eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody2021 vs 2022
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 110

  • 81. Data: 2022-01-28 07:33:05
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2022 o 17:03, nadir pisze:
    > W dniu 27.01.2022 o 07:46, Cavallino pisze:
    >
    >> Bo to samo co nam pewnie.
    >> Dlatego dostalibyśmy taki sam ersatz, bo przecież nikt by nie zabronił
    >> takiego czegoś nam sprzedać.
    >
    > Nie pierdol.


    Nie będę się w Ciebie bawił.

    > Nawet przed wejściem Polski do UE nikt nie zabronił
    > Polakowi kupić samochodu z Niemieckim salonie. Problemem były nasze
    > zarobki i cena samochodu,

    I nic się nie zmieniło.
    Dlatego na polski i podobne rynki pchali stare modele, żeby było taniej.

    a nie jakieś wybzdurzone embargo.
    > Po prostu większości obywateli krajów trzeciego świata jeszcze nie stać
    > na wypasione fury, więc kupują to na co ich stać, ot i cała tajemnica
    > gorszej jakości ich samochodów.

    No a o co niby innego Wam chodzi?
    Przecież to jedyny sposób żeby ew. było taniej, sprzedawać stare wersje
    w nieco niższy cenach.
    Najlepiej bardzo stare - jak ten z przykładu.

    Normalny samochód będzie droższy niż teraz i nikt go nie będzie
    produkował w specjalnych wersjach dla Polski.


  • 82. Data: 2022-01-28 07:35:08
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2022 o 16:54, nadir pisze:

    > Czyli jednak można kupić współczesne samochody w kraju nie będącym
    > członkiem UE.

    A można.
    Bo przykład dotyczył auta ze starym, śmierdzącym silnikiem.
    Mają też wersję z normalnymi?

    No qrwa niepojęte!
    >
    >> Nie chce mi się porównywać wyposażenia (chociaż "ciekawe" in minus jest w
    >> egipskiej np. "Seatbelts - Front Only" oraz "AC Manual"), ale gdzie ta
    >> zajebistość cenowa aut nie podlegających ohydnym rygorom UE?
    >
    > Zajebistość polega na tym, że mają wybór.

    Ale jaki?
    Bo miało być rzekomo taniej, a nie jest.


  • 83. Data: 2022-01-28 07:42:37
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2022 o 16:42, nadir pisze:
    > W dniu 27.01.2022 o 07:45, Cavallino pisze:
    >
    >> Kto to jest my?
    >
    > No my Polacy. Przed wejściem do UE były samochody jakie były,


    Tak - te które kupowaliśmy były INNE niż na Zachodzie.
    Sprawdź sprzedaż Nexii, Espero czy Tico w DE.....

    >ale te w
    > Polskich salonach nie odbiegały od tych w salonach Niemieckich.


    I nadal nie odbiegają, a wręcz zazwyczaj są tańsze.
    Więc o co chodzi?

    > Po za tym nikt nikomu nie zabraniał sprowadzać tych podobno lepszych
    > samochodów z zachodu. Co prawda cło było naliczane, ale może sobie było
    > odliczyć VAT z kraju nabycia samochodu.

    Bzdurzysz.
    Mówisz o stanie bezpośrednio sprzed wejścia do UE, ale to już był skutek
    wchodzenia.
    Prawo stopniowo się zrównwyywało, podobnie podatki dla produktów z UE.
    Takie były wymogi wejścia.

    Żeby sprawdzić jak było ZANIM zaczęliśmy wchodzić, trzeba się cofnąć z
    10 lat, czyli do drugiej połowy lat 90-tych


    >> Obecnie tak właśnie jest.
    >> Samochody na rynki trzeciego świata są inne.
    >
    > Ale nie są inne bo jest embargo na lepsze fury,

    Sam je wymyśliłeś, nikt nic takiego nie pisał.

    > tylko kraje trzeciego
    > świata mają zapotrzebowanie na takie a nie inne wyposażenie samochodów.

    Dokładnie.
    Rezultatem są inne (gorsze) i o tym mowa.

