  • 1. Data: 2010-11-24 08:18:42
    Temat: composite video na sygnał cyfrowy
    Od: Kicer <...@...c>

    Witam

    potrzebuję ze strumienia composite video wyłapać jedną klatkę i później za
    pomocą avra (tudzież innego mikrokontrolera) obrobić i wyświetlić.
    Naszukałem się gotowych ukladów, które by mi sygnał analogowy video
    zamienily na coś, co mikrokontroler mógłbym przyjać, ale są to dość duże
    (>100 nóżek) układy z dziesiątkami funkcji.

    Da się to zagadnienie jakos bezboleśnie ugryźć?

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 2. Data: 2010-11-24 09:50:00
    Temat: Re: composite video na sygnał cyfrowy
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    W dniu 2010-11-24 09:18, Kicer pisze:
> [...]
    > (>100 nóżek) układy z dziesiątkami funkcji.
    >
    > Da się to zagadnienie jakos bezboleśnie ugryźć?

    Potrzebujesz to dla pojedynczych sztuk czy do produkcji ?
    Jaka ma być rozdzielczość obrazu, czy obraz ma być kolorowy, jak szybko
    ma to działać itd. ?

    Paweł

  • 3. Data: 2010-11-24 10:01:48
    Od: Kicer <...@...c>

    Paweł wrote:

    > Potrzebujesz to dla pojedynczych sztuk czy do produkcji ?
    > Jaka ma być rozdzielczość obrazu, czy obraz ma być kolorowy, jak szybko
    > ma to działać itd. ?

    pojedyncze sztuki, rozdzielczosc PAL bodajże, obraz kolorowy.
    sama szybkość nie jest ważna, spodziewam się że mialo by to dzialać tak:
    po wychwyceniu klatki i umieszczeniu w jakims wewnętrznym buforze dane sa
    wysyłane z dekodera po i2c czy innym tego typu interfejsie do uK.

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 4. Data: 2010-11-24 12:10:06
    Od: Paweł <p...@n...pl>

> [...]
    > po wychwyceniu klatki i umieszczeniu w jakims wewnętrznym buforze dane sa
    > wysyłane z dekodera po i2c czy innym tego typu interfejsie do uK.

    Bez kompresji jedna klatka będzie miała 600kB. Chcesz to przesłać po I2C ?

    Paweł

  • 5. Data: 2010-11-24 13:51:43
    Od: Kicer <...@...c>

    Paweł wrote:

    > Bez kompresji jedna klatka będzie miała 600kB. Chcesz to przesłać po I2C ?

    no moze przegiałem ;) chcialem tylko zarysować o co mi się rozchodzi.
    moze być jakis równoległy interfejs, shared memory, cokolwiek, byle dzialo z
    grubsza w opisany sposób.

    pozdrawiam
    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 6. Data: 2010-11-24 13:59:45
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-24 14:51, Kicer pisze:

    > no moze przegiałem ;) chcialem tylko zarysować o co mi się rozchodzi.
    > moze być jakis równoległy interfejs, shared memory, cokolwiek, byle dzialo z
    > grubsza w opisany sposób.
    Może w złą stronę, ale zasugerują że istnieją gotowe kamerki (klasy
    "webcam" kamerka do telefonu itp) które komunikują się po SPI/i2c itp i
    dają gotowy cyfrowy obraz tego co widzą. Może tego da się użyć?
    Z atmegą robiło się coś z jakaś tam kamerka badziewna z sony-ericssona,
    na lcd też z telefonu wyświetlało obraz...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2010-11-24 14:17:21
    Od: "Jarek" <l...@t...pl>

    Użytkownik "Kicer" <...@...c> napisał w wiadomości
> [...]
    > (>100 nóżek) układy z dziesiątkami funkcji.
    >
    > Da się to zagadnienie jakos bezboleśnie ugryźć?

    To czego poszukujesz to tzw "Frame Grabber".
    Wpisz w googla PAL "frame grabber" project i dostaniesz sporo
    propozycji np:
    http://www.techmind.org/vd/vidmk2.html

    Pozdrawiam
    JarekC

  • 8. Data: 2010-11-24 14:20:23
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > no moze przegiałem ;) chcialem tylko zarysować o co mi się rozchodzi.
    > moze być jakis równoległy interfejs, shared memory, cokolwiek, byle dzialo z
    > grubsza w opisany sposób.

    Pamięci SAA4955 były stosowane w TV. Zapewne można je jeszcze kupić.
    Potrzebne będą 2 szt. Podłączysz je równolegle do uC.
    Do drugiego portu pamięci możesz podłączyć prosty ADC (np. TDA8708) lub
    jakiś układ z serii SAA711..
    W przypadku ADC potrzebny będzie nieco bardziej skomplikowany program.

    Paweł