-
11. Data: 2009-04-14 20:15:43
Temat: Re: 450-ka pomiota mn� bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Od: "Oniet" <o...@o...eu>
> > > Też bym wziął 450-ke. Tylko jaką ? Nie chce takiej "narwanej" ani takiej
> gdzie
> > > często trzeba serwisować (upiardliwe i DROGIE !). Słowem: nie chce
> wyczynowej.
> >
> > Nie ma innych 450 niż wyczynowe.
>
> A BMW G 450 X (chyba się tak nazywa) to teoretycznie dual sport??, tak samo DR-
> Z 400 (nie oferowany w Europie), nie wiem czy też Husqvarna TE 4xx - czy to
> mozna nazwać enduro ?
Jeszcze chyba Kawa KLX 450 R jest spokojniejszym, niewyczynowym enduro ? Czy się
myle ?
Pozdr.
Oniet.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
12. Data: 2009-04-14 20:16:41
Temat: Re: 450-ka pomiota mną bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-04-14 22:02:33 +0200, "Oniet" <o...@o...eu> said:
>> Nie ma innych 450 niż wyczynowe.
>
> A BMW G 450 X (chyba się tak nazywa) to teoretycznie dual sport??,
Wyczyn.
> nie wiem czy też Husqvarna TE 4xx - czy to mozna nazwać enduro ?
Enduro, ale wyczynowe. Takie maszyny nie różnią się aż tak bardzo od
crossów - mają lampy (i inne gadżety wymagane do dopuszczenia do ruchu
ulicznego - regulaminy niektórych zawodów wymagają aby enduraki były
teoretycznie zarejestrowane), ciut inaczej zestrojone zawieszenia,
odrobinę inną geometrię, inną skrzynię biegów itepe. Ale silniki to
często bliźniacze konstrukcje i serwis w obu liczy się na motogodziny.
>> Poszukaj w takim razie używanej DRZ 400. Małoobsługowa, dość lekka, pod
>> dobrym rajderem wjedzie wszędzie, z Twoją masą sobie spokojnie poradzi.
>
> Dużo osób ją poleca. Pomyśle o DR-Z 400. Szkoda że już nie sprzedają nowej...
> Brakuje tego typu motocykli na rynku, sami piszecie że 400-ki to w zasadzie
> tylko wyczynowe.
Niestety, dual-sporty w okolicach tej pojemności i wagi wymarły. W
zamian producenci proponują teraz "600 enduro"
>> Z tym serwisem nie ma co aż tak histeryzować. ~15 motogodzin to
>> (uśredniając) ze 2 miesiące weekendowych wypadów do lasu. Po tym trzeba
>> zmienić olej (litr-półtora), przy amatorskim jeżdżeniu co drugą zmianę
>> zaglądnąć do zaworów. Raz w roku przydaje się przeglądnąć zawiasy
>> (zmienić olej w przodzie, przesmarować tył). Gorzej, gdybyś taką
>> wyczynówką chciał polatać po mieście, do pracy itepe - to już ma mały
>> sens (i opon szkoda).
>
> Wymian oleju to nie problem, ale wszelkie inne sprawy - to już dla mnie kłopot
> (bo kompletnie się na tym nie znam).
Nie święci garnki lepią ;-)
>> Jak Ci łapa "drgnie" na wybojach, to może się skończyć gumą,
>> przewinięciem przez plecy lub lądowaniem w krzakach (oby nie na
>> drzewie). Widywało się takie przypadki. Z drugiej strony - na takie
>> niewysilonej 250 polatasz sezon-dwa, obyjesz się, nawachlujesz biegami,
>> poprzewracasz i w końcu kupisz coś mocniejszego. Normalna kolej rzeczy.
> No tak. To sprawa jeszcze jest do przemyślenia. Nie chciałbym po dwóch sezonach
> zmieniać sprzęta, chociążby ze względu na dużą utrate wartości (a myśle o
> nowym, albo prawie nowym).