    A normalnych nikt nie będzie oferował, bo popytu braknie.

    I rzekomo to jest fajne i dlatego trzeba z Unii wyjść....

    > I nie ma z tym nic wspólnego cło oraz jego wysokość czy członkostwo lub
    > nie w UE, a ogólna zamożność społeczeństwa danego kraju.

    Ano.
    Ana też niby pogorszyła się przez wejście do Unii i wzrośnie po wyjściu?


    > My co najwyżej możemy się zastanawiać czy to dzięki wejściu do UE
    > jesteśmy tacy bogaci czy może tacy biedni?

    Tu się nie ma co zastanawiać, a kto ma wątpliwości, jest po prostu idiotą.


  • 84. Data: 2022-01-28 07:48:05
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-01-2022 o 17:17, nadir pisze:
    > W dniu 27.01.2022 o 16:51, J.F pisze:
    >
    >> troszke odbiegaly. Ponoc zreszta do tej pory odbiegaja.
    >
    > To, że zachodnie społeczeństwa są bogatsze i stać ich na lepiej
    > wyposażone fury, to jedno, ale w salonie Mercedesa czy Audi wyposażenie
    > top jest takie same u nas jak i w innych krajach UE.
    > Jednak nie było tak, że na nasz rynek były i są wytwarzane samochody o
    > dwie, trzy generacje starsze.

    Teraz nie są, bo nie można smrodzącego i nie przechodzącego testów
    śmiecia sprzedawać.

    A przed wejściem i po wejściu, dokładnie tak by było - sprzedawane
    byłyby nam modele przeznaczone na inne rynki.
    Jak najbardziej takie już są, sprzedaje się je w wielu krajach świata, w
    których można to robić.

    > Ale to nie była wina samego cła, tylko naszej zamożności.
    >
    >> Na cene niską.
    >
    > No przecież o tym piszę. Bogate kraje i społeczeństwa kupują lepsze
    > samochody i przynależność do UE ma tu drugorzędne znaczenie.

    Jest dokładnie odwrotnie.
    Bez UE bylibyśmy na poziomie Ukrainy, czy Albanii.
    Albo i niżej.
    Startowaliśmy w 1990 z podobnego poziomu co oni, a nie mamy żadnych
    surowców i przemysłu, więc dlaczego niby mielibyśmy dokonać skoku, a oni
    nie?

    To że jesteśmy gdzie jesteśmy to właśnie zasługa dość szybkiego wejścia
    do UE.


  • 85. Data: 2022-01-28 09:25:45
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/01/2022 01:47, ii wrote:
    >>>> Jakie masz absurdalne ograniczenia w produkcji skarpetek?
    >>> Wszelakie.
    >> Czyli nie masz żadnych. Wyciągnąłeś to z przemówienia jakiegoś pustaka
    >> z Kofederacji.
    > Zostałeś przez kogoś skrzywdzony? Pytam serio.

    Nie. Najzywczajniej nazywam rzeczy po imieniu, spuszczając powietrze z
    debili z Konfederacji i okoliczynych przydupasów.

    Macie (bo wszak to i Twoje poglady) debilizmy zamiast argumentacji
    merytorycznej, uprzedzenia, nieprawdy, wycinki przemówień idiotów
    zamiast odpowiedzi itd. Może ktoś powinien wreszcie palnąć w te tępe
    łby, póki nie jest za późno, jak narazie nic gorszego po '89 niż rządy
    konserwatystów w tym kraju się nie trafiło, a stado nastepnych skumbri w
    tmoacie już przebiera nogami aby przejąć władzę.

    #polexit.

    A potem się zobaczy.


  • 86. Data: 2022-01-28 10:28:16
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 27 Jan 2022 17:17:28 +0100, nadir wrote:
    > W dniu 27.01.2022 o 16:51, J.F pisze:
    >> troszke odbiegaly. Ponoc zreszta do tej pory odbiegaja.
    >
    > To, że zachodnie społeczeństwa są bogatsze i stać ich na lepiej
    > wyposażone fury, to jedno, ale w salonie Mercedesa czy Audi wyposażenie
    > top jest takie same u nas jak i w innych krajach UE.

