nieosłonięty dodatni
    zacisk akumulatora z jakimś elementem na masie.
    Zegarek przeżył i chodził sobie jak dawniej.
    Na szczęście spalił się tylko starty naskórek który zebrał się między
    segmentami bransolety. Przegub ręki miałem sparzony na czerwono i wkrótce
    pokazał się duży podłużny bąbel. Goiło się dość długo.

    Wszyscy skupili się na bezpośrednim przepływie prądu przez ciało, a nie
    pomyśleli o groźnym wpływie prądu przepływającego w pobliżu ciała. Ciekawe
    jaki prąd przepłynął przez bransoletę? Parędziesiąt amper mogło być.

  • 40. Data: 2010-01-15 12:20:12
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Darkac"

> [...]
    >pomyśleli o groźnym wpływie prądu przepływającego w pobliżu ciała. Ciekawe
    >jaki prąd przepłynął przez bransoletę? Parędziesiąt amper mogło być.

    Nieistotne. Na liniach energetycznych ptaki siadają. I co? I nic.
    Prąd przepłynął także po powierzchni ciała i to dało efekt jaki
    opisałeś. Albo po prostu branzoletka się rozgrzała i konwencjonalnie cię
    sparzyła.

    PS: "Amperów", nie "amper".
    --
    | K...@e...eu.org |