  • 1. Data: 2009-08-27 21:26:55
    Temat: 2 x Asus P5Q3 i problem z pamięciami DDR3 Kingston KVR1333D3N9K2/4G
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Od jakiegoś czasu używałem takiej płyty Asusa P5Q3, C2Q 9400@stock z
    pamięciami Kingstona KVR1333D3N9K/4G (elpida) w dualu i wszystko było dobrze
    ale niestety trafił mi się identyczny drugi komputer którego objawem były
    losowe resety lub zwisy podczas pracy. Włożyłem więc dla testu swoje pamięci
    do tego drugiego komputera a potem z powrotem do swojego i teraz oba
    komputery zachowują się identycznie gdy pamięci są taktowane nominalnie.
    Sprawę rozwiązałem na razie spowolnieniem pamięci do 1066 w obydwu
    komputerach dzięki czemu żaden się nie zawiesza ani resetuje. Co może być
    przyczyną, że komputery nie chcą chodzić z pamięciami Kingstona na
    nominalnym 1333? Sprawdzałem różne grafiki GF 8800GT i Radeon HD4770 bez
    róznicy a zasilacze markowe Fortron 550W, Bequiet 550 i 650W też bez
    różnicy. Drugi procesor to też niekręcony E8400. W biosie do tej pory miałem
    Auto i było dobrze. Podnoszenie napięcia z 1.5 na 1.6V też nie załatwia
    sprawy, wyżej boję się podnosić. Teraz też jest ok, co prawda nie widać
    żadnej różnicy w pracy pomiędzy 1066 a 1333 więc nie będe u siebie gonił ich
    szybciej. Czy jest jakiś inny sposób ? Ręczne ustawianie parametrów w Biosie
    (a jest ich od groma) też nie rozwiązuje sprawy. Przy 1333 zwisowi
    najczęściej towarzyszy bzyczenie z głośniczka (ttrtrtrtrtrt). Na 1066 mogłem
    testować komputer w OCCT przez godzinę i dłużej i tak samo w GTA IV bez
    niepożądanych efektów podczas dłuższego grania.