    Tylko potem cos niektorzy mowia, ze np ABS jest 4 kanalowy, a w Polsce
    3 kanalowy, ze w Niemczech tarcze ceramiczne, a w Polsce stalowe czy
    tam żeliwne itp.

    Ile w tym prawdy to nie wiem ...

    > Jednak nie było tak, że na nasz rynek były i są wytwarzane samochody o
    > dwie, trzy generacje starsze.

    No, jakos tak jest, ze nowa linia produkcyjna jest stawiana w
    Niemczech, a po paru latach trafia do Polski.
    Np ulubiony samochod gliwickiej fabryki z roku okolo 2000,
    to byla Astra z silnikiem 60KM.
    Astra OK, silnik mniej.
    W Niemczech robili Astre 2, w Gliwicach ciagle 1.

    Przy czym teraz "nasze" fabryki produkuja chyba na cala Europe,
    wczesniej byla kwestia ceł - choc byc moze Niemcy postarali sie o
    jakies ulgi celne.

    Podobnie np Daewoo - Nexia czy Tico - samochody w ramach Daewoo byly
    chyba w miare wspolczesne, ale projekty to jednak troche przestarzale
    po Oplu/GM.

    Co prawda Lanos to juz ponoc projekt wlasny Daewoo.

    >> Na nowe jak najbardziej nie.
    >> Tylko malo rodakow bylo stac na nowe.
    >>
    >> A na uzywane byly zaporowe cla.
    >
    > Ale to nie była wina samego cła, tylko naszej zamożności.

    Cło bylo winą samego cła.

    >> Na cene niską.
    > No przecież o tym piszę. Bogate kraje i społeczeństwa kupują lepsze
    > samochody i przynależność do UE ma tu drugorzędne znaczenie.

    Ma znaczenie o tyle, ze znika clo na uzywane samochody, wiec rodacy
    sie nie spiesza do salonow po nowe.
    Tylko skad te kolejki oczekiwania ... z calego swiata?

    >> troche jednak ma. Raz, ze mamy akcyze, i np teraz za silnik ponad 2
    >> litry jest spora doplata.
    >
    > Akcyza była i przed wejściem du UE, to raz, a dwa akcyzę każdy kraj UE,
    > z tego co kojarzę, sam sobie ustala.

    Akcyze kazdy kraj UE ustala sam, na wszyskie samochody - w tym i
    krajowej produkcji, ale nasza akcyza preferuje silniki ponizej 2
    litrow. 1cm^3 wiecej i cena rosnie o 15%
    Co powiedzmy jakos tam wplywa na oferowane/preferowane modele u nas.

    Co prawda dzis z 2 litrow dzis osiaga sie przyzwoitą moc, a producenci
    sami zmniejszaja pojemnosc.

    J.


  • 87. Data: 2022-01-28 10:32:00
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2022 o 10:28, J.F pisze:

    > Podobnie np Daewoo - Nexia czy Tico - samochody w ramach Daewoo byly
    > chyba w miare wspolczesne, ale projekty to jednak troche przestarzale
    > po Oplu/GM.
    >
    > Co prawda Lanos to juz ponoc projekt wlasny Daewoo.

    Ale mocno oparty na Nexii....
    Czy toto w ogóle sprzedawali na Zachodzie?
    Bo na pewno nie tak długo jak w Polsce.
    Matiz to samo - tam już Sparki, a u nas ciągle były Matizy...

    Tak jak na innych rynkach 3 świata.


  • 88. Data: 2022-01-28 10:32:16
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 07:48:05 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 27-01-2022 o 17:17, nadir pisze:
    >> W dniu 27.01.2022 o 16:51, J.F pisze:
    >>
    >> No przecież o tym piszę. Bogate kraje i społeczeństwa kupują lepsze
    >> samochody i przynależność do UE ma tu drugorzędne znaczenie.
    >
    > Jest dokładnie odwrotnie.
    > Bez UE bylibyśmy na poziomie Ukrainy, czy Albanii.
    > Albo i niżej.
    > Startowaliśmy w 1990 z podobnego poziomu co oni, a nie mamy żadnych
    > surowców i przemysłu, więc dlaczego niby mielibyśmy dokonać skoku, a oni
    > nie?
    > To że jesteśmy gdzie jesteśmy to właśnie zasługa dość szybkiego wejścia
    > do UE.