Ech, ta sama gadka, co przy szosówkach... Nauka jazdy to proces
trwający (a w sumie to nigdy się nie kończący) i obarczony pewnym
ryzykiem. Wręcz bym Ci sugerował na początek kupienie jakiejś w miarę
świeżej używki, żeby nie tracić bez sensu na późniejszej odsprzedaży.
Nie ma czegoś takiego, jak "moto docelowe", zwłaszcza w przypadku
pierwszego. Pouczysz się, poprzewracasz, za rok-dwa sprzedasz z niedużą
stratą i kupisz coś poważniejszego "na dłużej". Na dłużej w teorii
przynajmniej ;-)
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
13. Data: 2009-04-14 21:07:39
Temat: Re: 450-ka pomiota mną bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Od: N1 <s...@v...pl>
de Fresz pisze:
> Nie ma czegoś
> takiego, jak "moto docelowe"
>
Święte słowa :-)
-
14. Data: 2009-04-14 21:46:03
Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>
Użytkownik "Oniet" <o...@o...eu> napisał w wiadomości
news:6ddb.00000094.49e4e89b@newsgate.onet.pl...
> A jak wygląda serwisowanie takiej CRF 450 X ? Często się reguluje zawory,
> wymienia olej, itd. ? Wiem, że w WR 250 F olej wymienia się 10 razy
> częściej
> niż w WR 250 R (co 500 km w F i co 5000 km w R).
zapomnij o CRF 450 w X nie znam Cię ale wiem że to motor nie dla Ciebie:)
Tak samo zapomnin o RMZ-cie
Najlepsze rozwiązanie dla Ciebie to z używek DRZ 400 lub z nowych WR 450 i
najlepiej nie dłubana taka z oryginalnym wydechem tym z katalizatorem:)
Jest jeszcze nowe pmarańczowe 400 EXC-r bardzo miłe ale cholerstwo drogie i
brak importowanych w lepszych cenach.
No i przy twojej wadze tylko 4ipół, 2ipół raz że jechać nie będzie a dwa że
ziabite silnikowo będzie raz dwa.
pozdrawiam
rafał
450exc
-
15. Data: 2009-04-14 22:01:09
Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2009-04-14 23:46:03 +0200, "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl> said:
> zapomnij o CRF 450 w X
Tymbardziej, że w Polsce nia mają homologacji.
> Jest jeszcze nowe pmarańczowe 400 EXC-r bardzo miłe ale cholerstwo drogie i
> brak importowanych w lepszych cenach.
I serwis jak w wyczynówkach. Nie to żeby była to masakryczna wada, tak
tylko uprzedzam pytanie kolegi Onieta. Jest jeszcze nowa Huska TE 350.
> No i przy twojej wadze tylko 4ipół, 2ipół raz że jechać nie będzie a dwa że
> ziabite silnikowo będzie raz dwa.
Spytaj Magica ile waży ;-) Bo chłopak daje radę na 250 (i to
oldskulowej) i nie odstaje od 4i5 ;-)
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
16. Data: 2009-04-15 07:13:59
Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Rafał Tomaszewski napisał(a):
> Użytkownik "Oniet" <o...@o...eu> napisał w wiadomości
>
>>niż w WR 250 R (co 500 km w F i co 5000 km w R).
>
> No i przy twojej wadze tylko 4ipół, 2ipół raz że jechać nie będzie a dwa że
> ziabite silnikowo będzie raz dwa.
Nie przesadzaj. Do jezdzenie po lesnych drogach, taka cwiarteczka
trzydziestokonna bedzie jak znalazl. Jak juz chlopak pojezdzi i apetytu
nabierze na trudniejszy teren, to moze sobie zmieni na cos wiekszego.
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
17. Data: 2009-04-15 07:53:21
Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Od: Marek B <r...@n...net.pl>
Rafał Tomaszewski pisze:
> Użytkownik "Oniet" <o...@o...eu> napisał w wiadomości
> news:6ddb.00000094.49e4e89b@newsgate.onet.pl...
