-
11. Data: 2012-10-18 10:50:51
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello R2r,
Thursday, October 18, 2012, 10:44:54 AM, you wrote:
>>>> Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do
>>>> przyśpieszania z małych prędkości.
>>> To nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK,
>>> felerny zakres to 1500-1800 obrotów. Zresztą jest to opisane w linku.
>> W linku jest opisane przyspieszanie od 50 na IV i od 70 na V - to nie
>> są własciwe biegi do przyśpieszania przy takich prędkościach.
> Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?
Słabiutki dieselek w nielekkiej budzie.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
12. Data: 2012-10-18 11:04:59
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 18 Oct 2012 00:02:57 +0200, Marek
> [...] szarpania [...]
Możesz sprecyzować? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki"
(jakby się paliwo kończyło) czy raczej "telepanie" budą?
--
Pozdor Myjk
-
13. Data: 2012-10-18 11:10:13
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>
Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał
> Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?
Nie umnkęło. Jeżdżę również Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiem i
problemu nie ma. To jest inne szarpanie niż to z powodu zbyt niskich
obrotów. Prosiłbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat.
Pozdrawiam
Marek
-
14. Data: 2012-10-18 11:24:06
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Marek" <n...@e...spammer_stop>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał
> Możesz sprecyzować? Te szarpanie to wyczuwalne "żabie skoki"
> (jakby się paliwo kończyło) czy raczej "telepanie" budą?
Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby były
minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez
przepływomierza to samo, z odłączonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem
LiquiMolly i jakby była mała poprawa.
Pozdrawiam
Marek
-
15. Data: 2012-10-18 11:25:09
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>
W dniu 2012-10-18 11:10, Marek pisze:
>
> Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał
>
>> Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?
>
> Nie umnkęło. Jeżdżę również Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiem
> i problemu nie ma. To jest inne szarpanie niż to z powodu zbyt niskich
> obrotów. Prosiłbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat.
Jak masz do dyspozycji auta z tym silnikiem, to zacznij od podmianki
przepływomierza. I wtedy sprawdź.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
16. Data: 2012-10-18 11:25:16
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2012-10-18 00:02, Marek pisze:
> Witam,
>
> czy udało się komuś z Was doświadczyć a co ważniejsze zwalczyć problem
> szarpania w Berlingo 2.0 HDI ? Mam identyczny problem jak ktos opisal
> tutaj:
> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2318405.html#1
1412707
>
> Pozdrawiam
> Marek
>
Do wyczyszczenia bądź zaślepienia EGR. Na pewno jest nieźle zasyfiony.
Miałem to samo. Wyczyściłem EGR, zrobiłem od nowa adaptację pod PP i
jest OK...
-
17. Data: 2012-10-18 11:32:23
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-10-18 10:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello R2r,
>
> Thursday, October 18, 2012, 10:44:54 AM, you wrote:
>
>>>>> Zwalczenie problemu polega na uzywania niższych biegów do
>>>>> przyśpieszania z małych prędkości.
>>>> To nie jest kwestia zbyt niskich obrotów. W zakresie 1000-1500 jest OK,
>>>> felerny zakres to 1500-1800 obrotów. Zresztą jest to opisane w linku.
>>> W linku jest opisane przyspieszanie od 50 na IV i od 70 na V - to nie
>>> są własciwe biegi do przyśpieszania przy takich prędkościach.
>> Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?
>
> Słabiutki dieselek w nielekkiej budzie.
>
No bez przesady. Co prawda wyścigówka to to nie jest ale _spokojne_
przyspieszanie od 1500 obrotów to akurat nie powinno być nic trudnego
dla tego samochodu. Bez względu na wartość samego przyspieszenia przy
obrotach rzędu 1500+ samochód powinien jechać płynnie. Szarpanie w tym
przypadku IMHO świadczy jednak o jakichś problemach z zasilaniem a nie o
niewłaściwej technice jazdy.
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
18. Data: 2012-10-18 11:33:14
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: "twistedme" <t...@o...pl>
> Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie, jak gdyby były
> minimalne i którkotrwałe braki w dopływie paliwa lub powietrza. Bez
> przepływomierza to samo, z odłączonym EGR bez zmian. Ostatnio zalałem
> LiquiMolly i jakby była mała poprawa.
>
>
> Pozdrawiam
> Marek
Ja mam coś takiego w 1,9jtd (posłuże się słowami z jakiegoś forum fiata, bo
dokładnie tak samo):
"Widzę, że nie tylko ja mam ten problem. Co prawda mam starszy typ, bo 1.9 JTD
ale problem ten sam. Szarpie przy spokojnym przyspieszaniu, wyczuwalne głównie
na 1 i 2 biegu w granicach 1300-1500 obr./min. tak jakby brakowało mu paliwa.
Czasami jest to mniej odczuwalne, innym razem bardziej. EGR czyściłem,
przepływomierz odłączałem, na różnych paliwach jeździłem, wodę z filtra
spuszczałem. Filtr powietrza praktycznie nowy."
Ja będę z tym walczył w przyszłym miesiącu, bo mnie wkurzać zaczyna...
Pozdrawiam
Przemek
-
19. Data: 2012-10-18 11:35:57
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: R2r <b...@a...pl>
W dniu 2012-10-18 11:10, Marek pisze:
>
> Użytkownik "R2r" <b...@a...pl> napisał
>
>> Ale nie umknęło Ci czasem, że to jest Diesel?
>
> Nie umnkęło.
Pytałem RoMana. Zauważyłeś może?
> Jeżdżę również Partnerem i drugim Berlingo z tym silnikiem
> i problemu nie ma. To jest inne szarpanie niż to z powodu zbyt niskich
> obrotów.
No popatrz jak się pięknie z Tobą zgadzam... :>
> Prosiłbym w dalszej dyskusji o odpowiedzi na temat.
Ale... to chyba jest grupa dyskusyjna, nie?
--
Pozdrawiam. Artur.
____________________________________________________
__
-
20. Data: 2012-10-18 11:41:04
Temat: Re: 2.0 HDI szarpie w zakresie 1500-1800 obrotów
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 18 Oct 2012 11:24:06 +0200, Marek
> Ciężko to dokładnie opisać, ale takie szybkie szarpanie,
Wygląda na to, że mam to samo w 2.0 CiTD w Mazdzie 6. Tylko u mnie problem
wsytępuje sporadycznie. Wykluczyłem więc poduszki silnika czy skrzyni (choć
któraś ewidentnie jest zużyta, bo telepie mocno budą na jałowych). Długo
jednak nie doświadczałem tego efektu po kalibracji wtrysków.
--
Pozdor Myjk