eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody2021 vs 2022
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 110

  • 101. Data: 2022-01-28 13:21:47
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 Jan 2022 12:46:03 +0100, nadir wrote:
    > W dniu 28.01.2022 o 07:42, Cavallino pisze:
    >> Tak - te które kupowaliśmy były INNE niż na Zachodzie.
    >> Sprawdź sprzedaż Nexii, Espero czy Tico w DE.....
    >
    > Bo nas na inne nie było stać. Jak kogoś było, to sprowadzał sobie
    > samochód bezpośrednio z zagranicznego salonu, ta ostatnia możliwość
    > istniała jeszcze za czasów komuny.

    Za komuny mozna bylo tez kupic w Pewexie.
    Takze krajowe produkty.

    > Szwajcaria, Islandia czy Norwegia też nie były, i nadal nie są w UE, u
    > nich też sprzedawali tak ochoczo Nexię czy Espero? A może w
    > Szwajcarskich salonach królują nadal Aveo i Lacetti?

    google znajduje cos w Szwajcarii i Norwegii.

    Ale glownie samochody używane, pochodzenie moze byc rozne.
    A lacetti to juz GM.

    Jak pokazywalem - Daewoo zawital do Niemiec w 1995, podejrzewam
    ze w wiekszosci EU sie musial zaainstalowac, w tym i Szwajcarii i
    Norwegii. Wyjedzie Niemiec za granice, auto sie zepsuje, i co ?

    https://bilregisteret.no/PP21388

    Z jakiegos prywatnego importu?

    https://bilregisteret.no/YZ45106
    Bo ten to juz chyba z norweskiej dystrybucji.

    >> I nadal nie odbiegają, a wręcz zazwyczaj są tańsze.
    >
    > Tańsze bo często gorzej wyposażone, mam samochód wyprodukowany dekadę po
    > naszym wejściu do UE ale z wyposażeniem niedostępnym w naszych salonach,
    > bo by się najnormalniej w świecie nie sprzedał, a w Niemczech jego zakup
    > to bułka z masłem.
    >
    >> Więc o co chodzi?
    > Na taniość samochodu oprócz gołej ceny ma jeszcze wpływ siła nabywcza
    > pieniądza. Niemiec, Francuz czy nawet Norweg, który nie jest w EU,
    > pracują na taki sam model samochodu jak Polak tak ze dwa razy krócej.

    W Norwegii podatki wysooookie. I w Danii tez.

    Owszem - sila nabywcza rodakow mniejsza, na drozsze modele jeszcze
    mniejsza, ale troche bogatych mamy.
    I sie sprzedaja Mercedesy, Lexusy, Porsche, Ferrari ...

    W sytuacji gdy w salonie klient samochod zaledwie zamawia, to i
    problem wyposazenia mniejszy - co zamówi, to mu sie dostarczy.
    Za 3 miesiace. Teraz dluzej.

    > Co wymyśliłem? Że sprzedawano nam gorsze samochody tylko z tego powodu,
    > że byliśmy po prostu biedniejsi a nie z powodu bycia lub nie poza UE?

    Owszem.
    Ale tez po wejsciu do UE zaczelismy byc coraz bardziej bogatsi.

    trzeba tez przyznac, ze bycie w UE ułatwia handel, ale tez w branzy
    moto to raczej nigdy nie byl znaczący problem.

    Tak czy inaczej - po wejsciu do UE znikly tez zapory przy sprowadzaniu
    aut uzywanych, co zaraz odbilo sie na sprzedzazy nowych samochodow w
    salonach.

    J.


  • 102. Data: 2022-01-28 14:53:07
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, January 28, 2022, 11:22:23 AM, you wrote:

    [...]

    > https://www.kfz-auskunft.de/autohaendler/daewoo.html
    > "sprzedaz Daewoo w Niemczech zaczela sie w 1995"
    > A lanosa jeszcze nie bylo. Ani Matiza. Ani nubiry.

    Ale był Daewoo Kadett znaczy Nexia ;)

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 103. Data: 2022-01-28 21:20:47
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.01.2022 o 09:25, heby pisze:
    > On 28/01/2022 01:47, ii wrote:
    >>>>> Jakie masz absurdalne ograniczenia w produkcji skarpetek?
    >>>> Wszelakie.
    >>> Czyli nie masz żadnych. Wyciągnąłeś to z przemówienia jakiegoś
    >>> pustaka z Kofederacji.
    >> Zostałeś przez kogoś skrzywdzony? Pytam serio.
    >
    > Nie. Najzywczajniej nazywam rzeczy po imieniu, spuszczając powietrze z
    > debili z Konfederacji i okoliczynych przydupasów.

    Zapytam więc jeszcze raz, czy zostałeś przez kogoś skrzywdzony?


  • 104. Data: 2022-01-28 21:22:35
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/01/2022 21:20, ii wrote:
    > Zapytam więc jeszcze raz, czy zostałeś przez kogoś skrzywdzony?

    Czyli wnioskuje że nie masz nic do powiedzenia w temacie co po #polexit
    proponują skumbrie w tomacie. TBDU. Miłego dnia.


  • 105. Data: 2022-01-28 22:11:45
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 28.01.2022 o 21:22, heby pisze:
    > On 28/01/2022 21:20, ii wrote:
    >> Zapytam więc jeszcze raz, czy zostałeś przez kogoś skrzywdzony?
    >
    > Czyli wnioskuje że nie masz nic do powiedzenia w temacie co po #polexit
    > proponują skumbrie w tomacie. TBDU. Miłego dnia.

    Bym podyskutował, ale "same psychole" :-)


  • 106. Data: 2022-01-28 23:27:48
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/01/2022 22:11, ii wrote:
    >> Czyli wnioskuje że nie masz nic do powiedzenia w temacie co po
    >> #polexit proponują skumbrie w tomacie. TBDU. Miłego dnia.
    > Bym podyskutował, ale "same psychole" :-)

    Też to zauważyłem. Troche smutny koniec merytoryki tej całej patoprawicy
    od dziewic, porządków rzymskich, gejów i aborcji i ciemięrzenia szwców.
    Na ekonomiczne strategie długofalowe nie ma czasu, tak że całkowiecie
    Cie rozumiem, też uważam że nie ma co dyskuotwać, tylko walić po tępych
    łbach, masakrując prawaków jak tylko skądś wypełzają. I lewaków też, bo
    to jedna i ta sama swołocz.


  • 107. Data: 2022-01-29 12:05:43
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 28 Jan 2022 00:40:06 +0100, w <61f32d56$0$541$65785112@news.neostrada.pl>,
    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > W końcu do trzeci świat i
    > czymś się muszą wyróżniać od prawilnej UE. Sądzę jednak, a jestem tego w
    > zasadzie pewien, że nikogo za doposażenie pojazdu w dodatkowe pasy do
    > więzienia tam nie wsadzili.

    Kupowanie auta za 80 tys. a potem montowanie do niego pasów we własnym zakresie
    ma głęboki sens.


  • 108. Data: 2022-01-29 15:09:15
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-01-2022 o 12:05, r...@k...pl pisze:
    > Fri, 28 Jan 2022 00:40:06 +0100, w <61f32d56$0$541$65785112@news.neostrada.pl>,
    > nadir <n...@h...org> napisał(-a):
    >
    >> W końcu do trzeci świat i
    >> czymś się muszą wyróżniać od prawilnej UE. Sądzę jednak, a jestem tego w
    >> zasadzie pewien, że nikogo za doposażenie pojazdu w dodatkowe pasy do
    >> więzienia tam nie wsadzili.
    >
    > Kupowanie auta za 80 tys. a potem montowanie do niego pasów we własnym zakresie
    > ma głęboki sens.

    Powiem więcej, to jest cel dla którego warto wyjść z Unii...


  • 109. Data: 2022-01-29 19:56:20
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 28 Jan 2022 10:32:00 +0100, w <st0d6h$r8$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > W dniu 28-01-2022 o 10:28, J.F pisze:
    >
    > > Podobnie np Daewoo - Nexia czy Tico - samochody w ramach Daewoo byly
    > > chyba w miare wspolczesne, ale projekty to jednak troche przestarzale
    > > po Oplu/GM.
    > >
    > > Co prawda Lanos to juz ponoc projekt wlasny Daewoo.
    >
    > Ale mocno oparty na Nexii....
    > Czy toto w ogóle sprzedawali na Zachodzie?

    Sprzedawali, ale target był zupełnie inny -- oferowali wersje 3d.


  • 110. Data: 2022-01-29 20:00:16
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 29 Jan 2022 15:09:15 +0100, w <st3hqb$4qq$1$Cav@news.chmurka.net>,
    Cavallino <C...@k...pl> napisał(-a):

    > W dniu 29-01-2022 o 12:05, r...@k...pl pisze:
    > > Fri, 28 Jan 2022 00:40:06 +0100, w <61f32d56$0$541$65785112@news.neostrada.pl>,
    > > nadir <n...@h...org> napisał(-a):
    > >
    > >> W końcu do trzeci świat i
    > >> czymś się muszą wyróżniać od prawilnej UE. Sądzę jednak, a jestem tego w
    > >> zasadzie pewien, że nikogo za doposażenie pojazdu w dodatkowe pasy do
    > >> więzienia tam nie wsadzili.
    > >
    > > Kupowanie auta za 80 tys. a potem montowanie do niego pasów we własnym zakresie
    > > ma głęboki sens.
    >
    > Powiem więcej, to jest cel dla którego warto wyjść z Unii...

    I skończy się narzekanie, że zakazywanie przewożenia dzieciaków luzem to
    ograniczanie wolności osobistej.

strony : 1 ... 10 . [ 11 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: