eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody2021 vs 2022Re: 2021 vs 2022
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
    l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed7.news.xs4all
    .nl!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.farm!news.uzoreto.com!npeer.as286.net!
    npeer-ng0.as286.net!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!
    peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt
    -exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POST
    ED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: 2021 vs 2022
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <61ee482f$0$477$65785112@news.neostrada.pl> <sslokj$td4$1@dont-email.me>
    <sslpvc$n6n$1$Cav@news.chmurka.net>
    <61effb45$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <ssp3kh$d8$1$Cav@news.chmurka.net> <sspjai$aj6$2$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <ssqogf$3os$1$Cav@news.chmurka.net>
    <61f11ead$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@4...com>
    <61f128d1$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <ssrc7a$h53$3$Cav@news.chmurka.net>
    <61f16823$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <sstf31$rup$2$Cav@news.chmurka.net>
    <61f2bd7a$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <2hg8iedz5z37$.ypyo9zlvlklf$.dlg@40tude.net>
    <61f2c599$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 28 Jan 2022 10:28:16 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 66
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.108.177
    X-Trace: 1643362096 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 530 83.30.108.177:56302
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3872
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2701071
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 27 Jan 2022 17:17:28 +0100, nadir wrote:
    > W dniu 27.01.2022 o 16:51, J.F pisze:
    >> troszke odbiegaly. Ponoc zreszta do tej pory odbiegaja.
    >
    > To, że zachodnie społeczeństwa są bogatsze i stać ich na lepiej
    > wyposażone fury, to jedno, ale w salonie Mercedesa czy Audi wyposażenie
    > top jest takie same u nas jak i w innych krajach UE.

    Tylko potem cos niektorzy mowia, ze np ABS jest 4 kanalowy, a w Polsce
    3 kanalowy, ze w Niemczech tarcze ceramiczne, a w Polsce stalowe czy
    tam żeliwne itp.

    Ile w tym prawdy to nie wiem ...

    > Jednak nie było tak, że na nasz rynek były i są wytwarzane samochody o
    > dwie, trzy generacje starsze.

    No, jakos tak jest, ze nowa linia produkcyjna jest stawiana w
    Niemczech, a po paru latach trafia do Polski.
    Np ulubiony samochod gliwickiej fabryki z roku okolo 2000,
    to byla Astra z silnikiem 60KM.
    Astra OK, silnik mniej.
    W Niemczech robili Astre 2, w Gliwicach ciagle 1.

    Przy czym teraz "nasze" fabryki produkuja chyba na cala Europe,
    wczesniej byla kwestia ceł - choc byc moze Niemcy postarali sie o
    jakies ulgi celne.

    Podobnie np Daewoo - Nexia czy Tico - samochody w ramach Daewoo byly
    chyba w miare wspolczesne, ale projekty to jednak troche przestarzale
    po Oplu/GM.

    Co prawda Lanos to juz ponoc projekt wlasny Daewoo.

    >> Na nowe jak najbardziej nie.
    >> Tylko malo rodakow bylo stac na nowe.
    >>
    >> A na uzywane byly zaporowe cla.
    >
    > Ale to nie była wina samego cła, tylko naszej zamożności.

    Cło bylo winą samego cła.

    >> Na cene niską.
    > No przecież o tym piszę. Bogate kraje i społeczeństwa kupują lepsze
    > samochody i przynależność do UE ma tu drugorzędne znaczenie.

    Ma znaczenie o tyle, ze znika clo na uzywane samochody, wiec rodacy
    sie nie spiesza do salonow po nowe.
    Tylko skad te kolejki oczekiwania ... z calego swiata?

    >> troche jednak ma. Raz, ze mamy akcyze, i np teraz za silnik ponad 2
    >> litry jest spora doplata.
    >
    > Akcyza była i przed wejściem du UE, to raz, a dwa akcyzę każdy kraj UE,
    > z tego co kojarzę, sam sobie ustala.

    Akcyze kazdy kraj UE ustala sam, na wszyskie samochody - w tym i
    krajowej produkcji, ale nasza akcyza preferuje silniki ponizej 2
    litrow. 1cm^3 wiecej i cena rosnie o 15%
    Co powiedzmy jakos tam wplywa na oferowane/preferowane modele u nas.

    Co prawda dzis z 2 litrow dzis osiaga sie przyzwoitą moc, a producenci
    sami zmniejszaja pojemnosc.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: