  • 1. Data: 2012-08-02 21:28:48
    Temat: ~200kV w drzewa
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Dzisiaj zaskoczyło mnie takie wyładowanie.
    Obok działki mam linię 220k, przyjechała energetyka wycinać krzaczory
    pod linią, więc podszedłem zapytać co u sąsiadowi robią, bo nie
    oznaczeni. Koniec końców rozwinęła się rozmowa, oglądanie drzew pod
    linią i nagle słychać wyładowanie. Nie ma mowy o pomyłce, dźwięku nie da
    się pomylić z niczym innym. Stoimy pod drzewami, co jakieś 5 minut
    występuje wyładowanie. Energetyk nic, ja... też nic... patrzymy w górę,
    słychać, ale nie widać. W jasny dzień nie byliśmy w stanie zauważyć
    wyładowania, sporadycznie jakiś listek spadł (za płotem niestety, więc
    nie oglądałem czy osmalony). Po stanie korony drzewa nic nie widać,
    normalnie drzewa, dorastające może 50cm od linii (ciężko ocenić, wysoko
    jednak).
    Jak nie wytną do weekendu, to w nocy ustawię kamerę, może się
    zarejestruje jakieś.

    To tak przy okazji niedawnych filmów na YT :)

    Zastanawia mnie dlaczego przyjechali teraz. Mogą wykryć tego typu
    "upływności" i szukać ich na liniach, czy też planowana systematycznie
    akcja?
    Jakoś nie zauważyłem wcześniej tych wyładowań, może drzewa dorosły, albo
    nie byłem wystarczająco blisko by usłyszeć.

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-08-02 22:01:45
    Temat: Re: ~200kV w drzewa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 02 Aug 2012 21:28:48 +0200, Irek N. napisał(a):
    > Zastanawia mnie dlaczego przyjechali teraz. Mogą wykryć tego typu
    > "upływności" i szukać ich na liniach, czy też planowana systematycznie
    > akcja?

    Sasiada pytales ?
    Kiedys sobie popatrzylem, oj nisko te przewody zwisaja, a drzewka podrosly.
    Zadzwonilem ... pozniej wycieli.

    Ale to tylko w upalne lato, przy chlodniejszej pogodzie zwis jest mniejszy
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2012-08-02 22:06:48
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Sasiada pytales ?

    Ha! wiem tylko że żyje, ale nie interesuje się tematem na działce wcale.

> [...]
    > Zadzwonilem ... pozniej wycieli.
    >
    > Ale to tylko w upalne lato, przy chlodniejszej pogodzie zwis jest mniejszy

    A wiesz, może to właśnie jest wytłumaczenie. Dzisiaj było pierońsko
    ciepło, może amper trochę więcej poszło i zwisło niżej, dlatego
    zauważyłem. Toby oznaczało, że w weekend mogę zapomnieć.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-08-03 10:56:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Irek N. napisał(a) :
    > może amper trochę więcej poszło i zwisło niżej

    No tak, ampery ciężkie są ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

    wszystkie możliwości.]

  • 5. Data: 2012-08-03 13:32:19
    Od: Marcin Gala <m.gala.maupa@.interia.pyly>

    On 2012-08-02 21:28, Irek N. wrote:
    > Zastanawia mnie dlaczego przyjechali teraz. Mogą wykryć tego typu
    > "upływności" i szukać ich na liniach, czy też planowana systematycznie
    > akcja?
    Z tego co wiem to w zimie jakieś przetargi były na utrzymanie zielenie
    pod liniami chyba na 5 lat.
    Przynajmniej na Śląsku, okolice Raciborza, Cieszyna.
    Teraz prowadzą taki gruntowny przegląd i wycinkę, przez następne lata
    tylko już drobniejsze utrzymaniowe roboty.

    --
    Ahmed
    Emtec->Drivers & software download->USBStick

  • 6. Data: 2012-08-03 21:48:54
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Teraz prowadzą taki gruntowny przegląd i wycinkę, przez następne lata
    > tylko już drobniejsze utrzymaniowe roboty.

    No i pasuje, niedaleko B-B :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 7. Data: 2012-08-04 01:55:41
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:jvg3nj$1dk$1@node2.news.atman.pl...

    > No tak, ampery ciężkie są ;-)

    A jeszcze jak wiadro... choc tu, to chyba kontener :) fazy dołożysz, to
    olaboga, trzeba spadac szybciej, niż biegnie światło, dogonić neutrina :)

  • 8. Data: 2012-08-04 02:11:38
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    (Kłopot z Quoted printable...)
    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
[...]

    ** dźwięk taki "bwwwut", czy raczej "trzask-trzask"... i jaki w tonacji?
    Może przeszukam po filmach z YT i coś dopasuję?

[...]

