    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: ~200kV w drzewa
    Date: Thu, 02 Aug 2012 21:28:48 +0200

    Dzisiaj zaskoczyło mnie takie wyładowanie.
    Obok działki mam linię 220k, przyjechała energetyka wycinać krzaczory
    pod linią, więc podszedłem zapytać co u sąsiadowi robią, bo nie
    oznaczeni. Koniec końców rozwinęła się rozmowa, oglądanie drzew pod
    linią i nagle słychać wyładowanie. Nie ma mowy o pomyłce, dźwięku nie da
    się pomylić z niczym innym. Stoimy pod drzewami, co jakieś 5 minut
    występuje wyładowanie. Energetyk nic, ja... też nic... patrzymy w górę,
    słychać, ale nie widać. W jasny dzień nie byliśmy w stanie zauważyć
    wyładowania, sporadycznie jakiś listek spadł (za płotem niestety, więc
    nie oglądałem czy osmalony). Po stanie korony drzewa nic nie widać,
    normalnie drzewa, dorastające może 50cm od linii (ciężko ocenić, wysoko
    jednak).
    Jak nie wytną do weekendu, to w nocy ustawię kamerę, może się
    zarejestruje jakieś.

    To tak przy okazji niedawnych filmów na YT :)

    Zastanawia mnie dlaczego przyjechali teraz. Mogą wykryć tego typu
    "upływności" i szukać ich na liniach, czy też planowana systematycznie
    akcja?
    Jakoś nie zauważyłem wcześniej tych wyładowań, może drzewa dorosły, albo
    nie byłem wystarczająco blisko by usłyszeć.

    Irek.N.