    Inna sprawa, ze ciagle bylismy i jestesmy zapleczem taniej sily
    roboczej dla UE. Byla utrudniona przez cło i te całe procedury celne,
    ale zachodnie inwestycje w Polsce sie rozwijały.

    Pozostaje kwestia co by bylo, gdybysmy do UE nie weszli, a Czechy,
    Słowacja, Wegry itp tak.

    J.



  • 89. Data: 2022-01-28 10:41:29
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 07:42:37 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 27-01-2022 o 16:42, nadir pisze:
    >> W dniu 27.01.2022 o 07:45, Cavallino pisze:
    >>> Kto to jest my?
    >> No my Polacy. Przed wejściem do UE były samochody jakie były,
    >
    > Tak - te które kupowaliśmy były INNE niż na Zachodzie.
    > Sprawdź sprzedaż Nexii, Espero czy Tico w DE.....

    Nubire i Lanosa juz sie w Niemczech widzialo.

    A czy te salony akurat powstaly, czy wczesniej Nexie sprzedawaly, to
    nie wiem ...

    >> Po za tym nikt nikomu nie zabraniał sprowadzać tych podobno lepszych
    >> samochodów z zachodu. Co prawda cło było naliczane, ale może sobie było
    >> odliczyć VAT z kraju nabycia samochodu.
    >
    > Bzdurzysz.
    > Mówisz o stanie bezpośrednio sprzed wejścia do UE, ale to już był skutek
    > wchodzenia.

    Pamiec mi podpowiada jeden przypadek - zakazano u nas importu
    samochodow nie spelniajacych ktorej norm emisji Euro.

    Ale sie okazalo, ze jak producent zaswiadczy, ze dany pojazd spelnia,
    to mozna. A "upowaznionym przedstawiciel" producenta jest kazdy salon.
    I zaczely wystawiac, a moze nawet montowac katalizatory.

    To bylo gdzies na dwa lata przed uniowstapieniem - wladze juz chyba
    nie chcialy z tym walczyc, a zakaz sie wkrotce sam uchylil

    J.


  • 90. Data: 2022-01-28 10:43:50
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-01-2022 o 10:32, J.F pisze:
    > On Fri, 28 Jan 2022 07:48:05 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 27-01-2022 o 17:17, nadir pisze:
    >>> W dniu 27.01.2022 o 16:51, J.F pisze:
    >>>
    >>> No przecież o tym piszę. Bogate kraje i społeczeństwa kupują lepsze
    >>> samochody i przynależność do UE ma tu drugorzędne znaczenie.
    >>
    >> Jest dokładnie odwrotnie.
    >> Bez UE bylibyśmy na poziomie Ukrainy, czy Albanii.
    >> Albo i niżej.
    >> Startowaliśmy w 1990 z podobnego poziomu co oni, a nie mamy żadnych
    >> surowców i przemysłu, więc dlaczego niby mielibyśmy dokonać skoku, a oni
    >> nie?
    >> To że jesteśmy gdzie jesteśmy to właśnie zasługa dość szybkiego wejścia
    >> do UE.
    >
    > Inna sprawa, ze ciagle bylismy i jestesmy zapleczem taniej sily
    > roboczej dla UE. Byla utrudniona przez cło i te całe procedury celne,
    > ale zachodnie inwestycje w Polsce sie rozwijały.
    >
    > Pozostaje kwestia co by bylo, gdybysmy do UE nie weszli, a Czechy,
    > Słowacja, Wegry itp tak.

    Wiadomo co.
    Popatrz na Ukrainę, to zobaczysz co by było.
    Jeździlibyśmy na saksy do Czech, Słowacji i na Węgry.

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 . 11


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: