  • 11. Data: 2010-11-25 22:50:32
    Temat: Re: 24c16A vs 24c16B - dlaczego po zamianie nie dziala
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    elektron wrote:

    > Na paczatek podam ze chodzi o Pamieci ATMELA
    > Wersja B jest szybsza zatem jak zamiast A wsadze B to powinno dzialac a
    > nie dziala.

    Wiesz, czy myślisz? Wg datashitu 24C16A ma szybszy interfejs I2C (400kHz) w
    odróżnieniu od 100kHz dla wersji B. Dlatego też nie zaleca się stosować
    24C16B, tylko 24LC16B. Tego ostatniego datashita nie sprawdzałem.

    Waldek

  • 12. Data: 2010-11-25 23:28:23
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:8l87hoFcafU1@mid.uni-berlin.de...

    > Wiesz, czy myślisz? Wg datashitu 24C16A ma szybszy interfejs I2C
    (400kHz) w
    > odróżnieniu od 100kHz dla wersji B.

    Chyba na różne datasheety patrzyliśmy, bo u mnie wersja B jest do 1MHz :)

    e.

  • 13. Data: 2010-11-26 07:47:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "elektron" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Dodowodem jest opdpowiedz innego kolego z grupy.
    > Przeciez ukłąd dziła dalej tak samo wolno.
    > Wsadzenie szybszej kostki nie powoduje to zatem niuansów które miałyby
    > miejsce w przypadku gdyby cały projekt miał działać szybciej.

    Za szybko, albo za mało dokładnie czytasz. Ja nie pisałem o szybszym
    działaniu całego układu tylko o stromszych zboczach.
    Mieliśmy ze 3 lata temu podobny problem z jakimś EEPROMem (też Atmela, ale
    chyba SPI, a nie I2C) w przystawce do DSM-51.
    Wszystkie przestawki (w tym i ta do nauki obsługi EEPROMów I2C, SPI,
    MicroWire) były podłączane płaskim kabelkiem 10cm (projekt tego interfejsu
    pochodzi z 93 roku).
    No i w pewnym momencie nowa partia przystawek i jeden z rodzajów EEPROMów
    nie działa.
    Pomógł zakup odpowiedników chyba ST.
    Ponieważ spodziewaliśmy się (znałem już ten artykuł który tu wskazałem), że
    wkrótce może być tak, że wszystkie przestaną działać i nie da się nic
    awaryjnie kupić, poszukaliśmy źródła problemu.
    A było nim strome zbocze wyjścia tego eepromu, które w dość długim kabelku
    przenosiło się do jego własnej linii clock jako krótka szpilka no i się
    gubił.
    Pomogło dołożenie filtru RC na wyjściu EEPROMu.
    P.G.

  • 14. Data: 2010-11-26 07:58:33
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pią, 26 lis 2010 00:28:23 in article
    entroper wrote:
> [...]
    > (400kHz) w
    >
    > Chyba na różne datasheety patrzyliśmy, bo u mnie wersja B jest do 1MHz :)

    Pewnie różne, krótkie wyszukiwanie 24c16B:
    100 kHz - Microchip
    400 kHz - Atmel
    1 Mhz Atmel
    1 Mhz Atmel - niekompatybilny z 5V