  • 21. Data: 2010-02-18 16:18:59
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - finał
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > pompa byla moim problemem duzo wczesniej. przy mrozie ok -10 kontrolka
    > cisnienia oleju gasla bardzo dlugo.
    > teraz w sumie tez jakos blyskawicznie nie gasnie przy uruchamianiu
    silnika.

    moze kontrolka byla zepsuta?

    Przy niskiej temperaturze olej jest gesty. Powoduje to ze nawet kiepska
    pompa albo duze luzy na panewkach nie powoduja zbytniego spadku cisnienia

    Icek

  • 22. Data: 2010-02-18 16:32:37
    Temat: Re: -27,8, rozrzad - fina?
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-02-18 16:01, peter wrote:

    > przyklad pierwszy z brzegu to opel 23dtr. czujnik kontrolki jest zaraz
    > przy pompie oleju. przy mocno zuzytych panewkach na ostatniej panewce
    > bedzie nizsze cisnienie niz na pierwszej, nie mowiac juz o cisnieniu na
    > walku rozrzadu.

    Przy mocno zuzytych panewkach silnik ma spory przebieg, wiec albo nalezy
    zezlomowac auto, albo wymienic panewki, zrobic szlif walu, cylindrow,
    wymienic panewki, pierscienie/tloki etc.
    Przy mocno zuzytych panewkach, cisnienie ma prawo byc niskie.

  • 23. Data: 2010-02-18 16:37:20
    Od: "peter" <a...@F...pl>

> [...]
    > wymienic panewki, pierscienie/tloki etc.
    > Przy mocno zuzytych panewkach, cisnienie ma prawo byc niskie.

    kolejny teoretyk ....
    czyli wg ciebie cisnienie w nowym silniku na wszystkich panewkach jest
    identyczne?

  • 24. Data: 2010-02-18 16:46:38
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    peter pisze:

    > tak bylo z 1.4 12v
    > porypana magistrala olejowa tam jest

    I tak jest tez w 1.4 TS w alfie... dopiero co wymienilem walki rozrzadu
    (przebieg 100kkm):>

    --
    Karolek

  • 25. Data: 2010-02-18 16:49:53
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > I tak jest tez w 1.4 TS w alfie... dopiero co wymienilem walki rozrzadu
    > (przebieg 100kkm):>

    tzn tez po zdjeciu pokrywy zaworow widac tam jakies rurki doprowadzajace
    olej ? w jednym z naprawianych przypadkow te rurki sie wykrecaly, a niektore
    nawet same zrywaly gwint (pewnie od poluzowania i wibracji)

  • 26. Data: 2010-02-18 16:52:20
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-02-18 16:37, peter wrote:

    > kolejny teoretyk ....
    Nie nazwe siebie guru, bo zaledwie kilka silnikow hobbistycznie zlozylem.

    > czyli wg ciebie cisnienie w nowym silniku na wszystkich panewkach jest
    > identyczne?
    NIe, ale jesli jest niewystarczajace, nalezy skladac reklamacje, pisac
    pozwy etc.

  • 27. Data: 2010-02-18 17:01:27
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > NIe, ale jesli jest niewystarczajace, nalezy skladac reklamacje, pisac
    > pozwy etc.

    a kto mowi ze w nowym silniku jest niewystarczajace? zakladam ze najnizsze
    cisnienie w calej magistrali jest wystarczajace aby dobrze smarowac silnik.
    wyzsze na samym poczatku nie zaszkodzi, choc sa i tacy co twierdza ze za
    wysokie cisnienie zrywa film olejowy (uwazam ze to niemozliwe ale moze sie
    myle)

  • 28. Data: 2010-02-18 17:05:00
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-02-18 16:13, KJ Siła Słów wrote:

> [...]
    > Efekt - wytarcie krzywek walka rozrzadu przy przebiegu niecalych 90 kkm
    > (regularnie zmieniany olej, polsyntetyczny castrol).

    Czyli jaka konkluzja? Nie wiadomo czy czujnik byl ok, nie wiadomo czy
    wada konstrukcyjna, nie wiadomo co spowodowalo wytarcie walka. Wiadomo,
    ze byl jeden silnik w pewnym aucie i uzytkowniczka ktora nie potrafila
    jezdzic + domysly z wezsza magistrala. Zatem auto chujowe i z bledami
    konstrukcyjnymi :)

  • 29. Data: 2010-02-18 17:08:33
    Od: "peter" <a...@F...pl>

> [...]
    > jeden silnik w pewnym aucie i uzytkowniczka ktora nie potrafila jezdzic +
    > domysly z wezsza magistrala. Zatem auto chujowe i z bledami

    konkluzja jest taka ze nie masz o tym pojecia. w latach swietnosci
    bravo/brava to byl standardowy problem z tymi silnikami.

  • 30. Data: 2010-02-18 17:15:27
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-02-18 17:01, peter wrote:

> [...]
    > smarowac silnik. wyzsze na samym poczatku nie zaszkodzi, choc sa i tacy
    > co twierdza ze za wysokie cisnienie zrywa film olejowy (uwazam ze to

    No ty mowisz. Obecnie producenta nie interesuje co bedzie dzialo sie w
    silniku po przebiego 200-300kkm (jak wiekszoasc uzywanych aut z Zachodu)
    Gwarancja sie skonczyla, wiec conajwyzej moze ci sprzedac czesci do
    pascia za gruba kase, a najlepiej jak kupisz nowe auto. Uwalona
    krzywka? Kogo to interesuje, tym bardziej po gwarancji.
    Internetowi teoretycy/hobbisci moga sobie tworzyc swoje teorie, a
    producent wprowadza kolejny model i skupia sie na jego sprzedazy.