  • 21. Data: 2010-12-28 08:23:03
    Temat: Re: 500W
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Gru, 21:29, "Roman" <r...@S...pl> wrote:

    > Mozna troche zainwestowachttp://www.twenga.pl/dir-Ogrod-i-majster
    kowanie,Narzedzia-pomiarowe,W...

    ...mozna, ale szkoda kasy ;)
    w koncu nie wazne ile toto bierze, ale ile za to placimy, czyli pomiar
    tym zaplombowanym licznikiem wg ktorego nas rozliczaja daje wyniki
    najdokladniejsze...

    WS

    PS. przy okazji przetestuje sie licznik, mozna tez sprawdzic liniowosc
    licznika mierzac moc:
    1. najpierw te kompy,
    2. 10 zarowek x 100W
    3. kompy + zarowki

    moc "1" powinna byc rowna "3" minus "2", a "2" zblizone do 1kW (ale to
    juz zalezy na ile dokladnie chinczykowi zarowki sie wyprodukowalo...)

  • 22. Data: 2010-12-28 14:33:53
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik animka napisał:

    > Ja to musiałabym kupić przynajmniej 3 szt (przydałoby się 5), żeby do
    > każdego gniazdka podłaczyć.

    A ja po prostu podepne przed upsami ;)

  • 23. Data: 2010-12-28 16:38:34
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-28 01:30, Dawid pisze:

    > No i chyba najlepszy świąteczny numer- patrz odpowiedż Animki-:-)
    > Tym kabaretowym akcentem pożegnamy stary rok, tego nikt nie przebije.
    > Jote jesteś wielki:-)

    Owszem, Jotte jest wielki, a Ty mu nawet do kolan nie sięgasz :-)

    Nie zauważyłeś na obrazkach, że ten licznik się wkłada do gniazdka i
    dopiero podłącza do niego jakąś jedn a wtyczkę?

    --
    animka

  • 24. Data: 2010-12-28 16:41:33
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-28 15:33, Mateusz pisze:

    > A ja po prostu podepne przed upsami ;)

    Bo masz jeden. Ja mam w jednym pokoju 3 listwy z popodłączanymi
    urządzeniami/sprzętem. W kuchni w jednym gniazdku-lodówka, w drugim okap.
    To wszystko zużywa prąd w tym samym czasie.

    --
    animka

  • 25. Data: 2010-12-28 16:48:13
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik animka napisał:

    > Bo masz jeden.

    Ups? Nie, dwa mam :) Ogolnie to po wymianie instalacji elektrycznej i
    wydzieleniu osobnego "obiegu" tylko pod komputery nie obawiam sie 2
    kompow ciagnac z jednego "power"-gniazdka :)

    > Ja mam w jednym pokoju 3 listwy z popodłączanymi
    > urządzeniami/sprzętem.

    Listwy sa podlaczone do UPSów ;)

  • 26. Data: 2010-12-28 22:17:14
    Od: Dawid <m...@n...pl>

    W dniu 2010-12-28 17:38, animka pisze:

    > Owszem, Jotte jest wielki, a Ty mu nawet do kolan nie sięgasz :-)

    Ty sięgasz gdzie trzeba i możesz mu .......... zrobić dobrze.

  • 27. Data: 2010-12-28 23:11:29
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-12-28 23:17, Dawid pisze:

    > Ty sięgasz gdzie trzeba i możesz mu .......... zrobić dobrze.

    No i się wydało kim właściwie jesteś. Pewnie nie zaimponujesz Jottemu!

    --
    animka

  • 28. Data: 2010-12-30 08:30:53
    Od: Marx <M...@n...com>

    Możesz też wymienić 3 dyski na jeden jeśli to nie jest RAID jakiś, a
    wydajność nie jest kluczowa. Wyłączenie monitora to chyba oczywista
    oczywistość, wymiana procesora na energooszczędny też nie jest złym
    pomysłem. Można też zrobić undervolting, po czym zmniejszyć ilość
    wentylatorów w obudowie lub je spowolnić. C&Q oraz speedstep są
    obowiązkowe w serwerach i widzę że już je włączyłeś. Wymiana zasilacza
    to chyba ostatnia rzecz o której bym myślał.
    A generalnie jeśli zależy ci na energooszczędności, to powinieneś
    komputer składać od samego początku mając to na uwadze. Np warto kupić
    płytę z integrą, serwery rzadko potrzebują wypasionego 3d. Są też
    chipsety które są bardziej i mniej prądożerne. W serwerze warto
    zainstalować system bez GUI, który sam z siebie mniej obciąża procesor.
    Taki Linux ma np możliwość tworzenia własnych schematów C&Q - można
    zrobić tak że dopiero dłuższe obciążenie powoduje wzrost częstotliwości
    pracy procesora.
    Wszystko zależy od tego co ten serwer robi.
    Marx