-
91. Data: 2022-01-28 10:45:41
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 28-01-2022 o 10:41, J.F pisze:
> On Fri, 28 Jan 2022 07:42:37 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 27-01-2022 o 16:42, nadir pisze:
>>> W dniu 27.01.2022 o 07:45, Cavallino pisze:
>>>> Kto to jest my?
>>> No my Polacy. Przed wejściem do UE były samochody jakie były,
>>
>> Tak - te które kupowaliśmy były INNE niż na Zachodzie.
>> Sprawdź sprzedaż Nexii, Espero czy Tico w DE.....
>
> Nubire i Lanosa juz sie w Niemczech widzialo.
Kiedy?
Bo gdy to u nas toto jeszcze sprzedawali, to tam było już Lacetti i coś
tam jeszcze.
>
> A czy te salony akurat powstaly, czy wczesniej Nexie sprzedawaly, to
> nie wiem ...
>
>>> Po za tym nikt nikomu nie zabraniał sprowadzać tych podobno lepszych
>>> samochodów z zachodu. Co prawda cło było naliczane, ale może sobie było
>>> odliczyć VAT z kraju nabycia samochodu.
>>
>> Bzdurzysz.
>> Mówisz o stanie bezpośrednio sprzed wejścia do UE, ale to już był skutek
>> wchodzenia.
>
> Pamiec mi podpowiada jeden przypadek - zakazano u nas importu
> samochodow nie spelniajacych ktorej norm emisji Euro.
A wspomniane odliczanie vat to z jakiej opcji było?
-
92. Data: 2022-01-28 11:14:06
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 28 Jan 2022 10:43:50 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 28-01-2022 o 10:32, J.F pisze:
>> On Fri, 28 Jan 2022 07:48:05 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 27-01-2022 o 17:17, nadir pisze:
>>>> No przecież o tym piszę. Bogate kraje i społeczeństwa kupują lepsze
>>>> samochody i przynależność do UE ma tu drugorzędne znaczenie.
>>>
>>> Jest dokładnie odwrotnie.
>>> Bez UE bylibyśmy na poziomie Ukrainy, czy Albanii.
>>> Albo i niżej.
>>> Startowaliśmy w 1990 z podobnego poziomu co oni, a nie mamy żadnych
>>> surowców i przemysłu, więc dlaczego niby mielibyśmy dokonać skoku, a oni
>>> nie?
>>> To że jesteśmy gdzie jesteśmy to właśnie zasługa dość szybkiego wejścia
>>> do UE.
>>
>> Inna sprawa, ze ciagle bylismy i jestesmy zapleczem taniej sily
>> roboczej dla UE. Byla utrudniona przez cło i te całe procedury celne,
>> ale zachodnie inwestycje w Polsce sie rozwijały.
>>
>> Pozostaje kwestia co by bylo, gdybysmy do UE nie weszli, a Czechy,
>> Słowacja, Wegry itp tak.
>
> Wiadomo co.
> Popatrz na Ukrainę, to zobaczysz co by było.
> Jeździlibyśmy na saksy do Czech, Słowacji i na Węgry.
Tez prawda.
Inna sprawa, ze wielu jezdzilo juz dawniej, i nadal jezdzi :-)
J.
-
93. Data: 2022-01-28 11:22:23
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 28 Jan 2022 10:32:00 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 28-01-2022 o 10:28, J.F pisze:
>> Podobnie np Daewoo - Nexia czy Tico - samochody w ramach Daewoo byly
>> chyba w miare wspolczesne, ale projekty to jednak troche przestarzale
>> po Oplu/GM.
>>
>> Co prawda Lanos to juz ponoc projekt wlasny Daewoo.
>
> Ale mocno oparty na Nexii....
> Czy toto w ogóle sprzedawali na Zachodzie?
Google sugeruje, ze tak, np
https://www.spritmonitor.de/en/overview/13-Daewoo/10
9-Nexia.html
polscy imigranci ?
Czy np
https://www.kfz-auskunft.de/autohaendler/daewoo.html
"sprzedaz Daewoo w Niemczech zaczela sie w 1995"
A lanosa jeszcze nie bylo. Ani Matiza. Ani nubiry.
> Bo na pewno nie tak długo jak w Polsce.
> Matiz to samo - tam już Sparki, a u nas ciągle były Matizy...
>
> Tak jak na innych rynkach 3 świata.
J.