    ** jak jasno i mały łuk jest, czy iskra, to rzeczywiście, może to nie być
    widoczne, lub widoczne słabo. Pamiętam, jak byłem na początku lutego '81 na
    wakacjach w Bukowinie Tatrzańskiej, niedaleko kwatery była mała podstacja
    (trafo) na słupie, gdzie było uprzejme urwać się doprowadzenie jednej z faz,
    co w nocy skutkowało silnym iskrzeniem (chyba nawet nie hałasowało, lub
    bardzo niewiele, ale wieczorem pięknie oświetlało okolicę, wyglądało, jakby
    była burza, albo fotograf robił zdjęcia... tak 50/50) na przemian z
    przygasaniem światła w okolicznych domach. W dzień nie było tak widać,
    niewiele, bardziej było słychać walący stycznik od ogrzewania. Przyjechała
    ekipa, coś na słupie pogrzebali, ale chyba nie do końca, choć światło już
    nie przygasało, radio nie skwierczało od zakłóceń... wieczorem jednak było
    widać na naprawionym doprowadzeniu niewielkie, jednostajne żarzenie się.

    Jak nie wytną do weekendu, to w nocy ustawię kamerę, może się
    zarejestruje jakieś.

    ** Może nawet by im to pomogło, zlokalizować, co się i gdzie dzieje, nagraj
    i może n YT wrzuć? :)

[...]

    ** Łuku można nie usłyszeć, ale trzaski i smażenie się już prędzej, no,
    wysokie tony są raczej bardziej przenikliwe w najbliższym otoczeniu...?
    Zauważyłem, że czasem tkich rzeczy możemy nie usłyszeć, bo ich nie słuchmy.
    Np. jeśli coś wokół monotonnie cicho buczy, to skłonni jesteśmy mówić, że
    nic się nie dzieje, ale jak to buczenie ustanie, zauważamy to natychmiast.

  • 9. Data: 2012-08-04 22:14:16
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > ** dźwięk taki "bwwwut", czy raczej "trzask-trzask"... i jaki w tonacji?
    > Może przeszukam po filmach z YT i coś dopasuję?

    Zdecydowanie łuk, trwający około 1s.
    Dźwięk jak na większości YT filmów o tym.

    > ** Może nawet by im to pomogło, zlokalizować, co się i gdzie dzieje,
    > nagraj i może n YT wrzuć? :)

    Oni wiedzą, że mają drzewa do wycięcia. Spędziłem wczoraj w pobliżu
    trochę czasu - nic się nie działo :( Może za lekkie te "wiaderka" były ;)

    > ** Łuku można nie usłyszeć, ale trzaski i smażenie się już prędzej, no,
    > wysokie tony są raczej bardziej przenikliwe w najbliższym otoczeniu...?

    Niziutkie buczenie + cichutkie skwierczenie :)

> [...]
    > słuchmy. Np. jeśli coś wokół monotonnie cicho buczy, to skłonni jesteśmy
    > mówić, że nic się nie dzieje, ale jak to buczenie ustanie, zauważamy to

    Też prawda, ale jak już wiesz, to za cholerę nie zaśniesz ;) jak w
    pobliżu sypialni coś "daje".

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2012-08-05 11:59:56
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > ** Łuku można nie usłyszeć, ale trzaski i smażenie się już prędzej, no,
    > wysokie tony są raczej bardziej przenikliwe w najbliższym otoczeniu...?

    Niziutkie buczenie + cichutkie skwierczenie :)

    ** To bardziej ulot gdzieś przytulony do izolatora, można tego nie zobaczyć
    nawet wieczorem, bo jest słabo, lub w ogóle niewidoczny, może z bliska, ale
    czy ktośby chciał ryzykować? Czasem przechodząc pod linią, zwłaszcza, gdy
    jest wilgotno, słyszę wprawdzie ciągłe, ale coś, co bardzo pasuje do Twojego
    opisu. Mimo ślepienia oczu i ciemności (miejsce nieoświetlone), nie udało mi
    się wypatrzeć niczego.

> [...]
    > natychmiast.

    Też prawda, ale jak już wiesz, to za cholerę nie zaśniesz ;) jak w

    ** Jak monotonne, to zasypiam, gorzej, jeśli np. co jakiś czas zaszczeka
    pies sąsiada (czy tym bardziej mój dwupies) :)), to gorzej. Jak pracowałem
    na centrali i mnie przycisnęło (nie do 00), to jeśli nie było roboty, bo już
    zrobiona, meldowałem dziewczynom, one powiedziały, że w razie czego obudzą,
    lazłem w najgłośniejsze miejsce między stojakami (między 2 rzędy, z tyłu)
    (>75dB) i smacznie spałem na materacu, rzadko kiedy lepiej :) A nocą, gdy
    coś sporadycznie zadziałało - oj, był problem zasnąć :) (A jeszcze mi
    centrale za dziesięć szósta rano potrafiły zawracać głowę, że im jeden
    zespół, na 20-30 będących w ruchu, nie działa) :) Ale telefon dzwonił i
    odebrać trzeba. Mnie do dziś łatwiej zasnąć w dzień, w noc po prostu jestem
    zmęczony i ze zmęczenia kimam.