  • 81. Data: 2010-01-26 22:46:17
    Temat: Re: nowe spostrzezenia
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Michał Gut"

> [...]
    > obawie o zycie rozrusznika (aku sobie krecil jak gdyby nigdy nic) i
    > w rurze wydechowej nie czylem spalin, ani tez nie bylo ich widac,
    > natomiast pod maska mialem dosc duzo, zeby nie powiedziec ze bardzo
    > duzo spalin (jak na ta nieduza liczbe zaplonow).
    >
    > wniosek: lancuch jest caly,
    > moze przeskoczyl jak plaszczyca sugeruje (chociaz ow brat stwierdzil
    > ze to bardzo malo prawdopodobne ze wzgledu na to ze lancuch sie sie
    > napina pod wplywem mrozu a nie rozluznia - chyba ze napinacze
    > polecialy...)
    >
    > co moze dawac jeszcze takie objawy? upg?

    Nie katuj już tego silnika :(

  • 82. Data: 2010-01-26 22:59:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michał Gut pisze:
> [...]
    > cylindrach ale tak, jakby te detonacje w silniku byly za slabe. Spaliny nie
    > wychodza rura wydechowa tylko rura od DOLOTU powietrza.

    To by sugerowało albo solidne przestawienie rozrządu, albo już
    uszkodzenie polegające na niezamykających się jakimś zaworze wydechowym.
    Albo pęknięty wydech.
    Spaliny do dolotu mogą się też dostawać przez odmę.

> [...]
    > bardzo malo prawdopodobne ze wzgledu na to ze lancuch sie sie napina pod
    > wplywem mrozu a nie rozluznia - chyba ze napinacze polecialy...)

    Łańcuch się napina pod wpływem napinacza - to czy łańcuch się minimalnie
    wydłuży czy skróci pod wpływem temperatury jest tu pomijalne.

    > co moze dawac jeszcze takie objawy? upg?

    Wątpliwe, chyba że ją zupełnie wydmuchało.
    Możesz sprawdzić skąd lecą te spaliny - jeżeli między głowicą a blokiem
    to pewnie tak, jeżeli z dolotu to nie upg.

  • 83. Data: 2010-01-26 23:36:13
    Temat: Re: -27,8 i pekl mi lancuch rozrzadu...
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 26.01.2010 Michał Gut <m...@w...pl> napisał/a:

    > trol nie wiec rozwin ignorant
    > jestem informatykiem a nie mechanikiem - staram sie pozyskiwac wiedze na
    > pms, autokaciku punto i wsrod znajomkow i tyle. cos pominalem istotnego?

    Brak świec zapłonowych w silniku o zapłonie samoczynnym.

    Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

  • 84. Data: 2010-01-27 00:18:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 16:22:28 +0100, Michał Gut napisał(a):

    > ano hydrauliczny - ale przeciez zawsze przy uruchamianiu silnika na poczatku
    > nie ma smarowania i cisnienie sie pojawia po chwili dopiero - przeciez by
    > sie sypalo tak non stop

    Ale to jest przy samym uruchamianiu, kiedy obroty są malutkie. A jak Ty
    przegazowałes motor i luźny łańcuch zaczął przewijać się po zębatkach, to
    nic dziwnego, że skoczył.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 85. Data: 2010-01-27 00:56:00
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 26.01.2010 WIHEDCNF <2...@h...nl> napisał/a:

> [...]
    > rowerowego, gdzie zjawisko jest aż przerysowane - "góra" łańcucha
    > napięta a "dół" może w zasadzie zwisać. Jedno małe ale - jeśli
    > oderwiesz napędzane koło roweru od podłoża, to przy jego rozpędzaniu
    > na powno włożysz więcej siły, niż w późniejszym nawet szybkim
    > jednostajnym kręceniu, tyle, że w tym przypadku znaczącą rolę odgrywa
    > olbrzymi moment bezwładności całego koła - zastanów się co się stanie
    > gdy zdejmiesz szprychy i obręcz - moim zdaniem nie będziesz nawet w
    > stanie zauważyć różnicy wielkości sił potrzebnych do rozpędzenia a
    > następnie utrzymania obrotów samej piasty.

    To rozumiem z bezwładnością, ale mi chodziło o szybkość rozchodzenia
    się fali mechanicznej - przy stałych obrotach, a przy nagłej jej
    zmianie. W przypadku przyspieszania obrotów silnika przez łańcuch
    przykazywany jest jakiś moment ciągnący, większy niż przy obrotach
    jednostajnych. Gdyby wyeliminować z modelu tarcie i dać nieważkość
    rozrządu, to właściwie ruch jednostajny i spoczynek by się niczym
    nie różnił. W przypadku przyspieszenia jednak informacja o przyłożeniu
    siły rozejdzie się z prędkością dźwięku, co musi rozciągnąć łańcuch
    niezależnie czy wałek coś waży czy nie i czy tarcie jest czy go nie ma.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 86. Data: 2010-01-27 01:19:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 23:36:13 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki napisał(a):

    > Brak świec zapłonowych w silniku o zapłonie samoczynnym.

    Chloru, idź do WuCa się pobrandzlować na prawym, specjalisto od gumowych
    gwintów.
    To, że silnik ma zapłon samoczynny nie oznacza, że nie mogą mu zapłony
    wypadać. Jak sama nazwa wskazuje w silniku wysokoprężnym (aka z zapłonem
    samoczynnym) takie coś jak 'zapłon' istnieje, ma miejsce co dwa obroty wału
    per cylinder i może wypaść.

  • 87. Data: 2010-01-27 01:22:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 22:39:54 +0100, Michał Gut napisał(a):

    > moze przeskoczyl jak plaszczyca sugeruje (chociaz ow brat stwierdzil ze to

    Jesli już, to PAN Płaszczyca.

    > bardzo malo prawdopodobne ze wzgledu na to ze lancuch sie sie napina pod
    > wplywem mrozu a nie rozluznia - chyba ze napinacze polecialy...)

    Skurcz termiczny łańcucha to nawet milimetra nie będzie. Natomiast to, że
    napinacz nie działał na skutek mrozu i niedotarcia oleju do siłownika -
    bardzo możliwe.

  • 88. Data: 2010-01-27 01:24:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 22:59:25 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > Albo pęknięty wydech.
    > Spaliny do dolotu mogą się też dostawać przez odmę.

    Ejże, ejże... Jak Ci się fazy rozrządu przestawią, to zawór dolotowy się
    otworzy pod koniec suwu wydechu.

  • 89. Data: 2010-01-27 01:35:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Jan 2010 22:39:54 +0100, Michał Gut wrote:
> [...]
    >bardzo malo prawdopodobne ze wzgledu na to ze lancuch sie sie napina pod
    >wplywem mrozu a nie rozluznia - chyba ze napinacze polecialy...)

    A serwisowke czytales ?
    Jak tam sa mocowane kola rozrzadu .. moze na stozek/wcisk ?

    J.

  • 90. Data: 2010-01-27 01:52:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 27 Jan 2010 01:35:22 +0100, J.F. napisał(a):

    > A serwisowke czytales ?
    > Jak tam sa mocowane kola rozrzadu .. moze na stozek/wcisk ?

    Nie widziałem nigdy takiego rozwiązania, a do tego nie byłoby huku.