-
94. Data: 2022-01-28 11:39:21
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 28 Jan 2022 10:45:41 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 28-01-2022 o 10:41, J.F pisze:
>> On Fri, 28 Jan 2022 07:42:37 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 27-01-2022 o 16:42, nadir pisze:
>>>> W dniu 27.01.2022 o 07:45, Cavallino pisze:
>>>>> Kto to jest my?
>>>> No my Polacy. Przed wejściem do UE były samochody jakie były,
>>>
>>> Tak - te które kupowaliśmy były INNE niż na Zachodzie.
>>> Sprawdź sprzedaż Nexii, Espero czy Tico w DE.....
>>
>> Nubire i Lanosa juz sie w Niemczech widzialo.
>
> Kiedy?
W okolicach roku 2000
> Bo gdy to u nas toto jeszcze sprzedawali, to tam było już Lacetti i coś
> tam jeszcze.
Wiki twierdzi, ze Lacetti wprowadzono w 2003.
GM przejal DM w 2001
Tak dla przykladu
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/ma
rken-modelle/daewoo/nubira/1generation/108314/
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/ma
rken-modelle/daewoo/nexia/?filter=NONE&sort=SORTING_
DESC
A z kolei
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/ma
rken-modelle/fiat/?filter=ONLY_RECENT&sort=SORTING_D
ESC
Fiata Sieny tam nie widze. Jest Palio
>>>> Po za tym nikt nikomu nie zabraniał sprowadzać tych podobno lepszych
>>>> samochodów z zachodu. Co prawda cło było naliczane, ale może sobie było
>>>> odliczyć VAT z kraju nabycia samochodu.
>>>
>>> Bzdurzysz.
>>> Mówisz o stanie bezpośrednio sprzed wejścia do UE, ale to już był skutek
>>> wchodzenia.
>>
>> Pamiec mi podpowiada jeden przypadek - zakazano u nas importu
>> samochodow nie spelniajacych ktorej norm emisji Euro.
>
> A wspomniane odliczanie vat to z jakiej opcji było?
Nie wiem, nie jak pisalem.
Zaraz ... normalnie, jak kupiles cos w niemieckim sklepie z VAT i
wywiozles, to VAT byl do zwrotu. czy nawet dalo sie nie zaplacic
Tylko ze od 1993 celnicy naliczali polski VAT.
Gdzies tam jeszcze byly ulgi celne rozne - na mienie przesiedlencze,
na przedplate na malucha ..
J.
-
95. Data: 2022-01-28 11:42:05
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 28-01-2022 o 11:22, J.F pisze:
> On Fri, 28 Jan 2022 10:32:00 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 28-01-2022 o 10:28, J.F pisze:
>>> Podobnie np Daewoo - Nexia czy Tico - samochody w ramach Daewoo byly
>>> chyba w miare wspolczesne, ale projekty to jednak troche przestarzale
>>> po Oplu/GM.
>>>
>>> Co prawda Lanos to juz ponoc projekt wlasny Daewoo.
>>
>> Ale mocno oparty na Nexii....
>> Czy toto w ogóle sprzedawali na Zachodzie?
>
> Google sugeruje, ze tak, np
> https://www.spritmonitor.de/en/overview/13-Daewoo/10
9-Nexia.html
Ok, ale pytałem o moment na chwilę przed zakończeniem sprzedaży tego w
Polsce i oficjalną sieć sprzedaży.
-
96. Data: 2022-01-28 11:43:42
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 28-01-2022 o 11:39, J.F pisze:
> On Fri, 28 Jan 2022 10:45:41 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 28-01-2022 o 10:41, J.F pisze:
>>> On Fri, 28 Jan 2022 07:42:37 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 27-01-2022 o 16:42, nadir pisze:
>>>>> W dniu 27.01.2022 o 07:45, Cavallino pisze:
>>>>>> Kto to jest my?
>>>>> No my Polacy. Przed wejściem do UE były samochody jakie były,
>>>>
>>>> Tak - te które kupowaliśmy były INNE niż na Zachodzie.
>>>> Sprawdź sprzedaż Nexii, Espero czy Tico w DE.....
>>>
>>> Nubire i Lanosa juz sie w Niemczech widzialo.
>>
>> Kiedy?
>
> W okolicach roku 2000
Nowe, w salonie?
>
>> Bo gdy to u nas toto jeszcze sprzedawali, to tam było już Lacetti i coś
>> tam jeszcze.
>
> Wiki twierdzi, ze Lacetti wprowadzono w 2003.
I co wtedy się stało u nas i w DE?
Nadal były Lanosy w sprzedaży?