>> A jak wygląda serwisowanie takiej CRF 450 X ? Często się reguluje zawory,
>> wymienia olej, itd. ? Wiem, że w WR 250 F olej wymienia się 10 razy
>> częściej
>> niż w WR 250 R (co 500 km w F i co 5000 km w R).
>
> zapomnij o CRF 450 w X nie znam Cię ale wiem że to motor nie dla Ciebie:)
nie wiem dlaczego odradzasz, gdyż homologacje to się teraz "kupuje w
salonie", druga sprawa że większość exc,drz,crf i wr nie są dopuszczone
do ruchu (wyłączając moją)
co do zaworów fabrycznych mają jedną wadę są tytanowe i schodzą jak woda
ale po wymianie ssących na stalowe zapominasz o regulacji przez jakiś
rok jeżeli w łikendy latasz. A co do wymiany oleju to lepiej wymieniać
olej częściej nić rzadziej robić kosztowne remonty silnika.
--
pozdrawiam
Marek
crf250x
-
18. Data: 2009-04-15 08:58:35
Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-04-15 09:53:21 +0200, Marek B <r...@n...net.pl> said:
>> zapomnij o CRF 450 w X nie znam Cię ale wiem że to motor nie
> dla Ciebie:) nie wiem dlaczego odradzasz, gdyż homologacje to się teraz
> "kup uje w salonie",
Nie w przypadku CRF-X. Honda Polska dała dupy i nie załatwili
stosownych papierków, więc u nas nie kupisz tego motocykla z
rejestracją. Co ciekawe, możesz sobie ściągnąć zarejestrowaną z
zahramanicy i przerejestrować, z tym nie ma problemu.
> druga sprawa że większość exc,drz,crf i wr nie są dopuszczone do ruchu
> (wyłączając moją)
Że co niby? Rozwiń, bo albo niejasno wyłożyłeś swoją myśl, albo pleciesz.
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco
-
19. Data: 2009-04-15 09:02:01
Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Od: Marek B <r...@n...net.pl>
de Fresz pisze:
>> druga sprawa że większość exc,drz,crf i wr nie są dopuszczone do
>> ruchu (wyłączając moją)
>
> Że co niby? Rozwiń, bo albo niejasno wyłożyłeś swoją myśl, albo pleciesz.
większość oferowanych na allegro sprzętów nie posiada prawa do
rejestracji i jet tak sprzedawana.
--
pozdrawiam
Marek
crf250x
-
20. Data: 2009-04-15 09:19:06
Temat: Re: 450-ka pomiota mnÄ? bardzo ??? MOC a MASA kierownika....
Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>
On 2009-04-15 11:02:01 +0200, Marek B <r...@n...net.pl> said:
> de Fresz pisze:
>>> druga sprawa A 1/4 e wiÄkszoAÄ exc,drz,crf i wr nie sÄ
> dopuszczone do
>>> ruchu (wyłączając moją)
>>
>> A>>e co niby? RozwiA, bo albo niejasno wyAoA 1/4 yAeA swojÄ myAl, albo
>> pleciesz.
>
> większość oferowanych na allegro sprzętów nie po siada prawa do
> rejestracji i jet tak sprzedawana.
Nigdy nie prowadziłem statystyki, ale tak wrażeniowo, to bez prawa
rejestracji jest mniej niż połowa enduraków wyczynowych. Nie wgryzałem
się szczególnie mocno w to, jak jest z nowymi, ale AFAIK część ma opcję
przy zakupie motocykla dołożenia kitu homologacyjnego płatną ekstra
(tak zdaje się było z DR-Z w wersji E), inne mają i tak i tak w
komplecie i można sobie co najwyżej nie rejestrować (obowiązku nie ma,
ale papiery do tego potrzebne - są). Np. AFAIK Huski sprzedawane w
Polsce baj difolt miały papiery do rejestracji, ponoć łącznie z
modelami TC ;-)
--
Pozdrawiam
Sebastian
Hunda Sewen Ffy und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco