  • 21. Data: 2012-10-18 12:15:33
    Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał

    > Pytałem RoMana. Zauważyłeś może?

    Fakt, moje przeoczenie.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 22. Data: 2012-10-18 12:17:42
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał

    > Jak masz do dyspozycji auta z tym silnikiem, to zacznij od podmianki
    > przepływomierza. I wtedy sprawdź.

    Odłączałem swoją przepływkę i było bez zmian, dlatego ja wykluczyłem - test
    na komputerze podczas jazdy rownież nie wykazał jej nieprawidłowej pracy.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 23. Data: 2012-10-18 12:18:44
    Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>

    Użytkownik "Kamil 'Model'" <k...@g...pl> napisał

    > Do wyczyszczenia bądź zaślepienia EGR. Na pewno jest nieźle zasyfiony.
    > Miałem to samo. Wyczyściłem EGR, zrobiłem od nowa adaptację pod PP i jest
    > OK...

    Mechanik jeździł z odłączonym czy zaślepionym EGR i nie pomogło niestety.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 24. Data: 2012-10-18 15:17:07
    Od: tÎż

    Marek Dyjor wrote:

    > wisz trochę ma racji...

    Nie ma, sprawne auto z elektronicznym wtryskiem nie ma prawa szarpać w
    takiej sytuacji. Powinno po prostu słabo przyspieszać. Szarpać na za
    niskich obrotach to mógł, być może, Polonez z gaźnikiem...

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 25. Data: 2012-10-18 15:20:56
    Od: tÎż

    Marek wrote:

    > czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem
    > szarpania w Berlingo 2.0 HDI ?

    Szarpanie na niskich obrotach, jeśli pochodzi z silnika (a nie z układu
    przeniesienia napędu) wiąże się zapewne ze niewłaściwie dobieraną lub
    podawaną mieszanką (przy niskich obrotach zwykle najpierw czuć tego
    rodzaju problemy). Więc sprawdzaj po kolei wszystko, co ma na to wpływ,
    może w końcu znajdziesz przyczynę. Nie znam niestety tego silnika, więc
    nie wiem, co tam najczęściej pada. :)

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 26. Data: 2012-10-18 15:23:30
    Od: tÎż

    R2r wrote:

    > No bez przesady. Co prawda wyścigówka to to nie jest ale _spokojne_
    > przyspieszanie od 1500 obrotów to akurat nie powinno być nic trudnego
    > dla tego samochodu. Bez względu na wartość samego przyspieszenia przy
    > obrotach rzędu 1500+ samochód powinien jechać płynnie. Szarpanie w tym
    > przypadku IMHO świadczy jednak o jakichś problemach z zasilaniem a nie o
    > niewłaściwej technice jazdy.

    Zwróć uwagę, że dyskutujesz z trollem. Każdy przecież wie, że sprawne,
    nowoczesne auta (z elektronicznie sterowanym wtryskiem) potrafią
    przyspieszyć od absurdalnie nawet niskich obrotów. Wszystkie którymi
    jeżdżę spokojnie przyspieszą od 1000 lub nawet niżej. Oczywiście nie jest
    to właściwa technika jazdy, ale sprawne auto nie ma prawa wtedy szarpać.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 27. Data: 2012-10-18 15:24:42
    Od: tÎż

    Marek wrote:

    > Odłączałem swoją przepływkę i było bez zmian, dlatego ja wykluczyłem -
    > test na komputerze podczas jazdy rownież nie wykazał jej nieprawidłowej
    > pracy.

    Spróbuj jednak podmienić. To, że auto z odłączoną przepływką też szarpie,
    to akurat nic dziwnego, bo ona przecież do czegoś służy.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 28. Data: 2012-10-18 17:25:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marek pisze tak:

    > Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby
    > były minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub
    > powietrza.

    Jak szybkie wibrujące. To może być napinacz paska wielorowkowego,
    sprzęgło alternatora lub sam pasek.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 29. Data: 2012-10-18 17:28:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Oct 2012 17:25:12 +0200, PiteR

    > Jak szybkie wibrujące. To może być napinacz
    > paska wielorowkowego, sprzęgło alternatora
    > lub sam pasek.

    Jak raz występuje a raz nie, to też?

    --
    Pozdor Myjk