-
97. Data: 2022-01-28 11:52:35
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 28 Jan 2022 11:43:42 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 28-01-2022 o 11:39, J.F pisze:
>> On Fri, 28 Jan 2022 10:45:41 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 28-01-2022 o 10:41, J.F pisze:
>>>> On Fri, 28 Jan 2022 07:42:37 +0100, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 27-01-2022 o 16:42, nadir pisze:
>>>>>> W dniu 27.01.2022 o 07:45, Cavallino pisze:
>>>>>>> Kto to jest my?
>>>>>> No my Polacy. Przed wejściem do UE były samochody jakie były,
>>>>>
>>>>> Tak - te które kupowaliśmy były INNE niż na Zachodzie.
>>>>> Sprawdź sprzedaż Nexii, Espero czy Tico w DE.....
>>>>
>>>> Nubire i Lanosa juz sie w Niemczech widzialo.
>>>
>>> Kiedy?
>>
>> W okolicach roku 2000
>
> Nowe, w salonie?
Myslisz, ze Niemcy pojechali po uzywki do Polski?
Salony Daewoo w Niemczech byly, cos musialy sprzedawac.
>>> Bo gdy to u nas toto jeszcze sprzedawali, to tam było już Lacetti i coś
>>> tam jeszcze.
>> Wiki twierdzi, ze Lacetti wprowadzono w 2003.
> I co wtedy się stało u nas i w DE?
> Nadal były Lanosy w sprzedaży?
Przede wszystkim to GM przejal juz biznes.
Z wyjatkiem FSO.
J.
-
98. Data: 2022-01-28 12:32:40
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 28-01-2022 o 11:52, J.F pisze:
>>>> Bo gdy to u nas toto jeszcze sprzedawali, to tam było już Lacetti i coś
>>>> tam jeszcze.
>>> Wiki twierdzi, ze Lacetti wprowadzono w 2003.
>> I co wtedy się stało u nas i w DE?
>> Nadal były Lanosy w sprzedaży?
>
> Przede wszystkim to GM przejal juz biznes.
I sprzedawał dalej, jako Chevrolety.
Obstawiam że Lanosów już nie.
-
99. Data: 2022-01-28 12:46:03
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 28.01.2022 o 07:42, Cavallino pisze:
> Tak - te które kupowaliśmy były INNE niż na Zachodzie.
> Sprawdź sprzedaż Nexii, Espero czy Tico w DE.....
Bo nas na inne nie było stać. Jak kogoś było, to sprowadzał sobie
samochód bezpośrednio z zagranicznego salonu, ta ostatnia możliwość
istniała jeszcze za czasów komuny.
Szwajcaria, Islandia czy Norwegia też nie były, i nadal nie są w UE, u
nich też sprzedawali tak ochoczo Nexię czy Espero? A może w
Szwajcarskich salonach królują nadal Aveo i Lacetti?
> I nadal nie odbiegają, a wręcz zazwyczaj są tańsze.
Tańsze bo często gorzej wyposażone, mam samochód wyprodukowany dekadę po
naszym wejściu do UE ale z wyposażeniem niedostępnym w naszych salonach,
bo by się najnormalniej w świecie nie sprzedał, a w Niemczech jego zakup
to bułka z masłem.
> Więc o co chodzi?
Na taniość samochodu oprócz gołej ceny ma jeszcze wpływ siła nabywcza
pieniądza. Niemiec, Francuz czy nawet Norweg, który nie jest w EU,
pracują na taki sam model samochodu jak Polak tak ze dwa razy krócej.
> Bzdurzysz.
> Mówisz o stanie bezpośrednio sprzed wejścia do UE, ale to już był skutek
> wchodzenia.
> Prawo stopniowo się zrównwyywało, podobnie podatki dla produktów z UE.
> Takie były wymogi wejścia.
>
> Żeby sprawdzić jak było ZANIM zaczęliśmy wchodzić, trzeba się cofnąć z
> 10 lat, czyli do drugiej połowy lat 90-tych
Niby co bzdurzę? Słyszałeś o czymś takim jak zwrot podatku dochodowego,
popularny w Niemczech melversteuer? Jak zakupiłeś nowy towar; samochód,
pralkę czy suszarkę to włosów, to mogłeś od sprzedawcy żądać zwrotu tego
podatku, było to z tego co pamiętam 19%.
Zwrot podatku obowiązywał i obowiązuje nadal w UE, więc nie ma
znaczenia, która to była połowa lat 90-tych. Jak obywatel kraju z poza
UE coś w Polsce zakupi i wywiezie poza nasz obszar celny, to też może
żądać zwrotu naszego VAT.
> Sam je wymyśliłeś, nikt nic takiego nie pisał.
Co wymyśliłem? Że sprzedawano nam gorsze samochody tylko z tego powodu,
że byliśmy po prostu biedniejsi a nie z powodu bycia lub nie poza UE?
> Dokładnie.
> Rezultatem są inne (gorsze) i o tym mowa.
>
> A normalnych nikt nie będzie oferował, bo popytu braknie.
Czyli to nie ma jednak nic wspólnego z członkostwem w UE?
> Tu się nie ma co zastanawiać, a kto ma wątpliwości, jest po prostu idiotą.
Idiotą to jest ten, który myśli, że przyjęto nas do UE żeby zrobić nam
przyjemność albo sprzedawać tańsze i podobno ekologiczne samochody. To
są interesy misiu.
Jedność UE to fikcja, widać to od dawna, a dziś tylko ślepy tego nie
zauważa. Co nie znaczy, że mamy od razu z niej brykać. Trzeba grać i
ciągnąć ile się da. Tylko że amy tak skorumpowanych polityków, między
innymi przez instytucje UE, że nie bardzo już jest czym grać.
-
100. Data: 2022-01-28 13:09:03
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 28-01-2022 o 12:46, nadir pisze:
> W dniu 28.01.2022 o 07:42, Cavallino pisze:
>
>> Tak - te które kupowaliśmy były INNE niż na Zachodzie.
>> Sprawdź sprzedaż Nexii, Espero czy Tico w DE.....
>
> Bo nas na inne nie było stać.
Ta prawidłowość nadal występuje.
Również teraz samochody na rynki rozwijające się, są inne.
>> I nadal nie odbiegają, a wręcz zazwyczaj są tańsze.
>
> Tańsze bo często gorzej wyposażone
Nie tylko.
Tańsze bo tańsze.
Dlatego często auta kupuje się u nas i exportuje na Zachód, nawet do
salonów.
Wyjątek to elektryki, które na zachodzie są mocno dotowane, również
przez producentów.
, mam samochód wyprodukowany dekadę po
> naszym wejściu do UE ale z wyposażeniem niedostępnym w naszych salonach,
> bo by się najnormalniej w świecie nie sprzedał,
No właśnie.
To samo dotyczyłoby modeli, gdybyśmy wpadli do koszyka z 3 światem.
> Na taniość samochodu oprócz gołej ceny ma jeszcze wpływ siła nabywcza
> pieniądza. Niemiec, Francuz czy nawet Norweg, który nie jest w EU,
> pracują na taki sam model samochodu jak Polak tak ze dwa razy krócej.
Bezdyskusyjnie.
Tylko co to ma do naszego wychodzenia z UE?
>> Sam je wymyśliłeś, nikt nic takiego nie pisał.
>
> Co wymyśliłem?
embargo
>> A normalnych nikt nie będzie oferował, bo popytu braknie.
>
> Czyli to nie ma jednak nic wspólnego z członkostwem w UE?
Oczywiście że ma.
Teraz oferuje nam się to samo co w UE, bo jesteśmy w UE.
Inaczej dostawalibyśmy ten sam chłam, co inne kraje 3 świata.
>
>> Tu się nie ma co zastanawiać, a kto ma wątpliwości, jest po prostu
>> idiotą.
>
> Idiotą to jest ten, który myśli, że przyjęto nas do UE żeby zrobić nam
> przyjemność
Też.
Oczywiście że tak nie było.
Otwarto sobie źródło tańszej siły roboczej i duży rynek zbytu.
Ale to zadziałało w dwie strony i oprócz kupy siana wprost, dostaliśmy
też otwarcie jeszcze większych rynków zbytu dla naszych towarów, do tego
brak ceł, podatków, zakazów itd.
Bez tego bylibyśmy dużo cofnięci w rozwoju.
Nie wiem jak Ty, ale ja różnicę widzę na codzień.
Jak jeździłem do Grecji w latach 90-tych, to im zazdrościłem praktycznie
wszystkiego, przede wszystkim nowych dróg z tabliczkami "dofinansowano z
UE".
Teraz mam dokładnie odwrotnie.
> Jedność UE to fikcja,
Ale gdzie tu o jedności mowa?
Mowa jest o bezsensie pozostawania poza UE.
To się nie opłaca, w żadnej dziedzinie.
Może z wyjątkiem gnojenia ludzi wg własnych reguł - tu byłoby lepiej, że
UE się nie wtrącała i ich nie broniła.
Lepiej dla gnojących rzecz jasna.