  • 1. Data: 2010-12-23 21:03:22
    Temat: 500W
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Witajcie,

    Czy wymiana zasilaczy na "lepsze" ma sens w kontekscie oszczedzania
    energii? Ostatnio odkrylem, ze moje 2 PC ciagna ok. 500W pradu non stop,
    w tym jeden 75% czasu jest w IDLE a drugi 30% czasu w IDLE.

    Kazdy ma 3 dyski HDD, dzialajace non stop. 24/24. Jeden CPI to c2d drugi
    to Athlon jakiś 6000+. W pierwszym Ati 3650 passywna w drugim onboard
    ati 3200. Zasilacze - ovbecnie nei pamietam, w któryms jest Amarox, co w
    drugim - Moze Corsair. Obydwa raczej w granicach 450W

    Może doradzicie, co wymienic, żeby ograniczyć zuzycie energii?

    Moze AMD z 65W na 45W?

    Co jeszcze?

  • 2. Data: 2010-12-23 21:33:30
    Temat: Re: 500W
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-23 22:03, Użytkownik Mateusz napisał:
> [...]
    > drugim - Moze Corsair. Obydwa raczej w granicach 450W
    >
    > Może doradzicie, co wymienic, żeby ograniczyć zuzycie energii?

    Wyłączać jak nie pracują.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-12-23 22:34:43
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-23 22:03, Mateusz pisze:
    > Czy wymiana zasilaczy na "lepsze" ma sens w kontekscie oszczedzania
    > energii? Ostatnio odkrylem, ze moje 2 PC ciagna ok. 500W pradu non stop,
    > w tym jeden 75% czasu jest w IDLE a drugi 30% czasu w IDLE.
    Ale to PC czy PC + peryferia? Bo jeden monitor może ciągnąć 22W podczas
    pełnej pracy, a drugi 15W w idle i 150W podczas świecenia...
    Może ustaw jakieś wygaszanie ekranu w sensownym czasie?

    > Kazdy ma 3 dyski HDD, dzialajace non stop. 24/24.
    Jeden dysk to jakieś 2-3W, nie przejmowałbym się nimi zbytnio, 500W nie
    one robią... Poza tym "działające non-stop" tzn cały czas coś robią, czy
    tylko się kręcą? Może by im ustawić usypianie np po 3-5h?

    > Jeden CPI to c2d drugi
    > to Athlon jakiś 6000+. W pierwszym Ati 3650 passywna w drugim onboard
    > ati 3200.
    Czyli obie grafiki w miarę energooszczędne...

    > Zasilacze - ovbecnie nei pamietam, w któryms jest Amarox, co w
    > drugim - Moze Corsair. Obydwa raczej w granicach 450W
    > Może doradzicie, co wymienic, żeby ograniczyć zuzycie energii?
    Zasilacze wiewają różną sprawność, chcesz wymieniać to szukaj
    najsłabszego dostępnego (200W spokojnie starczy na twój sprzęt) z
    certyfikatami 80+ itp (sprawność >80%, ale to jest podawane dla
    nominalnego obciążenia lub 70% obciążenia, a nie obciążenia 80W
    zasilacza o mocy maksymalnej 500W, bo wtedy jest gorzej)

    > Moze AMD z 65W na 45W?
    Może, ale czy cała platforma jest energooszczędna?

    Sprawdz czy masz włączone w biosie enhanced speedstep (dla c2d) lub
    cool&quiet (dla amd), czy masz w systemie operacyjnym odpowiednio
    ustawione zarządzanie energią (dla windowsa - wbrew nazwie - "minimalne
    zarządzanie energią" dopiero pozwala prawidłowo zwalniać procesorowi w
    idle).

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-12-23 23:08:51
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > Witajcie,

    > Czy wymiana zasilaczy na "lepsze" ma sens w kontekscie oszczedzania

    Coś mi trudno uwierzyć w te ok 250W na komputer w idle.
    Mam starą maszynką na c2d q6600 (65nm - 90 W)
    plus ATI 3860 2GBRam i 4 dyski. W idle ciągnie max 170W (bez monitora)
    A twoje maszyny są słabsze. Szczególnie grafika zintegorawana.
    Zasilacze Enermax 600W ale nie sądzę aby to miało wielkie znaczenie.
    Po co trzymasz komputery 24/24 czy to jakieś serwery? Do ściągania to jakiś
    nettop na atomie wystarczy co bierze ok 25W.

  • 5. Data: 2010-12-24 08:16:53
    Od: "Roman" <r...@S...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drugim - Moze Corsair. Obydwa raczej w granicach 450W
    >
    > Może doradzicie, co wymienic, żeby ograniczyć zuzycie energii?

    czy możesz opisać swoj układ pomiarowy

  • 6. Data: 2010-12-24 15:14:08
    Od: Tomek Banach <b...@b...org>

    W dniu 2010-12-23 22:03, Mateusz pisze:

    > Może doradzicie, co wymienic, żeby ograniczyć zuzycie energii?

    Najpierw policz ile musisz zainwestować i ile dzięki temu oszczędzisz -
    na moje oko to ta inwestycja nie zwróci Ci się w czasie życiu sprzętu.

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-12-26 21:11:26
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik RadoslawF napisał:

    > Wyłączać jak nie pracują.

    Peacują 24/24 - wiec ta porada odpada ;)

  • 8. Data: 2010-12-26 21:13:38
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    > ustawione zarządzanie energią (dla windowsa - wbrew nazwie - "minimalne
    > zarządzanie energią" dopiero pozwala prawidłowo zwalniać procesorowi w

    Podpowiedziales mi, dzieki, juz powlaczalem odpowiednie profile w
    systemach. Bo BIOS byl OK, natomiast systemy szly "pelna para" teraz AMD
    sie ochlodzil z 45 do 35 stopni (i mniejsza czestotliwosc pokazuje
    CPU-Z), podobnie C2D, en sie nei ochodzil az tak, bo jedynie z 33 na 29
    stopni, ale czestotliwosc tez spada z 3ghz na 2ghz)

  • 9. Data: 2010-12-26 21:15:17
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Gil napisał:

    > Coś mi trudno uwierzyć w te ok 250W na komputer w idle.

    Kalkulacje robilem "na oko" patrzac po roznicach rachnkow od momentu
    wlaczenia kompa nr 2 w tryb 24/24 :)

    > Po co trzymasz komputery 24/24 czy to jakieś serwery? Do ściągania to jakiś
    > nettop na atomie wystarczy co bierze ok 25W.

    No ja musze miec 3 TB dyski na chodzie (bo musze!) ;)

  • 10. Data: 2010-12-27 04:41:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Roman" <r...@S...pl> wrote in message
    > czy możesz opisać swoj układ pomiarowy

    Jego układ pomiarowy to "oko" :-)))))))))